Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Spørsmål til dere som ammer

Har dere tatt Restylane eller andre injeksjon? Hvordan gikk det?

Anonymkode: 91e33...3d1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke det, men tror du ikke klinikken som utfører slike injeksjoner vet om ammende kan ta dem? Hvis du bruker en seriøs og god klinikk, så vil de gi deg svar på om du kan ta det som ammende eller ikke. 

Anonymkode: 81733...cd2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke det, men tror du ikke klinikken som utfører slike injeksjoner vet om ammende kan ta dem? Hvis du bruker en seriøs og god klinikk, så vil de gi deg svar på om du kan ta det som ammende eller ikke. 

De sier at det er ikke forsket om injeksjon går over til morsmelken, og de ikke anbefaler. 
Men så lurer jeg om det er noen andre der ute som har likevel gjort dette, pg hvordan dette har gått

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De sier at det er ikke forsket om injeksjon går over til morsmelken, og de ikke anbefaler. 
Men så lurer jeg om det er noen andre der ute som har likevel gjort dette, pg hvordan dette har gått

Det gjør man bare ikke når det ikke anbefales😳 Hvilken seriøs behandler vil gjøre det?!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis de sier det, som ville jeg ikke tatt sjansen, uavhengig om du får et par svar her inne som sier at det har gått bra. Styr unna alt som ikke er forsket på og som ikke anbefales for ammende. Kan du ikke tegne leppene større mens du ammer? Det finnes sikkert noen videoer på YouTube om det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvis de sier det, som ville jeg ikke tatt sjansen, uavhengig om du får et par svar her inne som sier at det har gått bra. Styr unna alt som ikke er forsket på og som ikke anbefales for ammende. Kan du ikke tegne leppene større mens du ammer? Det finnes sikkert noen videoer på YouTube om det.

Jeg er enig i det du sier, og tror ikke jeg skal. Men, hvordan viste du at jeg skal ta injeksjon i leppene? Hvor har jeg skrevet dette? 
Jeg har medisinsk grunn, og det gjelder ikke lepper eller for skjønnhetsgrunn i det hele tatt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er enig i det du sier, og tror ikke jeg skal. Men, hvordan viste du at jeg skal ta injeksjon i leppene? Hvor har jeg skrevet dette? 
Jeg har medisinsk grunn, og det gjelder ikke lepper eller for skjønnhetsgrunn i det hele tatt. 

Jeg bare antok det var lepper, siden du skrev Restylane. Hvis du må ha injeksjoner av helsemessige årsaker, så må du kontakte lege og forhøre deg. Det kan være at du må velge mellom helsen din og å amme. Da kan legen hjelpe deg til å vurdere hva som totalt sett er det beste for deg og barnet. Hvis du blir veldig syk av å ikke ta injeksjoner, så er det jo bedre for barnet at du er frisk og gir MME. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg bare antok det var lepper, siden du skrev Restylane. Hvis du må ha injeksjoner av helsemessige årsaker, så må du kontakte lege og forhøre deg. Det kan være at du må velge mellom helsen din og å amme. Da kan legen hjelpe deg til å vurdere hva som totalt sett er det beste for deg og barnet. Hvis du blir veldig syk av å ikke ta injeksjoner, så er det jo bedre for barnet at du er frisk og gir MME. 

Sjansen for at det går over i morsmelk i så stor grad at det påvirker barnet, er nok ikke sannsynlig i det hele tatt. Er det av medisinske grunner vil jeg tro du kan ta og selvfølgelig fortsette å amme. 

Anonymkode: bedc7...885

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo en vanvittig risiko å ta. Hvordan vil du føle det hvis baby tar skade?

Er det ekstremt viktig for helse, så hør med legen din hva de anbefaler at du gjør i en vanskelig situasjon. Kan det vente til lille blir eldre, så gjør du det 

Anonymkode: fd5ac...97d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Restylane for medisinsk bruk, aldri hørt om 🤔Er det ikke fillers? 

Anonymkode: ad2b0...cc5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Restylane for medisinsk bruk, aldri hørt om 🤔Er det ikke fillers? 

Anonymkode: ad2b0...cc5

Dette lurte jeg også på. Aldri hørt om at restylane brukes medisinsk. Det består jo av såkalte "fyllstoffer", og det er jo et skjønnhetsprodukt 😅 Har jo ingen behandlende effekt overhodet, utenom endret utseende. Botox blir jo noe annet feks, for det får muskelen til å slappe av og det er det mange tilstander som kan ha god nytte av.

Anonymkode: c453c...acc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri tatt injeksjoner mens jeg ammet selv om det ikke finnes dokumentasjon for at det ikke affiserer morsmelk. Jeg tenker at man bør følge de samme anbefalingene som gjelder under graviditet som ved amming. Ammetiden er så kort (med mindre man ammer i mange mange år), mor kan vel vente noen måneder med å ta injeksjoner. 

Anonymkode: e0bfe...2d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...