AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #1 Skrevet 5. august 2021 Jeg fikk 3 stk tupperware av en slektning, de er ikke usannsynlig at de er 30-40-50 år gamle. Jeg tok imot med et smil, hadde ikke hjerte til å si nei takk, men tenker at på generelt grunnlag at dengang produserte man med stoffer som er forbudt å bruke i produksjon i dag. Noen som har peiling? Det er jo til matoppbevaring man bruker slike til, så... Er det bare å kaste dem eller? Anonymkode: a1d8b...72f
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #2 Skrevet 5. august 2021 Jeg har arvet tupperware fra tidlig 70-tall som er i daglig bruk, så jeg kan helt ærlig ikke forstå at du tenker på å kaste det. Du kan heller selge eller gi bort på finn. Kaster du porselen, glass, bestikk o.l. som er gammelt også? Anonymkode: bb14c...e49 4
Ullvott Skrevet 5. august 2021 #3 Skrevet 5. august 2021 (endret) Så gammel Tupperware ville jeg ikke brukt til oppbevaring av mat, pga at de kan inneholde plaststoffer som anses som farlige i dag. Det er visstnok slik at noen produkter har og noen ikke har farlig innhold, men den sjansen ville jeg ikke tatt. Sammenlikningen med glass og steintøy over her er selvsagt helt hinsides, men også der kan man finne produkter med giftige/skadelige mineraler i glasuren. Hvis jeg ikke hadde hatt annet å bruke dem til ville jeg kastet dem. Annen bruk kan f.eks være oppbevaring av knapper, sikkerhetsnåler, perler, maskemarkører ++ til håndarbeid eller hobby. Endret 5. august 2021 av Ullvott 5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #4 Skrevet 5. august 2021 Hvis du er redd for giftstoffer fra plasten ville jeg kastet det, hvert fall hvis du ikke kan finne ut av om de er giftige eller ikke. Det er jo bare snakk om tre stykker? Anonymkode: c53d6...7e4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #5 Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har arvet tupperware fra tidlig 70-tall som er i daglig bruk, så jeg kan helt ærlig ikke forstå at du tenker på å kaste det. Du kan heller selge eller gi bort på finn. Kaster du porselen, glass, bestikk o.l. som er gammelt også? Anonymkode: bb14c...e49 Du svarer ikke på spørsmålet. TS skriver hvorfor hun vurderer å kaste det, pga giftstoffer som ikke lenger er tillatt å bruke for oppbevaringsløsninger til mat. sammenlikningen din med bestikk og glass er ikke relevant i TS sin problemstilling (med mindre hun arver gammelt som kan inneholde giftstoffer da, selvfølgelig). Anonymkode: c53d6...7e4 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #6 Skrevet 5. august 2021 Jeg hadde tatt kontakt med tupperware og hørt hva de brukte den gangen! Ring distributøren i Bergen f.eks, de har veldig god peiling da de har holdt på med dette siden 80-tallet! Anonymkode: e7484...0e8 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #7 Skrevet 6. august 2021 Jeg ville brukt det til noe annet enn mat. Anonymkode: 9ead9...059 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå