Gå til innhold

Kan jeg bruke Salisylsyre NAF 2% vaselinsalve i ansikt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har skikkelig dårlig hud med urenheter. Hudlege ba meg skaffe en salisylsyre men usikker på om denne er trygg?

Anonymkode: 56440...e8b

Skrevet

Hvis en hudlege har bedt deg om å bruke denne salven i ansiktet, så kan du føle deg trygg på at det er helt greit. Det er ingen på KG som bør si noe annet enn det spesialisten har sagt.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Pillarguri said:

Hvis en hudlege har bedt deg om å bruke denne salven i ansiktet, så kan du føle deg trygg på at det er helt greit. Det er ingen på KG som bør si noe annet enn det spesialisten har sagt.

Ingen som har nevnt denne salven. De sa bare salisylsyre. Lurer bare på om den er trygg til ansikt

Anonymkode: 56440...e8b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du mener den sterke du får på apoteket, som man ikke skal bruke i ansiktet? Jeg gjør det, og det går helt fint, men anbefaler det absolutt ikke. (Siden det er ikke er for ansikt, mer for å fjerne hard hud på heler). 

Anonymkode: 55749...ffc

Skrevet

Hvis du googler salisylsyre så finner du masse informasjon. Den er mye brukt i kremer og kosmetiske produkter. 2% styrke er fullt mulig å bruke i ansiktet. Den virker godt på acne da den har betennelsesdempende effekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...