Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må man ha master idag for å få jobb? Føler «alle» tar master men jeg er ikke så gira på å gå 5 år på skole. Skal ta en bachelor i IT. Er ikke det bra nok for å få deg jobb eller?

Anonymkode: 598fa...f1e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Må man ha master idag for å få jobb? Føler «alle» tar master men jeg er ikke så gira på å gå 5 år på skole. Skal ta en bachelor i IT. Er ikke det bra nok for å få deg jobb eller?

Jo, absolutt. Man er heller ikke automatisk sikret bedre lønn ved master. Fagbrev er også i noen tilfeller langt bedre i noen yrker enn en bachelor. 

Anonymkode: 7745e...320

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville aldri brukt tid på å ta en master. Jobber med anestesi og blir overhode ikke bedre til å bedøve ved å skrive masse sider om en bitteliten ting. Det jeg blir god av, er å stå på oprstua og bedøve. 

Anonymkode: 59852...907

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

En kortere videreutdanning (15/30 poeng) kan være vel så mye verdt som en master

Anonymkode: 7745e...320

AnonymBruker
Skrevet

Spørs jo helt hva det dreier seg om. Som sykepleier er det nok med bachelor, mens bachelor i rettsvitenskap er helt ubrukelig. 

Anonymkode: 6afb4...d92

Gjest Smeltemann
Skrevet (endret)

Ja master må man  ha for å få en skikkelig jobb i dag, gjerne flere mastere.  Men en kan ta masteren ved siden av jobb,krever litt mere men er fullt mulig.

Endret av Smeltemann
AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (1 minutt siden):

Ja master må man  ha for å få en skikkelig jobb i dag, gjerne flere mastere.  Men en kan ta masteren ved siden av jobb,krever litt mere men er fullt mulig.

Flere mastere??? Håper du ikke er seriøs

AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (1 minutt siden):

Kommer helt an på sektor og bransje. Mange steder holder det fint med bachelor, mens man f. eks. innen finans eller juss stort sett er nødt til å ha master. 

Anonymkode: 7cbd6...802

AnonymBruker
Skrevet

Men hva med IT? Holder det med en bachelor?

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kommer helt an på sektor og bransje. Mange steder holder det fint med bachelor, mens man f. eks. innen finans eller juss stort sett er nødt til å ha master. 

Anonymkode: 7cbd6...802

Stemmer.  

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hva med IT? Holder det med en bachelor?

Ja det holder til å få jobb,men du får vel ikke jobb i de beste firmaene.

AnonymBruker
Skrevet

Desverre er det blitt sånn 

Anonymkode: e84c9...f37

AnonymBruker
Skrevet

Du hadde fått jobb der jeg jobber med en bachelor i IT iallfall, dersom du ellers var en ok kandidat og hadde ok resultater. Vi sliter med rekruttering av programmererer o.l. i Norge. Du får nok neppe jobb i de store konsulenthusene da men det er masse andre IT-jobber :) Sørg for at du har ok karakterresultater på bachelor da ellers vil du havne lenger ned i bunken av kandidater. 

Anonymkode: 4e7d6...53d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg ville aldri brukt tid på å ta en master. Jobber med anestesi og blir overhode ikke bedre til å bedøve ved å skrive masse sider om en bitteliten ting. Det jeg blir god av, er å stå på oprstua og bedøve. 

Anonymkode: 59852...907

Jeg tror du har misforstått litt hva som er poenget med å skrive en masteroppgave. Det er ikke å skrive «masse sider om en bitteliten ting», men å få (noe) forskningskompetanse. Herunder å finne ny relevant forskning og anvende den. Det er kunnskap som også kan være nyttig for anestesisykepleiere. Jeg har snakket med vitenskapelig ansatte som er ganske frustrerte over at det ikke er krav om å skrive masteroppgave på videreutdanningene for sykepleiere (i alle fall ikke for alle videreutdanningene). Det er i realiteten å nedvurdere spesialsykepleieres behov for dybdekunnskap. 

Anonymkode: 03f22...81f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (26 minutter siden):

Hva er en "skikkelig jobb" da?

Anonymkode: 0f7d5...a88

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva er en "skikkelig jobb" da?

Anonymkode: 0f7d5...a88

En jobb der en tjener godt med penger å slipper å slite seg ut.

Har selv en jobb der jeg har slitt for mye forhold til lønn.

AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (7 minutter siden):

En jobb der en tjener godt med penger å slipper å slite seg ut.

Har selv en jobb der jeg har slitt for mye forhold til lønn.

Helt enig. I hvertfall ikke en jobb på sykehjem der man sliter seg ut. Greit at man kan tjene ca. 36000 netto som sykepleier, men det er et blodslit. Mange synes sikkert også at vi har luselønn. 

Anonymkode: 073a2...a13

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt enig. I hvertfall ikke en jobb på sykehjem der man sliter seg ut. Greit at man kan tjene ca. 36000 netto som sykepleier, men det er et blodslit. Mange synes sikkert også at vi har luselønn. 

Anonymkode: 073a2...a13

Men de som tjener penger tjener mye mere eller det.

Skrevet

Nei mange som har master og både doktorgrad som er arbeidsledige. :)

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke hvor du bor, men er det snakk om Oslo kan du fint få jobb innen IT med bachelor så fremt du er litt strategisk og offensiv under praksisperioden(e). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...