AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #1 Skrevet 5. august 2021 Med tiden har mange utfordringer oppstått. Jeg føler jeg ikke har sterk tilhørighet til begge sider. Noen tema som jeg ikke enes med foreldre om er alt fra antall barn, ekteskap (hun vil finne en, jeg nekter) og hobbyer. Synet på moral kan også være annerledes. Hvordan klarer du å kombinere to kulturer samtidig som er veldig forskjellig fra hverandre? Jeg har alltid klart meg bra i skolen, jobb, med venner og ellers i livet. Anonymkode: e4d6c...d95
Tanuki Skrevet 5. august 2021 #2 Skrevet 5. august 2021 6 hours ago, AnonymBruker said: Med tiden har mange utfordringer oppstått. Jeg føler jeg ikke har sterk tilhørighet til begge sider. Noen tema som jeg ikke enes med foreldre om er alt fra antall barn, ekteskap (hun vil finne en, jeg nekter) og hobbyer. Synet på moral kan også være annerledes. Hvordan klarer du å kombinere to kulturer samtidig som er veldig forskjellig fra hverandre? Jeg har alltid klart meg bra i skolen, jobb, med venner og ellers i livet. Anonymkode: e4d6c...d95 jeg har bodd i utlandet, Asia, i ca 10 år. Etter at jeg fikk barn her, blir det vanskeligere å ha et klart skille mellom 2 veldig forskjellige kulturer. I tillegg er mannen mitt fra et tredje land, så det har etter hvert blitt slik at vi har adaptert mer og mer fra landet vi bor i. Alle vennene mine, og vennene til barnet vårt er også lokale, så er naturlig at barnet føler en sterk tilknyttning til landet vi bor i. Jeg snakker norsk hjemme, men barnet mister mer og mer av forståelsen for norsk. Før vi fikk barn ignorerte vi stort sett lokale helligdager og vikige feiringer, slik som Nyttår og høsttakefest, nå feier vi slik som "alle" andre gjør her, fordi det er koselig og fordi vi ikke ønsker at barnet skal føle seg utenfor. ,,,det ble litt langt svar, for min egen del kan jeg fint kombinere 2 kulturer, som familie er det ikke like lett. Men nå har jeg akseptert at så lenge vi bor her så må jeg bare godta at barnet ikke kommer til å ha samme forhold til Norge som jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå