AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #1 Skrevet 5. august 2021 Sitter med et dilemma. Jeg har etter lang tid fått med meg samboer og far til mine barn på familievernkontoret. Han fikk da krav om sinnemestring dersom vi skulle få hjelp, og vi går i jevnlige samtaler. Jeg har en del ettervirkninger, tror jeg(?) hukommelsestap, flashbacks, mister til tider følelsen i deler av kroppen av angst, brystsmerter, pustevansker. Jeg går til egen terapeut, men tror jeg kanskje trenger litt mer spesifik oppfølging vedrørende traumer(?). Tok mot til meg for å bestille legetime, men ble plutselig redd for at dette vil påvirke meg i en eventuelt barnefordeling? Vi er på vippepunktet i forholdet, og vet ikke om vi klarer å fortsette. Jeg har fortalt om volden, psykisk, fysisk, materiell, latent, og til en viss grad sexuell vold, hvor han har bekreftet hendelsene, til familievernkontoret. Anonymkode: 99317...a4b
Narad Skrevet 5. august 2021 #2 Skrevet 5. august 2021 Vel, han har innrømmet volden så, hvem tror du de vil anse som best egnet til å ta vare på barna? Den som utøvde volden eller den som går i behandling for traumer pga volden? Svaret sier vel seg selv her? Det er bare bra at du jobber med deg selv og dine problemer, kan ikke se hvordan det skulle påvirke en barnefordelingssak mer enn hva en som har innrømmet vold mot partner skal gjøre.
Blomsterpotta Skrevet 5. august 2021 #3 Skrevet 5. august 2021 Du har ikke noe å frykte så lenge han har innrømt dette selv. Han vil definitivt ikke bli den som får mest omsorg for barna. Kan faktisk hende han ikke får ha samvær med barna uten tilsyn, noe jeg håper skjer. Det vil være en trygghet både for seg og barna om samvær skjer under tilsyn. Kom deg vekk fra han så fort som mulig, han har ødelagt deg nok. Lykke til 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå