AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #1 Skrevet 5. august 2021 Hei. Hvor mange kontoer har du i banken? Jeg har brukskonto, sparekonto, bufferkonto, bsu og fond. Begynner å lure på om jeg skal opprette en regningskonto for å få orden på kontoene, slik at regninger trekkes fra denne kontoen - og ikke brukskonto. Men jeg er redd for at det skal bli rot i systemet, ved å ha så mange kontoer. Anonymkode: b5d04...0c8
Gjest HLeno93 Skrevet 5. august 2021 #2 Skrevet 5. august 2021 Min mann har null, jeg har 1, min mann har ingen bankkonto i det hele tatt
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 5. august 2021 #3 Skrevet 5. august 2021 2, en brukskonto og en sparekonto.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #4 Skrevet 5. august 2021 Mange... Bilkont, regningskonto, sparekonto, fondskonto, konto for hvert av barna, matkonto. Har også kontoer i flere banker, siden vi har lånet i en annen bank enn dagligbanken. Anonymkode: 96bfc...1e1 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #5 Skrevet 5. august 2021 Har 9 bankkontoer totalt. I tillegg har barna kontoer som jeg disponerer. Anonymkode: 46f58...a46 1
AliceNextDoor Skrevet 5. august 2021 #6 Skrevet 5. august 2021 Lønnskonto, brukskonto, sparekonto og en bufferkonto hvor jeg også har tilknyttet vipps og paypal.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #7 Skrevet 5. august 2021 HLeno93 skrev (4 minutter siden): Min mann har null, jeg har 1, min mann har ingen bankkonto i det hele tatt Hvordan får han inn lønning da? Anonymkode: 03d20...fbe 1
Gjest HLeno93 Skrevet 5. august 2021 #8 Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan får han inn lønning da? Anonymkode: 03d20...fbe På min konto, hehe
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #9 Skrevet 5. august 2021 Mange! Brukskonto, regningskonto, felles regningskonto med samboeren, matkonto med samboeren, sparekonto som helst ikke røres, diverse sparekontoer til ulike formål langt fram i tid...ikke noe problem å holde oversikt 😊 Anonymkode: 717af...988 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #10 Skrevet 5. august 2021 HLeno93 skrev (2 minutter siden): På min konto, hehe Er det lov? Anonymkode: 03d20...fbe
Gjest HLeno93 Skrevet 5. august 2021 #11 Skrevet 5. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det lov? Anonymkode: 03d20...fbe Hvorfor skulle ikke det være lov? Han har heller ikke passe, fødselsattest eller id kort, han har bare aldri brydd seg om sånt. Lønnen rører han egentlig ikke, han tjener noen kroner her og der hos venner som han klarer seg på så lønnen blir bare stående på kontoen min. Kanskje jeg bruker litt iblant haha Endret 5. august 2021 av HLeno93
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #12 Skrevet 5. august 2021 HLeno93 skrev (1 minutt siden): Hvorfor skulle ikke det være lov? Han har heller ikke passe, fødselsattest eller id kort, han har bare aldri brydd seg om sånt. Lønnen rører han egentlig ikke, han tjener noen kroner her og der hos venner som han klarer seg på så lønnen blir bare stående på kontoen min. Kanskje jeg bruker litt iblant haha Er han statsløs? Anonymkode: 341bb...a2b 2
Gjest HLeno93 Skrevet 5. august 2021 #13 Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er han statsløs? Anonymkode: 341bb...a2b Han er Norsk statsborger men papirløs, uavhengig Norsk statsborger
Million Skrevet 5. august 2021 #14 Skrevet 5. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er det lov? Anonymkode: 03d20...fbe Selvfølgelig er det lov å få inn lønnen sin på den kontoen man ønsker! Det er sikkert millioner av ektefeller rundt om i verden, inkl Norge, som får all lønna inn på én felles konto, og så har de bare hvert sitt bankkort til den kontoen. Eller ikke. I dette tilfellet ser det ut som kona styrer uttak helt. Nå til spørsmålet i hovedinnlegget: Jeg har 6 kontoer. 5 av dem i dagligbanken min, og 1 "høyrente-konto" i en annen bank. De fem kontoene jeg har i dagligbanken er: brukskonto med bankkort tilknyttet Bufferkonto Regningskonto Sparekonto for småsparing (hvis jeg plutselig kjøper noe bare for jeg hadde lyst på det) Veterinærutgifts-konto Endret 5. august 2021 av Million
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #15 Skrevet 5. august 2021 HLeno93 skrev (2 minutter siden): Hvorfor skulle ikke det være lov? Han har heller ikke passe, fødselsattest eller id kort, han har bare aldri brydd seg om sånt. Lønnen rører han egentlig ikke, han tjener noen kroner her og der hos venner som han klarer seg på så lønnen blir bare stående på kontoen min. Kanskje jeg bruker litt iblant haha Så han har ikke en arbeidsgiver, han jobber bare svart og pengene settes inn på din konto? Anonymkode: 03d20...fbe 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #16 Skrevet 5. august 2021 Brukskonto hvor penger kommer inn og som jeg har kort på felleskonto; her setter jeg og samboer inn likt beløp hver mnd som går til å betale trumf kredittkort som brukes på matbutikk etc Sparing 1: her sparer jeg til større ting Sparing 2: buffer husleie; jeg bor på hybel gjennom skoleåret 2 1/2 time unna, så hver gang jeg får stipend føres husleia over hit, og fra her har jeg automatisk trekk til den 1. neste mnd. fellessparing med samboer til ferie sparing til service etc til bil Anonymkode: 1e356...25f
Gjest HLeno93 Skrevet 5. august 2021 #17 Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så han har ikke en arbeidsgiver, han jobber bare svart og pengene settes inn på din konto? Anonymkode: 03d20...fbe Jo han har arbeidsgiver som setter pengene på min konto, skatten trekkes jo før man får lønnen..
Gjest Føsleguri Skrevet 5. august 2021 #18 Skrevet 5. august 2021 Jeg har en brukskonto og to sparekonti.
Skorpion91 Skrevet 5. august 2021 #19 Skrevet 5. august 2021 16 brukskontoer og sparekontoer 7 aksjesparekontoer Ikke noe problem å holde kontroll, alle kontoene har egne navn ut i fra formålet 🙂
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #20 Skrevet 5. august 2021 Lønnskonto, brukskonto, bufferkonto, matkonto, gavekonto, 4 forskjellige sparekontoer, regningskonto, en egen til forsikringer, huslån, klær, aktiviteter, ferie, barnehage, pluss en konto til hvert av barna og fondssparing i diverse banker. Full kontroll 👍🏼 Anonymkode: 7603c...f36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå