Gå til innhold

Hjelp til å lage risotto

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg får besøk av daten min til helgen. Han ønsket seg risotto (jeg spurte hva han ville spise.) 

jeg har aldri laget dette før, og ønsker derfor tips til hvordan man får den perfekt. 

ikke for mange ingredienser, enkelt, men godt. Kanskje noe med kylling og grønnsaker? 😊 takk! 

Anonymkode: 7aa24...944

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker denne som utgangspunkt, og en av ristypene nevnt i oppskriften. 

Her er en oppskrift med kylling og byggrynrisotto, og her er to med lammefilet (du kan bytte ut lammekjøttet med kylling - selv om jeg personlig foretrekker lam).

AnonymBruker
Skrevet

Takk

Anonymkode: 7aa24...944

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville brukt denne oppskriften: https://detgladekjokken.no/oppskrift/risotto-med-fersk-sopp/

Stek soppen for seg selv i en goood dæsj med smør, salt og pepper. Ta den i helt til slutt. Ha da samtidig i asparges (kuttet i feks fire eller fem) oppi. Bruk mye deilig hvitvin! 

Den er uten kjøtt da, men jeg pleier å steke kyllinglår marinert med sitron, salt og pepper i stekeovnen til å ha ved siden. Skru gjerne på grillen de siste fem minuttene for skikkelig crispy skinn. 

Jeg har laget mye risotto med en familievenn fra Italia - og hun sier alltid: Risottoen venter ikke på deg, du venter på risottoen. Den må spises umiddelbart når den er ferdig! 

Anonymkode: 7fbee...b62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...