AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #1 Skrevet 5. august 2021 Hei, vi er et par som ønsker akkurat er i gang med å starte en adopsjonsprosess. Vi lurer litt på om noen har noen innspill på hvilken verdensdel vi bør adoptere fra? Latin-Amerika, Afrika eller Asia? Hvem lykkes best i Norge når de er voksne? Vi holder kanskje selv en knapp på Asia, da vi tror de ofte gjør det godt på skolen. Kom med deres meninger her! Anonymkode: 3cbe4...ce4 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #2 Skrevet 5. august 2021 Hvem som gjør det godt har jo noe med oppdragelsen å gjøre? Ikke hvor barnet er ifra eller født Hvis et barn ikke får nok oppfølging av foreldre/foresatte så er jo sannsynligheten større for at det barnet finner det vanskeligere på skolen, enn et barn som får masse god hjelp og oppfølging hjemme Anonymkode: 777d2...a1c 17
Wilma89 Skrevet 5. august 2021 #3 Skrevet 5. august 2021 Jeg har ingen kilder på det, men har en venninne som adopterte fra Kina. Hun er nå 12 år, så ting kan sikkert ha endret seg. Hun valgte å adoptere fra Kina basert på at det var det landet der gravide kvinner tok best vare på seg selv under graviditeten, som minsket sannsynligheten for rusrelaterte skader på fosteret osv. Men igjen! Dette er noe hun har fortalt meg og jeg har som sagt ingen kilder. 6
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #4 Skrevet 5. august 2021 Ikke colombia. Barnet har ofte russkader Anonymkode: 369bc...4ec 3
Zooey Skrevet 5. august 2021 #5 Skrevet 5. august 2021 Jeg kjenner et par som adopterte i Thailand og den avgjørende grunnen for at de valgte nettopp det landet å adoptere fra var at de fikk råd om at barna ble mye bedre behandlet og tatt vare på ved barnehjemmene der sammenlignet med andre land. 5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #7 Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvem som gjør det godt har jo noe med oppdragelsen å gjøre? Ikke hvor barnet er ifra eller født Hvis et barn ikke får nok oppfølging av foreldre/foresatte så er jo sannsynligheten større for at det barnet finner det vanskeligere på skolen, enn et barn som får masse god hjelp og oppfølging hjemme Anonymkode: 777d2...a1c Vel et barn er ikke et glansbilde som foreldre skal speile seg i. Om barnet gjøre det godt på skolen eller ikke bør være irrelevant og heller en bonus. Skoleflink går på evner, oppfølging av foresatte og hardt arbeid. Det går ikke på nasjonalitet. Kanskje du mangler litt skolegang selv? Adopter for dere genuint ønsker et barn, som dere vil elske over alt. Uansett oppturer og nedturer som vil følge med. Er dere oppriktige kjenner dere at hvor barnet kommer fra er veldig nedprioritert Anonymkode: 4f20f...bdc 10
Tuba Skrevet 5. august 2021 #8 Skrevet 5. august 2021 Tror ikke det er så mange valgmuligheter for adopsjonsland lenger. Ventetiden er blitt for lang i mange land som feks Kina. Så dere må snakke med adoksjonsbyråene for å finne ut hva som kan passe best for dere. 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #10 Skrevet 5. august 2021 Man kan også få fra Norge. Det fins noen i året. Det kan være ting som at mor han blir voldtatt og ikke klarer å beholde det friske barnet. Anonymkode: 6a4f9...7dd 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #11 Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man kan også få fra Norge. Det fins noen i året. Det kan være ting som at mor han blir voldtatt og ikke klarer å beholde det friske barnet. Anonymkode: 6a4f9...7dd Disse barna er som regel ikke helt hvite da. Det er det mange som ikke tenker på, ikke det at jeg mener det er så viktig. Anonymkode: 6a4f9...7dd 3
Zooey Skrevet 5. august 2021 #12 Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Disse barna er som regel ikke helt hvite da. Det er det mange som ikke tenker på, ikke det at jeg mener det er så viktig. Anonymkode: 6a4f9...7dd Hvorfor poengterer du det da? Jeg vil gjerne se kilder til påstanden din. 10
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #13 Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ikke colombia. Barnet har ofte russkader Anonymkode: 369bc...4ec Takk for innspill, dette har vi ikke egentlig tenkt på. Anonymkode: 3cbe4...ce4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #14 Skrevet 5. august 2021 Det bør også være et land dere ser for dere å ha en relasjon til. Mange adoptivbarn ønsker gjerne å besøke landet de kommer fra, og vite mest mulig. (Dette har jeg fra en nær veninne og mannen som er i gang med prosessen nå, og dette var noe adopsjonsbyrået hadde poengtert) Anonymkode: 34aba...ab9 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #15 Skrevet 5. august 2021 Zooey skrev (8 minutter siden): Hvorfor poengterer du det da? Jeg vil gjerne se kilder til påstanden din. Jeg jobbet med dette tidligere. Det er som sagt noen tilfeller i året. Nevnte det andre, da jeg vet det er noen som tenker på utseende når de velger land. Det var fordi folk som adopterer fra Norge, kanskje gjør det nettopp derfor? Og dermed visste de ikke dette. Tenkte det var viktig å få med mtp forventning til utseende. Visste det ville komme noe negativt tilbake. Vær litt forsiktig med det. Det er sikkert flere på forumet som har opplevd dette, så du trenger ikke undergrave det. Det gjelder flere enn du tror. Anonymkode: 6a4f9...7dd 7
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #16 Skrevet 5. august 2021 Jeg ville sagt et hvitt land. Norge blir ikke antirasistisk med det første. Kan sikkert spørre noen adopterte hvor mye rasisme de opplever de som ikke er hvite i huden. Anonymkode: 5aa6f...607 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #17 Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ville sagt et hvitt land. Norge blir ikke antirasistisk med det første. Kan sikkert spørre noen adopterte hvor mye rasisme de opplever de som ikke er hvite i huden. Anonymkode: 5aa6f...607 Nettopp derfor er det greit å være klar over at blant de få norske i året, kan det være en del mørke. Anonymkode: 6a4f9...7dd 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #18 Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Disse barna er som regel ikke helt hvite da. Det er det mange som ikke tenker på, ikke det at jeg mener det er så viktig. Anonymkode: 6a4f9...7dd De er ikke så hvite i Afrika eller Asia heller 😏 Anonymkode: f7b00...937 6
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #19 Skrevet 5. august 2021 Adopsjon er vanskelig, historien er full av barn som er kidnappet fra foreldrene, og som blir solgt til hvite, intetanende vestlige par. Dere må i hvert fall være klar over dette. Anonymkode: 9e8c2...917 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #20 Skrevet 5. august 2021 Det spiller vel ingen rolle, det viktigste er oppdragelsen. Men av det lille jeg har sett og hørt så sliter spesielt kinesere med å føle at de passer inn her, og alle har tanker om at de ble forlatt av de ekte foreldrene og bærer preg av det. Spesielt jenter når de kommer i tenårene skaper en del problemer. Vanlige tenåringsproblemer + tanker om å ikke passe inn, identitetskrise osv. Så tenk nøye gjennom. Men godt hjerte dere har som vil adoptere, flere skulle vært som dere 😊 Lykke til 🤍 Anonymkode: 179da...92f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå