AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #1 Skrevet 5. august 2021 Hei Etter MYE styr, dolking i ryggen, sjikane, truing osv på egen gård har vi fått nok. Vi bestemte oss for å selge pga hvordan familie har oppført seg (ganske alvorlig) og for å verne om barnet vårt fra denne krigen. Hun truet med barnevernet om «vi ikke føyde oss snart, for da kom det til å smelle» Samme dagen som fotografen var her angående salget, kom meldingen inn. Utifra alt som står i meldingen tyder det på at det er hun, i tillegg til at vi hørte svigerfar klikke på hun for at hun gjor det. Hun har ikke vært på gården på over to uker, noe som ALDRI har skjedd før. Hun bruker som regel å være innom 1-5 ganger om dagen, hver dag. Uansett, kan vel si hun har splittet familien Vi har aldri nektet at de kan komme innom, sende melding om hvordan det går eller ringe. De har aldri gjort noen av delene på 1 år. Istedenfor å melde oss på den måten, kunne hun heller bedt om å få komme å se barnet og hvordan vi har det… Barnevernet er bekymret for én ting, og det er hvordan hun (som meldte) og familien oppfører seg mot oss…ble meldt for å dra for gardinene (på 3 vinduer for å slippe sola) blandt annet, for å ikke gå tur rundt bygda (de senker aldri farten, så jeg kjører til en annen plass som er tryggere). Og noen ting til som KUN de har beskyldt oss for, som ikke er sanne. De er virkelighetsforstyrret.. Nå vil jeg sende melding angående at vi ikke vil ha mer med hun å gjøre etter alt hun har gjort. Men hvordan skal jeg skrive det? dere har litt av infoen over om hvorfor, og orker ikke å høre «kanskje hun faktisk var bekymret, og at det var grunn til meldingen» mannen spurte henne hvorfor hun var bekymret, da hun ikke greier passe på egne barn engang og har hatt mye bekymring på skole og barnehage grunnet oppdragelsen osv hun svarte med å flire og håne mannen min, men kunne ikke svare på hvorfor hun var bekymret. Jeg tolker dette som hevn Hjelp meg med å sette opp melding for å kutte ut henne, er tråden opprettet for Anonymkode: be55e...f8d
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #2 Skrevet 5. august 2021 Ikke send melding. Blokker henne, så er du ferdig. Anonymkode: 90a3a...933 17
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #3 Skrevet 5. august 2021 Hvorfor vil du sende melding? Hvorfor ikke bare blokkere, og gå videre? Anonymkode: fd6f6...5bf 5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #4 Skrevet 5. august 2021 Kjære svigersøster, Vil informere deg om at vi ønsker å kutte all kontakt fremover pga det som har vært. Ønsker deg på tross av det, alt godt. Med vennlig hilsen .... Eller...ikke sagt noe som helst. Men ikke tatt noe kontakt med henne, ikke engasjere meg noe i hva som ang henne. Hadde kanskje ikke blokkert eller ikke svart om hun tar kontakt. Men hadde ikke svart eller kommentert på anklager, eventuelt bare ok. Anonymkode: 95e29...ad3 3
PM75 Skrevet 5. august 2021 #5 Skrevet 5. august 2021 Hvis du skal sende melding, så forsøk å gjør den så nøytral og faktabasert som mulig. 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #6 Skrevet 5. august 2021 Jeg hadde prøvd å "glatte over" om det gir deg litt peace of mind. Kanskje være bestemt på null kontakt, og null konflikt? Jeg tror det er best vi kutter kontakten pga våre uenigheter og konflikter, og så legger vi alt av drama bak oss og går videre. Ønsker dere alt godt til tross for de krangler vi har hatt og håper på en fredelig tid videre. Anonymkode: 408a5...1fe
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #7 Skrevet 5. august 2021 Tror ikke jeg hadde sendt noe melding. Ut fra hennes oppførsel sier det seg selv at videre kontakt aldri vil være mulig. Hadde blokka henne på alle telefoner, sosiale medier osv og latt livet gå videre. Anonymkode: 49572...d7f 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #8 Skrevet 5. august 2021 Det beste er å ghoste sånne, selv om jeg i utgangspunktet er imot ghosting. Men noen må man bare behandle sånn. Anonymkode: a85e3...215 3
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #9 Skrevet 5. august 2021 Ta vare på all kontakt fra henne slik at du har noe å vise barnevernet i eventuelle fremtidige møter med de!! Samle alt fra svigerinna de sånn at du har bevis mot henne. Ta ALL eventuell kommunikasjon med de skriftlig, på grunn av dette. Dette gjelder også hvis de tropper opp hos dere, og i eventuelle fremtidige felles middagsselskaper o.l. Ikke send melding til henne for å avslutte kontakt. Henne må dere bare ghoste. Anonymkode: 5bca6...176
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #10 Skrevet 6. august 2021 Takk for gode svar Ville sende mld for at hun skal skjønne at hun skal holde seg unna oss når vi er på samme event osv Vi bor i samme bygd, og må kunne delta på 17 mai osv osv uten at det er fare for at hun tar kontakt og manipulerer barnet barnevernet er pliktig til å følge opp meldingen, selv om vi skjønner at det er hun og vi har informert de om hva hun har drevet med. Men synes det er fælt at de må bruke tid på en slik sak, når hun selv for eksempel, tar dårlig vare på barna sine…. Begge barna slet med avføringsproblemer til de var hvertfall 10 år, hadde problemer i barnehagen osv osv. vet ikke hvor mange ganger jeg har sett den minste sitte ved postkassen eller andre steder og ikke vil hjem igjen. Ser tydelig forskjellsbehandling på største og minste, der største alltid får viljen sin og minste får skyld for alt osv men nå føler jeg at jeg ikke kan si ifra, pga hun presterte å kaste melding på oss først. jeg har selv vært fosterbarn og vet hvordan omsorgssvikt kjennes ut, er dermed veldig nøye med mitt barn på alle områder, fra mating til alltid å bli sett… så vet ikke hva jeg skal gjøre ser barna hennes har blitt værre etter hun begynte å blande seg totalt i konflikten mellom oss og kårfolket også. Tydelig nedfor når de ikke er i lek hun har fått mye kritikk om barneoppdragelsen tidligere, spesielt fra min mann. Ene gangen stod hun å så på at begge ungene lekte med ett redskap på gården på flere hundre kilo, som holdt på å kolve over dem (de disset opp og ned på den) og kunne tatt livet av dem om de fikk den over seg min mann reagerte hardt på dette, og sa at han kom til å melde hun om hun ikke snart skjerpet seg. Så han har vel truet med barnevernet før, men det har vært veldig gode grunner til det…hun stod å nektet på at det var farlig, samtidig som de lekte med redskapet. Tydelig vridd verdenssyn å leke på en gård er LIVSFARLIG og vi har kontinuerlig rådgivere på hvordan få det mest mulig trygt…men vi kan ikke holde ALT trygt sa engang at jeg ville sette opp snøsperrer på garasjetaket for barnets sikkerhet, hun mente det var unødvendig og at «det var så mange øyne som kunne følge med på hun, så det trengtes ikke». Når det raser fra taket rekker du ikke frem i tide uansett altså… aner ikke hva man skal gjøre med det der, men jeg hadde heller snakket med hun først angående oppdragelsen osv, enn å sporenstrekk melde til barnevernet slik hun har gjort med oss. Familie gjør ikke slikt Anonymkode: be55e...f8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå