Gå til innhold

Har "alle" (folk flest) en venn eller venninne de kan ringe til og gråte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det skikkelig vondt i livet. Men jeg føler ikke at noen av venninnene mine er noen jeg kan ringe til og fortelle hvordan jeg virkelig har det. Vet ikke hvordan jeg skulle startet samtalen en gang. Jeg kan ringe de og slå av en prat, eller invitere på et eller annet. Men vet ikke hvordan jeg skulle fått ut det jeg har på hjertet. Det er ikke det at jeg trenger en psykolog liksom. Men bare, det hadde vært godt å føle at noen "er der for meg". 

Har folk flest det? Er det bare jeg som er sær og loner som verken har kjæreste, eller en venninne som er som Meredith og Christina (fra Grey's)?

Anonymkode: 40d0c...a1b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten ja, men ingen god venninne jeg kan lufte tankene til nei

Anonymkode: 51760...bc8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig åpen av meg, og det er flere av mine venner og. Dermed har det vært naturlig at vi deler opp og nedturer.

Så jeg har et par venninner jeg kunne ringt å grått til, om jeg må. 

Er det det at du ikke har nær relasjon med vennene dine, eller er du tilbaketrukket som person? Eller er du usikker på hvordan de ville reagert? 

Sender deg en stor klem! ❤

Anonymkode: bb5b4...21d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, mannen min takler ikke "negative" ting eller noe som helst som må snakkes om. Blir bare sur og tverr. Har heller ingen nære venner lenger, vi hsr glidd fra hverandre egentlig litt ubevisst med mann og barn. Familien min er verdens beste, men klarer ikke å betro meg om innerste tanker. 

Anonymkode: 5719e...a73

• Liker 2
Skrevet

Jeg har flere. Du velger selv om du ønsker å åpne deg og stole på venninner? Hvis du er redd for å bli avvist eller ikke få støtte er de ikke noe å samle på som venner likevel 

Skrevet

Jeg har noen.  Synd du ikke har utviklet et dypt vennskap med noen - det som er ulempen med mange overfladiske venner. Jeg har flere gode venner enn "overfladiske".  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har flere 

Anonymkode: 53e02...7ce

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ingen. Bruker mamma.

Anonymkode: 4e955...a0d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kjæresten ja, men ingen god venninne jeg kan lufte tankene til nei

Anonymkode: 51760...bc8

Da jeg hadde kjæreste gjorde jeg det med ham. Men det ble slutt mellom oss tidligere i år, og jeg merker det er vondt å ikke ha den type forhold til noen der man kan gråte litt over ting når de er vanskelige. Jeg fortalte jo dem at det var slutt, og de var sånn "åh, så vondt, vi er her". Og det tviler jeg ikke på, men det føltes unaturlig å drive å gråte til dem for det. Men nå er ting litt toppet. 

Jeg er veldig åpen av meg, og det er flere av mine venner og. Dermed har det vært naturlig at vi deler opp og nedturer.

Så jeg har et par venninner jeg kunne ringt å grått til, om jeg må. 

Er det det at du ikke har nær relasjon med vennene dine, eller er du tilbaketrukket som person? Eller er du usikker på hvordan de ville reagert? 

Sender deg en stor klem! ❤

Anonymkode: bb5b4...21d

Tusen takk for klemmen! ❤️ 

Jeg tror jo vi har en nær relasjon. Jeg er kanskje litt tilbaketrukket. Jeg synes det er vanskelig å dele nære ting. Men det syntes vel de fleste? Jeg tror de ville reagert alright. Noen av dem vet jeg jo ikke er så veldig gode "emosjonelt", altså at de er bedre på å gi praktisk støtte liksom, eller sånn "opp igjen" om du skjønner. Så jeg måtte jo valgt de som jeg vet har litt ballast. Men jeg bare vet ikke hvordan. Vet ikke om det er greit. 

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg har ikke. Jeg kunne hatt det om jeg fikk lov å leve mitt eget liv, men mye av disse normale tingene i livet ble revet fra meg. Håper det kommer igjen en dag, men jo eldre man blir... 

Anonymkode: f6a6e...c48

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, mannen min takler ikke "negative" ting eller noe som helst som må snakkes om. Blir bare sur og tverr. Har heller ingen nære venner lenger, vi hsr glidd fra hverandre egentlig litt ubevisst med mann og barn. Familien min er verdens beste, men klarer ikke å betro meg om innerste tanker. 

Anonymkode: 5719e...a73

Så leit å høre at du har det sånn! Familien min er også bra, men de er mye mer praktisk støtte og forstår seg ikke helt på så mye føleri. 

tussatester skrev (13 timer siden):

Jeg har flere. Du velger selv om du ønsker å åpne deg og stole på venninner? Hvis du er redd for å bli avvist eller ikke få støtte er de ikke noe å samle på som venner likevel 

Ja, du sier noe. Jeg velger jo selv, det er mest det at jeg ikke helt vet hvordan. Jeg har vært vant til å greie meg på egen hånd. Men du sier noe, om de avviser eller ikke støtter så vet jeg i alle fall hvor jeg har dem. Jeg vet jo at jeg ville vært der for dem om de hadde det tungt. 

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
CorvusCorax skrev (13 timer siden):

Jeg har noen.  Synd du ikke har utviklet et dypt vennskap med noen - det som er ulempen med mange overfladiske venner. Jeg har flere gode venner enn "overfladiske".  

Jeg føler absolutt ikke vi er overfladiske venner, det er dypt, vi snakker om alt mulig. Det er vel mer det at jeg ikke har hatt tendens til å ha det så tungt, og ikke vant til å dele sånt. Flere andre av mine venninner har delt om at de går til psykolog og ringt i tunge stunder. Jeg bare vet ikke helt hvordan. 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei, ingen. Bruker mamma.

Anonymkode: 4e955...a0d

Så bra at mammaen din kan være der for deg på den måten! Min mor er ei flott dame, men synes for mye følelser fort blir vanskelig så jeg vil helt ikke gå til henne. 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg har ikke. Jeg kunne hatt det om jeg fikk lov å leve mitt eget liv, men mye av disse normale tingene i livet ble revet fra meg. Håper det kommer igjen en dag, men jo eldre man blir... 

Anonymkode: f6a6e...c48

Huff, dette høres ikke noe greit ut! Sender deg en klem! ❤️ 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kun mamma. Nå har hun begynt å utvikle demens, så hun husker ikke ting jeg har sagt/forstår ikke. Det er tungt for meg, har begynt å holde ting for meg selv nå siden mamma er dårlig. Har ingen andre. Klemmer og gråter inn i en pute de dagene det er verst 

Anonymkode: 754d2...400

• Liker 4
Gjest Elder Millennial
Skrevet

Nei, har ingen venninner jeg ringer til sånn. 

Skrevet

Nei, har jeg ikke hatt på mange år,

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Det er godt å vite. Jeg er også noens 💕

Anonymkode: d52d3...f19

Skrevet

Ja jeg har et par stykker, samt samboeren min og ikke minst mamma😊

AnonymBruker
Skrevet

Har venner, men har egentlig aldri vært veldig åpen om følelser. Jeg har det stort sett fint. Og derfor har det ikke vært naturlig å gråte. Ellers hvis jeg har problemer, så liker jeg egentlig å holde det for meg selv. Er ganske reflektert. Men selvsagt, jeg tar jo opp ting hvis jeg vil ha venners meninger. 

Men om jeg får en kjip periode så kan det godt hende jeg ikke klarer å ta kontakt og fortelle. Er liksom så vant til å ikke "må" snakke med noen, så ville kanskje følt det var rart å plutselig skulle ta den telefonen.

Anonymkode: 3c367...002

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det sitter veldig langt inne å gjøre det, men jeg tror jeg har en venninne som ville tålt det.

Anonymkode: 02e3c...148

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...