Gå til innhold

Barn som skriket og skriker og nekter å sove😭

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er så sliten nå.

Mitt barn med autisme går til vanlig på melatonin for å få sove, nå fikk vi beskjed fra legen om at barnet bør minst en måned pause fra melatoninbruken, og det er helt greit. Problemet er at barnet mitt får nå helt lakenskrekk nå jeg skal legge henne. Det er skriking i flere timer i strekk, og jeg har prøvd alt. Jeg har vugget, prøvd å få henne til å sove forskjellige steder, satt på natta-sanger og mye mer, helt forgjeves. Hun vil sove på sine egne premisser og gir seg ikke før hun får viljen sin. Når jeg skrivet skriking så er det omtrent KONSTANT hylskriking. Hva gjør vi? :( Både jeg og far er utslitte og kan ikke gi etter når hun faktisk trenger å sove. Har dere som har vært gjennom noe lignende noen tips? Hun er 3 år gammel :( 

Anonymkode: 79815...59e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er dere med i autismeforeningen? Ofte finnes de beste ressursene hos andre som har gått gjennom det samme ❤️ 

Se om de har forum, Facebook-gruppe el.l for å snakke med andre i samme situasjon? 

Anonymkode: 47006...96c

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Er så sliten nå.

Mitt barn med autisme går til vanlig på melatonin for å få sove, nå fikk vi beskjed fra legen om at barnet bør minst en måned pause fra melatoninbruken, og det er helt greit. Problemet er at barnet mitt får nå helt lakenskrekk nå jeg skal legge henne. Det er skriking i flere timer i strekk, og jeg har prøvd alt. Jeg har vugget, prøvd å få henne til å sove forskjellige steder, satt på natta-sanger og mye mer, helt forgjeves. Hun vil sove på sine egne premisser og gir seg ikke før hun får viljen sin. Når jeg skrivet skriking så er det omtrent KONSTANT hylskriking. Hva gjør vi? :( Både jeg og far er utslitte og kan ikke gi etter når hun faktisk trenger å sove. Har dere som har vært gjennom noe lignende noen tips? Hun er 3 år gammel :(

Anonymkode: 79815...59e

Ikke vært borti barn med autisme..men barn med vilje og ønske om å oppdra foreldrene har jeg vært borti....Hva om dere holder henne våken..ikke i sengen men på stua..hold henne våken til øyelokka ikke klarer å holde seg oppe...så legger dere henne i egen seng...slokker og går ....

AnonymBruker
Skrevet

I barnehagen jeg jobbet laget vi et sanserom. Selvlysende stjerner og planeter i taket, lavalamper, roterende diskokule med lys, flasker med vann, glitter og paljetter etc. Et par av barna som hadde utfordringer ble veldig stimulert og rolige på dette rommet. Har hørt at slike innretninger også hjelper autistiske barn å bli beroliget. Kanskje dere kan prøve noen sånne løsninger på rommet hennes.

Anonymkode: fb508...b7f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...