AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #1 Skrevet 4. august 2021 Har nå 4500 kr igjen til 1 sept. Det skal dekke mat, klær, frisør, bensin, underholdning og ellers alt som måtte dukke opp. Anonymkode: 2494b...66c
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 4. august 2021 Altså.. Her handler det om prioriteringer. Går fint å leve på 4500 kr, om man kutter ut klær, frisør og underholdning... 😑 blir helt matt Anonymkode: a41db...867 55
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #3 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Altså.. Her handler det om prioriteringer. Går fint å leve på 4500 kr, om man kutter ut klær, frisør og underholdning... 😑 blir helt matt Anonymkode: a41db...867 For en smålig kommentar. Her i Norge faller man helt utenfor samfunnet med så lite å leve for. Anonymkode: e0658...e39 18
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #4 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For en smålig kommentar. Her i Norge faller man helt utenfor samfunnet med så lite å leve for. Anonymkode: e0658...e39 Hvordan da? Jeg har 300-ish til 12.august. Stresser lite med det. Men hadde heller ikke tenkt meg til frisøren før den tid. Anonymkode: 1fce5...fbc 12
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #5 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan da? Jeg har 300-ish til 12.august. Stresser lite med det. Men hadde heller ikke tenkt meg til frisøren før den tid. Anonymkode: 1fce5...fbc Javel, men det er LANGT fra normalt og du er da fattig i norsk standard. Synes det er en uting å bagatellisere fattigdom. Anonymkode: e0658...e39 8
Gjest laPistola Skrevet 4. august 2021 #6 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Har nå 4500 kr igjen til 1 sept. Det skal dekke mat, klær, frisør, bensin, underholdning og ellers alt som måtte dukke opp. Anonymkode: 2494b...66c Må du ha alt dette på en måned? Hvorfor har du ikke lagt av?
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #7 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For en smålig kommentar. Her i Norge faller man helt utenfor samfunnet med så lite å leve for. Anonymkode: e0658...e39 Nja... Jeg klarer meg fint på den summen i måneden etter faste avdrag er gjort. Greit nok, jeg må lete etter bruktkjøp på finn.no og kanskje klippe meg på frisørskolen, men jeg faller ikke utenfor samfunnet 😅 Anonymkode: d71f0...11b 13
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #8 Skrevet 4. august 2021 Kan du legge ut budsjettet ditt? Anonymkode: ada13...501 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #9 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nja... Jeg klarer meg fint på den summen i måneden etter faste avdrag er gjort. Greit nok, jeg må lete etter bruktkjøp på finn.no og kanskje klippe meg på frisørskolen, men jeg faller ikke utenfor samfunnet 😅 Anonymkode: d71f0...11b Godt gjort i så tilfelle. Jeg ville følt meg utenfor om jeg aldri kunne møte venner for restaurant, kino, drinker… eller aldri kjøpe meg noe fint. Eller måtte leve på havregrøt i månedsvis hvis vaskemaskinen ryker.. Eller kan du delta på slikt? Er ikke spydig, men oppriktig nysgjerrig. Anonymkode: e0658...e39 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #10 Skrevet 4. august 2021 Hvorfor finner dere ikke noen menn for å ta vare på dere??? Anonymkode: c68c3...cc4 5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #11 Skrevet 4. august 2021 Ja, super kjipt å ha så lite at man alltid må tenke uansett hva man kjøper eller trenger. Aldri kunne ta seg en helgetur. Sjelden gå ut å spise eller gjøre noe. Anonymkode: 2494b...66c 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #12 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Godt gjort i så tilfelle. Jeg ville følt meg utenfor om jeg aldri kunne møte venner for restaurant, kino, drinker… eller aldri kjøpe meg noe fint. Eller måtte leve på havregrøt i månedsvis hvis vaskemaskinen ryker.. Eller kan du delta på slikt? Er ikke spydig, men oppriktig nysgjerrig. Anonymkode: e0658...e39 Nå drikker ikke jeg alkohol, så mye penger er spart der. Ei heller er jeg avhengig av nikotin i noen form. Matbudsjettet er på 2000kr i mnd, altså 500kr i uken. Med litt planlegging går det veldig fint 😊 Bor i byen, så har ikke bil, men avhengig av kollektiv transport. 500 kr ryker der. Med 2000 kr igjen så setter jeg av litt til sparing hver mnd. Sosiale aktiviteter blir jo da turer, spillkvelder, kaffekopp i marka, møtes på treningssenter, lage middag sammen ol. Altså ting som koster minimalt. Anonymkode: d71f0...11b 9
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #13 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Godt gjort i så tilfelle. Jeg ville følt meg utenfor om jeg aldri kunne møte venner for restaurant, kino, drinker… eller aldri kjøpe meg noe fint. Eller måtte leve på havregrøt i månedsvis hvis vaskemaskinen ryker.. Eller kan du delta på slikt? Er ikke spydig, men oppriktig nysgjerrig. Anonymkode: e0658...e39 Jeg er ikke den du siterer. Men nå er vel streng talt det å møte venner på resturant, kino og andre betalte arenaer ikke en menneskerettighet. Man faller ikke utenfor samfunnet, når man kan møte venner på andre arenaer - der det ikke er krav om å bruke penger. Er vennene dine ekte venner, så forstår de at du ikke har mulighet til å delta på aktiviteter som koster penger. Ekte venner tilrettelegger for at alle skal delta. Bufferkonto er også en fin ting å ha, i tilfelle vaskemaskinen ryker Anonymkode: a41db...867 13
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #14 Skrevet 4. august 2021 Nei du må ikke til frisør og nei du må ikke shoppe alt det tullet du nevner. Kutt ut luksusvaner. Spis hjemme. Det er pandemi så du har god unnskyldning til å ikke spise ute. Og skaff enda en jobb da om du har så shoppebehov for penger du ikke har. Anonymkode: bc781...528 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #15 Skrevet 4. august 2021 Men for all del, helgeturer, sydenferie og restaurantbesøk hører sjeldenheten til, og er noe jeg må planlegge en god stund. Og skulle gjerne hatt det annerledes altså 😅 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå drikker ikke jeg alkohol, så mye penger er spart der. Ei heller er jeg avhengig av nikotin i noen form. Matbudsjettet er på 2000kr i mnd, altså 500kr i uken. Med litt planlegging går det veldig fint 😊 Bor i byen, så har ikke bil, men avhengig av kollektiv transport. 500 kr ryker der. Med 2000 kr igjen så setter jeg av litt til sparing hver mnd. Sosiale aktiviteter blir jo da turer, spillkvelder, kaffekopp i marka, møtes på treningssenter, lage middag sammen ol. Altså ting som koster minimalt. Anonymkode: d71f0...11b Anonymkode: d71f0...11b
Fjaselina Skrevet 4. august 2021 #16 Skrevet 4. august 2021 Det er kanskje mulig å finne ein ekstrajobb? Eller legge ut noko på finn, det er mulig å få inn nokre kroner der. 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #17 Skrevet 4. august 2021 Da hadde jeg stått over frisør og brukt klær jeg allerede hadde i skapet, gitt. Anonymkode: f9e34...3af 12
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #18 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Har nå 4500 kr igjen til 1 sept. Det skal dekke mat, klær, frisør, bensin, underholdning og ellers alt som måtte dukke opp. Anonymkode: 2494b...66c Er det slik hver måned? Eller har du jobbet mindre en periode enn fullt? Anonymkode: 906ca...ff2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #19 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Javel, men det er LANGT fra normalt og du er da fattig i norsk standard. Synes det er en uting å bagatellisere fattigdom. Anonymkode: e0658...e39 Føler egentlig du pisser litt på fattige med slike kommentarer. 4500 klarer man seg fint med på en måned. Frisør, kleskjøp og underholdning er luksus man ikke må bruke penger på hele tiden. Anonymkode: c400c...bf5 16
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #20 Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har nå 4500 kr igjen til 1 sept. Det skal dekke mat, klær, frisør, bensin, underholdning og ellers alt som måtte dukke opp. Anonymkode: 2494b...66c Hvor mye fikk du utbetalt da, og hva har alle de andre pengene fra lønnen din gått til? Bor du for dyrt? Har du dyrt billån? HVA bruker du penger på når lønnen kommer inn? Anonymkode: 20475...08c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå