Gå til innhold

Tips til sunne måltider i en hektisk hverdag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg skal ned 10 kg ved hjelp av kostholdsendring. Går ca 30-40 minutter tur hver kveld - det er min egentid og alt jeg har tid til. Og dette alene vil ikke få meg ned i vekt. Har en hektisk jobb, er alene med barn osv, og har innsett at det er kostholdet jeg må endre for å gå ned i vekt. Ønsker derfor tips til vanlig, enkel hverdagsmat som kan hjelpe på vektnedgang, spesielt middager. Er så middagslei for tiden, og det må ofte gå fort i laginga. Noen tips?

Anonymkode: 5007f...8b7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Røkte kjøttpølser og grønnsaker ved siden av (kjøp en frossenpakke du liker, jeg bruker mest bukettgrønnsaker fra eldorado). Det tar deg ikke mer en 10 minutter å lage. Du kan også bytte ut kjøttpølser med fisk, kylling, svin, biff eller noe annet protein du liker. Hvis ungen din ikke vil ha grønnsaker, så kan du lage litt pasta/ris/poteter i tillegg, men du skal ikke ha så mye av det 😉 

Wok er både sunt og godt og tar ikke mye tid. 

Wrap med svinestrimler og grønnsaker. 

Det var det jeg kom på sånn i farta. Søk evt. Opp matretter hos matprat. De har masse forslag og du kan søke spesifikt etter tidsbruk på ting 😊

Anonymkode: 06204...e23

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og sånn for å gi deg litt mer hverdagstrening. Ta trappa i stedet for heisen, bytt ut brødet med knekkebrød, delta aktivt i lek på lekeplassen med ungen en times tid før leggetid (løpe, hoppe, klatre, skli, huske osv.) - kvalitetstid sammen, og overraskende god trening for deg 😉 Dra i svømmehallen sammen på en lørdag formiddag. All aktivitet som ikke er å sitte stille er bra! 

Og husk at for å gå ned i vekt må du spise nok, du må bare spise riktig 😊 

Masse lykke til med vektnedgang! 

Anonymkode: 06204...e23

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Rent kjøtt og grønnsaker går det i her. Feks koteletter, annet kjøtt, fisk, kylling. Koker litt brokkoli eller blomkål, lager blomkålris eller brokkolisalat, eller vanlig salat av ferdigblanding, tilsett tomat, agurk, avokado osv. 

Anonymkode: 62c55...cc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...