Gå til innhold

Mor som gir all oppmerksomheten til barnevern når hun har besøk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er på besøk hos foreldrene mine og har ikke vært her på nesten 10 måneder. Foreldrene mine har besøk av barnebarnet sitt i tillegg, noe som er veldig  koselig, men det er så vidt jeg har sosialisert med meg moren min pga barnebarnet hennes. Hun er veldig opptatt av ham, bruker all tiden sin med ham, når vi sitter sammen sitter hun bare og snakker med ham og stiller ham spørsmål. Det er nesten litt latterlig. Brydde meg ikke i starten, men nå har jeg vært her i 5 dager og drar om to dager og nå kjenner jeg faktisk at jeg er lei meg. Mest overrasket over at hun ikke ser det selv. Hun har gitt meg dårlig samvittighet  for at jeg er så sjelden hjemme og sier at jeg skal komme oftere, men jeg orker faktisk ikke å komme hvis det skal være slik. Det er også vanskelig å ta det opp uten å høres patetisk ut, men er ordentlig lei meg. 

Anonymkode: 9da04...ab0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 44e91...2a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg godt jeg. Men er dere ikke sammen når barnet har lagt seg? Da burde dere fått tid å være sammen, skravle og dele😊

Anonymkode: ba4c7...689

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammelt er barnebarnet? Må jo være din niese/ nevø, og i din interesse å bli kjent med barnet også? Og på et eller annet tidspunkt skal vel barnet legge seg?

Anonymkode: 30d75...58b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun kun gir deg oppmerksomhet når barnevernet er med dere, men ignorerer deg når de er dratt så er det jo en klar handling fra hennes side. Du burde si i fra til barnevernet hvordan det er når du besøker foreldrene dine.

Anonymkode: 129bb...3d1

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Vi ser jo her også at enkelte er fryktelig opptatt av barnevern. Kanskje hun også er på kg?

Anonymkode: 0a90b...31a

Gjest theTitanic
Skrevet

Følelsen av å bli ignorert og tilsidesatt er ikke god uansett alder. Kanskje tror hun du syntes barnebarnet er like oppslukende som hun selv gjør? Det er jo en forskjell på interessert og helt oppslukt. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor står det barnevernet i overskriften, og ingenting i HI om det? Er det en autokorrekt?

Anonymkode: 4a3f0...502

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor gammel er du?

Anonymkode: 44e91...2a6

Er 20 år, så er ikke et barn lenger, men jeg bor langt unna familien min.

Jeg skjønner deg godt jeg. Men er dere ikke sammen når barnet har lagt seg? Da burde dere fått tid å være sammen, skravle og dele😊

Anonymkode: ba4c7...689

Nei, legger oss til samme tid. Alle har ferie og er våken lenge. Jeg er bare utrolig skuffet.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammelt er barnebarnet? Må jo være din niese/ nevø, og i din interesse å bli kjent med barnet også? Og på et eller annet tidspunkt skal vel barnet legge seg?

Anonymkode: 30d75...58b

12 år. At moren min er helt oppslukt i barnebarnet sitt og bruker all tid med henne betyr ikke at jeg ikke kjenner barnet. Er glad i henne og viser det også, men nå sitter jeg og ser på mens de snakker sammen, når jeg sier noe så svarer hun til barnet og fortsetter å snakke med henne, merkelig pg snålt. 

Hvis hun kun gir deg oppmerksomhet når barnevernet er med dere, men ignorerer deg når de er dratt så er det jo en klar handling fra hennes side. Du burde si i fra til barnevernet hvordan det er når du besøker foreldrene dine.

Anonymkode: 129bb...3d1

Det skulle stå «barnebarn» og ikke barnevern. 

AnonymBruker
Skrevet
theTitanic skrev (1 time siden):

Følelsen av å bli ignorert og tilsidesatt er ikke god uansett alder. Kanskje tror hun du syntes barnebarnet er like oppslukende som hun selv gjør? Det er jo en forskjell på interessert og helt oppslukt. 

Det føles ikke greit, og jeg ønsker ikke å stjele tiden hennes med bestemoren sin, men jeg er hjemme så sjeldent og blir skuffet når jeg føler meg oversett. Vi snakker ikke om «voksenting» i det hele tatt, vi sitter og snakker med niesen min og hører det hun har å si. Barnet kan ikke noe for det, men moren min er kun interessert i å snakke med barnebarnet sitt, samtidig som hun gir meg dårlig samvittighet for at jeg er hjemme så sjelden.

Hvorfor står det barnevernet i overskriften, og ingenting i HI om det? Er det en autokorrekt?

Anonymkode: 4a3f0...502

Må være autokorrekt. Så ikke feilen før etter at jeg postet innlegget.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønte fort at det kunne være autokorrekt i overskriften. Lurer mer på at du sier "ham" om barnebarnet i første innlegg og "henne" lenger nede? 

Anonymkode: 32314...77d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

12 år. At moren min er helt oppslukt i barnebarnet sitt og bruker all tid med henne betyr ikke at jeg ikke kjenner barnet. Er glad i henne og viser det også, men nå sitter jeg og ser på mens de snakker sammen, når jeg sier noe så svarer hun til barnet og fortsetter å snakke med henne, merkelig pg snålt. 

Det skulle stå «barnebarn» og ikke barnevern. 

Er et to barnebarn? Du skriver ham lenger opp og henne her?

Anonymkode: d5689...5fc

• Liker 3
Skrevet

Skjønner veldig godt at du er skuffet TS. Jeg vet ikke hvordan moren din tenker, men du burde selvfølgelig fått litt oppmerksomhet og litt tid med moren din. Men hun er nok ikke bevisst på dette selv, eller tenker over det. Trist at du skal føle det sånn uansett. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg skjønte fort at det kunne være autokorrekt i overskriften. Lurer mer på at du sier "ham" om barnebarnet i første innlegg og "henne" lenger nede? 

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Er et to barnebarn? Du skriver ham lenger opp og henne her?

Anonymkode: d5689...5fc

Herregud, spiller det noen rolle?

• Liker 3
Gjest 123 eller noe
Skrevet

Sånn er det når jeg besøker mamma noen få ganger i året også, synes også det er litt kjipt og jeg er 35. Hun glemmer å gi halloklem til meg og mannen min, bare løper rett bort til 2åringen vår og klemmer han og begynner å snakke med han. Det er på en måte litt koselig også da, for det er jo et lenge etterlengtet barnebarn, men det får være grenser. Jeg sa det til henne mens jeg var gravid, at jeg hadde flere venninner som hadde fått barn, og har observert mødrene deres i bestemorbobla. "Åååh barnebarnet mitt, det er bare meg og deg i hele verden! Hva? Er det noen som prøver å snakke til meg fra utsiden av boblen? Det er visst bare barnet mitt, vi får snakkes senere for nå snakker jeg til min lille bobobobaba gagajajaja" Nå har hun blitt sånn selv, så jeg tror det bare må være et bestemorfenomen. :)

AnonymBruker
Skrevet

Mange gjør sånt. Feks min eks svigermor. Men hun kom med snikkommentarer som hun sa til barnebarnet men var ment til meg. Feks. Oi se er ikke mamma så opptatt av å holde det ryddig? 

Sykt provoserende.

De som gjør dette er ikke så fokusert på gode relasjoner mellom voksne.

Anonymkode: b5781...230

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
got2go skrev (1 time siden):

Herregud, spiller det noen rolle?

Selvsagt. Det er jo stadig vekk trolletråder her inne, og de er uinteressant å følge med på. Autokorrekt er én ting, men kjønn bør man jo vite😉

• Liker 4
Skrevet

Kan du si til moren din at du hadde satt pris på tid sammen bare dere to? Dra en tur ut på kafé, gå en tur eller liknende?

Det er ikke sunt å la en 12-åring dominere hele det sosiale samspillet, hverken for henne eller for dere. 

• Liker 2
Gjest Bremnes.Kari
Skrevet

Trodde det var snakk om en baby eller smårolling, da hadde jeg forstått bestemora.

Men du, "jeg sitter og ser på at de snakker sammen nå" mens du skriver her på kg? Sitter du veldig mye på mobilen? Kanskje mammaen din prøver å gjøre et poeng av noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...