Gå til innhold

Han sovner og jeg tar meg av barna…

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min legger seg ofte tidlig, og jeg må legge barn, lufte hunder, rydde middag osv. Jeg kunne aldri klart å legge meg og bare regnet med at han fikser alt annet.. Er det normalt?

Anonymkode: 83468...456

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Når er det han legger seg egentlig?

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å legge deg før han? Da får han kjenne på hvordan det er, og du får sovet litt. 

Anonymkode: 03044...0bb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Heisenberg skrev (4 minutter siden):

Nei. Når er det han legger seg egentlig?

Alt fra 18 til 21.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du prøvd å legge deg før han? Da får han kjenne på hvordan det er, og du får sovet litt. 

Anonymkode: 03044...0bb

Nei. Jeg syns liksom ikke det er greit, man er to om både barn, hunder, hus osv… Klarer jo heller ikke konfrontere han med det så kan jo skylde meg selv sånn sett.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alt fra 18 til 21.. 

Det er helt utenfor normalen for et voksent menneske. Særlig om man har barn. Hos oss er barn, husarbeid og husdyr et felles ansvar så nei ingen av oss dumper alt ansvaret over på den andre med mindre vi har andre avtalte avtaler eller er syke. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei. Jeg syns liksom ikke det er greit, man er to om både barn, hunder, hus osv… Klarer jo heller ikke konfrontere han med det så kan jo skylde meg selv sånn sett.

Hæ? Er ikke dette mannen din?

Anonymkode: 90998...a62

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Heisenberg skrev (1 minutt siden):

Det er helt utenfor normalen for et voksent menneske. Særlig om man har barn. Hos oss er barn, husarbeid og husdyr et felles ansvar så nei ingen av oss dumper alt ansvaret over på den andre med mindre vi har andre avtalte avtaler eller er syke. 

Er det jeg mener er normalt også.. Han har en kronisk sykdom, men ikke en som går veldig utover jobb og fritid så lenge han holder den i sjakk og tar medisiner. 

AnonymBruker
Skrevet

Går virkelig voksne mennesker med barn og familie å legger seg kl:18:00? Da må han jo være syk eller ha noe mangler/vitaminer? Anbefaler han å oppsøke en lege. Hadde mannen min gått å lagt seg kl:18:00 uten å ta noe ansvar hadde han stått opp igjen til tomt hus dagen etter. Helt uhørt. Rekker dere å spise middag?! Altså, barna må jo også reagere? 

Anonymkode: f0cf0...dd7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hæ? Er ikke dette mannen din?

Anonymkode: 90998...a62

Det er han. Vi har snakket litt om det, men siden han også har en sykdom som gjør han litt ekstra sliten og irritabel noen ganger så er det lettere å bare la være å diskutere det. 

Skrevet

Det er han. Vi har snakket litt om det, men siden han også har en sykdom som gjør han litt ekstra sliten og irritabel noen ganger så er det lettere å bare la være å diskutere det. 

Kan det vere at han emosjonelt har sjekka ut? 

AnonymBruker
Skrevet

Pass på så han ikke utnytter dette med sykdom mm. Jobber han fulltid og har andre hobbyer? Møter venner etc?

Anonymkode: 059e6...87a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Går virkelig voksne mennesker med barn og familie å legger seg kl:18:00? Da må han jo være syk eller ha noe mangler/vitaminer? Anbefaler han å oppsøke en lege. Hadde mannen min gått å lagt seg kl:18:00 uten å ta noe ansvar hadde han stått opp igjen til tomt hus dagen etter. Helt uhørt. Rekker dere å spise middag?! Altså, barna må jo også reagere? 

Anonymkode: f0cf0...dd7

Han har en kronisk sykdom som gjør han ekstra sliten noen ganger. Barna vet om sykdommen så de reagerer ikke så veldig, går vel bare ut ifra at han ikke er i form når han legger seg tidlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Pass på så han ikke utnytter dette med sykdom mm. Jobber han fulltid og har andre hobbyer? Møter venner etc?

Han jobber fulltid, men er ikke ute med venner eller har andre hobbyer. 

AnonymBruker
Skrevet
Smascha skrev (3 minutter siden):

Kan det vere at han emosjonelt har sjekka ut? 

Det kan hende, kjenner han egentlig som en veldig livsglad og eventyrlysten mann. Det har forandret seg siste to årene.

AnonymBruker
Skrevet

Han jobber fulltid, men er ikke ute med venner eller har andre hobbyer. 

Hva gjør han hjemme da? Sånn i det hele tatt..

AnonymBruker
Skrevet

Altså... Jeg har også kronisk syk og er mye sliten.. Men jeg tar da vitterlig min del av husarbeid og barna. Det kan godt være jeg legger meg rett etter barna, men da har vi spist, ryddet, stelt og gjort alt klart først. Det skulle da bare mangle!

Anonymkode: bcdaa...d85

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva gjør han hjemme da? Sånn i det hele tatt..

Varierer egentlig, han jobber en del når han kommer hjem. Rydder og lager middag av og til.

AnonymBruker
Skrevet

Varierer egentlig, han jobber en del når han kommer hjem. Rydder og lager middag av og til.

Ok. Så med fulltidsjobb og kronisk sykdom, så gjør han faktisk noe hjemme. Hvor ofte forventer du at han bidrar?

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det kan hende, kjenner han egentlig som en veldig livsglad og eventyrlysten mann. Det har forandret seg siste to årene.

Uff, så trist. Høyrest nesten ut som om han er blitt deprimert. Trur du rett og slett må kvinne deg opp og spørje han om noko er gale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...