Gå til innhold

Kjøpe kattefòr hos dyrlege vs dyrebutikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pleier dyrlegen å være mye dyrere enn dyrebutikkene når det gjelder tørrfòr til kattunger ?

I dyrebutikk har jeg kjøpt fòr til et par hundre kroner til kattunge, husker ikke hvor mye det var i posen, men det var nok til 2,5 mnd ca.

Selger dyrleger kun i større mengder eller har de også slike mindre alternativer ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veterinærerene her har veldig godt utvalg innen forskjellige typer for og størrelser.. At de kanskje tar seg litt bedre betalt er en annen ting :)

Skrevet

Kattene her har blitt fôret rått kjøtt hele veien. Mye billigere, dessuten vet du hva du får. :)

Skrevet

Jeg har kjøpt for hos veten noen ganger, og min erfaring er at prisnivået er det samme, men at de har litt mindre utvalg enn i dyrebutikken. Og de har stort sett bare store sekker (dvs større enn 5 kg). Men mindre sekker er svært lite lønnsomt å kjøpe. Men pris og utvalg varierer sikkert fra sted til sted, så det er bare for deg å ta en tur til din lokale dyrlege å kikke. :)

Skrevet
Kattene her har blitt fôret rått kjøtt hele veien. Mye billigere, dessuten vet du hva du får. :)

Hva slags kjøtt gir du da?

Trådstarter spurte i utgangspunktet ikke om hun skulle gi noe annet enn den maten hun gir, så dette er litt utenom temaet. Skjønner godt at man velger tørrfor, sørlig til kattunger som er i vekst. Tørrforet er et fullkostfor, og man sikrer riktig mengde av viktige næringsstoffer, slik som feks taurin. Det krever mer kunskap å skulle gi katten et slikt alternativt kosthold, og hvis man ikke vil gjøre alvorlige feil er det beste å holde seg til ferdigprodusert fullkostfor, slik både trådstarter og mange med henne gjør :)

Skrevet

Har snakket med dyrlegen om det og alt er greit. :)

Jeg fôrer alt fra kylling, fisk til storfe (pluss de dyrene de finner ute), pluss grønnsaker og poteter. Er jo selvfølgelig ikke en allkost for alle, ville heller forhørt meg med en dyrlege først.

Skrevet

Takk for svar, jeg fant en dyrlege med alt fra sekker til 400 gram til flere kilos, med et absolutt presentabelt prisnivå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...