Gå til innhold

Endret kroppen seg mer etter 2. svangerskap?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har fått flere barn; 

forandret kroppen seg mer jo flere fødsler du gikk gjennom?

Anonymkode: eb699...16e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kroppen min endret seg mye mer etter nr 2 og 3 enn med nr 1. Gikk mye fortere ned igjen i vekt med nr 1 også, men det kan jo være tilfeldig 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare to, men kroppen min endret seg ikke noe mer etter nr 2 enn etter nr 1. Jeg er fortsatt slank og ser ut mer eller mindre som jeg gjorde før jeg i det hele tatt begynte å forsøke å bli gravid. Yngste er 6 år nå.

Eller jo, én ting er annerledes nå: Jeg fikk et ørlite strekkmerke over navelen helt mot slutten av svangerskapet med andremann. Det medførte at huden akkurat rett over navelen er blitt litt slappere, og noe av huden der henger dermed ned, og delvis over navelen. Men det er veldig lite synlig og noe jeg nok ser mest selv. Tror ikke så mange andre legger merke til det 😅

Anonymkode: 19159...523

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fikk ikke strekkmerker på magen med nr en, men fikk med nr to og mer med nr tre. Magen trakk seg også mindre sammen etter hvert svangerskap. Sikker på jeg også har fått noen flere, hm, visuelle endringer nedentil, med hvert barn…

Anonymkode: 5ea83...ba9

AnonymBruker
Skrevet

Etter første var det egentlig ingen forandringer. Etter andre gikk jeg saktere ned i vekt og ble ikke undervektig som etter første (det ga seg da jeg sluttet å amme). Fikk kanskje litt slappere pupper, og så fikk jeg fremfall/nedfall etter andre. Ikke noe jeg merker mye til. Fikk nok også bredere hofter etter andre. Men er mer fornøyd med kroppen enn noensinne 😊

Anonymkode: fe8af...8f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk skikkelig slapp mage etter nr to ble født, skikkelig forkle 🙈 Fikk også flere strekkmerker på magen, men ventet også en stor gutt. 

Likevel er det verdt det 😉

Anonymkode: 6a295...44a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg fikk skikkelig slapp mage etter nr to ble født, skikkelig forkle 🙈 Fikk også flere strekkmerker på magen, men ventet også en stor gutt. 

Likevel er det verdt det 😉

Anonymkode: 6a295...44a

Hvor stor var den store gutten siden det ble sånn forskjell fra nr 1?

Anonymkode: 6f3d4...52c

AnonymBruker
Skrevet

Min endret seg mest med nr 1. Da fikk jeg noen strekkmerker og brukte lang tid på å gå ned vekten. Gjorde heller ingenting for å gå ned i vekt sådan. 
Med nr 2 fikk jeg ingen nye strekkmerker, og vekten gikk av ganske fort selv om jeg gikk opp mer ila graviditeten. Men denne gangen gikk jeg mer inn for å gå ned. Kroppen er nå helt lik som før graviditet nr 2 :) 

Anonymkode: 06aa1...ea8

AnonymBruker
Skrevet

Ca likt etter begge svangerskap.

Anonymkode: 65e46...c26

Skrevet

Nei, den endret seg ikke mer etter nr 2 og 3 enn etter nr 1. 

AnonymBruker
Skrevet

Nr 1 fikk jeg ingen strekkmerker, puppene gikk tilbake til sin faste form osv. Nr 2 ødela kroppen min helt. Masse strekkmerker, slapp hud på magen, slappe pupper, større hofter, ble tjukk rare steder som ryggen, hake, ridelår, nedre del mage og veldig tynn resten av kroppen. Prøver å trene meg frem til en sterk og proporsjonal kropp nå

Anonymkode: 60a7b...d42

AnonymBruker
Skrevet

Ja! Etter nr 1 så jeg ut som før. Etter nr 2 fikk jeg litt overflødig hud på magen, litt strekkmerker og slappere pupper.

Anonymkode: 4c0b6...466

AnonymBruker
Skrevet

Gikk raskere og mer opp i vekt med nr 2. Totalt 5 kg mer, men da passet jeg veldig på, hvis ikke hadde det nok blitt enda mer. Like store babyer.

Magen føles slappere denne gangen. Får se hvordan den blir om et års tid.

Men totalt sett skal jeg ikke klage, det gikk tålelig greit.

Anonymkode: ca531...861

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...