Gå til innhold

Fullvaksinerte innlagt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange fullvaksinerte er lagt inn på sykehus pga korona? Noen som vet?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ella Grisella skrev (1 time siden):

I Norge? Verden? Vaksinert med hvilken vaksine?

• Liker 2
Skrevet
Ella Grisella skrev (1 time siden):

vet ikke om noen

• Liker 2
Skrevet

Ingen. De er døde alle sammen.

• Liker 3
Skrevet
2ro skrev (2 minutter siden):

Allerede etter en dose beskyttes man mot alvorlig sykdom med hele 80%. (https://www.fhi.no/nyheter/2021/koronavaksine-selv-om-ikke-alle-far-full-beskyttelse-er-det-viktig-at-mange/). Jeg har ikke lest om noen i Norge nå, men vi må sikkert regne med det etterhvert. Vaksinen beskytter ikke 100 %, men etter to doser er det virkelig ikke langt unna (96%). 

Det gjaldt vel ikke mot Delta?

• Liker 3
Skrevet (endret)
zemer skrev (4 minutter siden):

Det gjaldt vel ikke mot Delta?

Joda, les linken. Denne er faktisk bare noen dager gammel. Jeg leste den grundig fra topp til bunn og vil oppmuntre alle til å gjøre det samme. 🙂

Fra kilden: Beskyttelsen mot alvorlig sykdom med Delta er høy etter både én (80 %) og to doser mRNA-vaksine. (96 %) Vaksinasjon med bare én dose mRNA-vaksine ser ut til å beskytte litt mindre mot mild sykdom forårsaket av Delta (35 – 56 %) enn av Alfa (55 – 70 %), men beskyttelsen er svært god (88 %) etter to doser. Dette innebærer at vaksinasjon bidrar sterkt til å hemme spredningen av epidemien.

Endret av 2ro
  • Liker 7
Skrevet
2ro skrev (1 minutt siden):

Joda, les linken. Denne er faktisk bare noen dager gammel. Jeg leste den grundig fra topp til bunn og vil oppmuntre alle til å gjøre det samme. 🙂

Fra kilden: Beskyttelsen mot alvorlig sykdom med Delta er høy etter både én (80 %) og to doser mRNA-vaksine. (96 %) Vaksinasjon med bare én dose mRNA-vaksine ser ut til å beskytte litt mindre mot mild sykdom forårsaket av Delta (35 – 56 %) enn av Alfa (55 – 70 %), men beskyttelsen er svært god (88 %) etter to doser. Dette innebærer at vaksinasjon bidrar sterkt til å hemme spredningen av epidemien.

så bra. Endelig litt gladlesning om denne pandemien. Hører bare dommedagsprofetier på nyhetene. skriker ut om smittetall som stiger. Men de sier ingenting om hvor mange syke. Bare smittede

• Liker 9
Skrevet
Maleficenta skrev (1 minutt siden):

så bra. Endelig litt gladlesning om denne pandemien. Hører bare dommedagsprofetier på nyhetene. skriker ut om smittetall som stiger. Men de sier ingenting om hvor mange syke. Bare smittede

Jeg ble også gledelig overrasket. Også ser det ut som vi får vaksinedekning på over utrolige 90 prosent. Vi har all grunn til å være optimist. 

• Liker 4
Skrevet
Maleficenta skrev (57 minutter siden):

Leste nettopp flere gode nyheter som jeg tenkte du også ville glede deg over :)

https://www.nrk.no/urix/ny-studie_-barn-flest-slipper-unna-ettervirkninger-etter-koronasmitte-1.15598952

• Liker 4
Skrevet

Det høres jo bra ut! Jeg forstår ikke hvorfor det ikke fokuseres mer på dette. Antall smittede er mindre interessant enn hvor mange vaksinerte som blir alvorlig syke eller får senvirkninger. 

Et slikt fokus ville nok også fått en del av skeptikerne til å ta vaksinen.

• Liker 5
Skrevet

Selv Nakstad var positiv på Dagsrevyen i går! Han mente at selv om smitten stiger, trenger ikke dette å være et stort problem i Norge. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
Ukjent. skrev (8 minutter siden):

Selv Nakstad var positiv på Dagsrevyen i går! Han mente at selv om smitten stiger, trenger ikke dette å være et stort problem i Norge. 

Så ikke det, men Tengell sa at svenskene må være forberedt på en jul med restriksjoner (db.no eller VG). Slik tonen har skiftet her, tror jeg ikke vi får de store restriksjoner til jul. Går vaksineplanen i orden bør vi være i en særstilling før desember. Det er litt deilig å tenke på.

Endret av 2ro
  • Liker 2
Skrevet
2ro skrev (11 timer siden):

Står at det er viktig at alle holder seg hjemme og tester ved symptomer. Hos oss fikk vi beskjed at fullvaksinerte kan møte på jobb om de er litt småsyke. 

Prøvde å henvise til FHI, men ble ikke hørt. Bare beskjed om å ta vaksinen om vi var redde. Hva med pasientene da?

• Liker 2
Skrevet
zemer skrev (1 minutt siden):

Står at det er viktig at alle holder seg hjemme og tester ved symptomer. Hos oss fikk vi beskjed at fullvaksinerte kan møte på jobb om de er litt småsyke. 

Prøvde å henvise til FHI, men ble ikke hørt. Bare beskjed om å ta vaksinen om vi var redde. Hva med pasientene da?

Jeg vet ikke hvilke vurderinger som har blitt gjort der du er. Kanskje alle pasientene er fullvaksikerte? Det virker som det er forskjeller hvordan man velger å gjøre det. https://nyheter.kristiansund.kommune.no/?p=1953

I den kommunen har de lagt seg på en strengere linje. 

Uansett viser tallene at uvaksinerte smitter oftere enn andre. 

• Liker 3
Skrevet
2ro skrev (50 minutter siden):

Jeg vet ikke hvilke vurderinger som har blitt gjort der du er. Kanskje alle pasientene er fullvaksikerte? Det virker som det er forskjeller hvordan man velger å gjøre det. https://nyheter.kristiansund.kommune.no/?p=1953

I den kommunen har de lagt seg på en strengere linje. 

Uansett viser tallene at uvaksinerte smitter oftere enn andre. 

I vår kommune blir alle bedt om å holde seg hjemme ved sykdom og teste seg.

Neppe alle pasienter er fullvaksinert på ett sykehus. 

Er mer vår avd som tok sin egen avgjørelse. 

• Liker 2
Skrevet
2ro skrev (14 timer siden):

Jeg ble også gledelig overrasket. Også ser det ut som vi får vaksinedekning på over utrolige 90 prosent. Vi har all grunn til å være optimist. 

Hvordan får vi vaksinedekning på 90 prosent, når antall mennesker under 18 år utgjør mer enn 10 prosent? Og i tillegg er det noen som ikke vil eller kan vaksineres?

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, ItchyBitchySpider said:

Hvordan får vi vaksinedekning på 90 prosent, når antall mennesker under 18 år utgjør mer enn 10 prosent? Og i tillegg er det noen som ikke vil eller kan vaksineres?

Det var vel vaksinedekning på 90 % av de som får tilbud om vaksinen, som det også har vært snakket om i media. Husker jeg rett så er >= 18 år 78% av befolkningen. Så 90 % vil si rett i overkant av 70 % av befolkningen.

• Liker 2
  • Opprett ny...