AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #1 Skrevet 4. august 2021 Vi har vært samboere i snart 3 mnd. Hun vil aldri dele en pose potetgull, eller en sjokoladerull, eller kjøpe en pose smågodt sammen, eller kjøpe gatekjøkkenmat en dag. Er hun fysen på noe etter middag er det vannmelon eller frosne bær med melk på liksom. Er vi på cafe er det svart kaffe hun «koser» seg med. Det går meg litt på nervene. Jeg har jo kjempelyst å dele en pose smågodt på lørdagskvelden, eller spise kebab etter en natt på byen - men hun spiser INGENTING av sånn. Det blir ikke det samme og sitte å kose seg med smågodt når hun siter vedsiden av og knasker gulrot eller melon. Ikke får man den kosen ved å dele noe og ikke føler jeg meg spesielt bra/sunn. Jeg spiser relativt sunt jeg også, men jeg liker lørdagsgodt og å spise på cafe i ferien samt. kunne tillate seg en dessert etter søndagsmiddag eller en veldig sjelden gang i blant Skeie skikkelig ut midt i uka bare fordi man kan. Vi er begge normalvektige, sunne og trener så hun har ikke noe vektproblemer som tilsier at hun må kutte ut matvarer. Heller ikke jeg. Synes det er skikkelig kjipt, og ser ikke for meg å leve sammen for alltid uten å kunne kose seg med lørdagsgodt eller bolle på cafe noen noen gang. Hvordan løser man det? Eller kan det løses… Anonymkode: 57e4d...f1e 40
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #2 Skrevet 4. august 2021 Hva sier hun da? Er det en fase, eller lever hun slik hele tiden? Det kan hende hun vil ned et par forfengelighetskilo selv om hun er normalvektig. Anonymkode: 38bd8...9e2 9
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 4. august 2021 Du må slutte å få dårlig samvittighet hvis ikke andre spiser det samme som deg. Det må du klare å stå i uansett hvem du er med. Anonymkode: ccb78...91b 93
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #4 Skrevet 4. august 2021 Kan dere ikke finne noe imellom melon og smågodt? Anonymkode: 10508...149 5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #5 Skrevet 4. august 2021 Men spiser hun sånn for at hun ikke liker den type mat/godt eller spiser hun det ikke for å slanke seg? Anonymkode: 91610...d2c 10
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #6 Skrevet 4. august 2021 Handler dette muligens mer om din dårlige samvittighet, enn hennes sunne matvaner? Kan ikke du bare spise dette godteriet alene? Anonymkode: 6f406...9f1 41
sstinemor Skrevet 4. august 2021 #7 Skrevet 4. august 2021 Har du spurt henne selv da? Kanskje hun har et anstrengt forhold til mat? Veldig mange som har det.. Om hun bare ikke liker det så er det jo opp til henne om hun vil lære seg å like det/presse det i seg for din skyld. Du får fortelle hvor viktig de matopplevelsene er for deg. Jeg hadde heller ikke likt om mannen min skulle spise melon på lørdagskvelden fremfor å dele smågodt med meg:p 11
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #8 Skrevet 4. august 2021 Hvorfor plager det deg at hun ikke ønsker å trøkke trynet fullt av usunn mat egentlig? Anonymkode: 3368b...60c 33
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #9 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi har vært samboere i snart 3 mnd. Hun vil aldri dele en pose potetgull, eller en sjokoladerull, eller kjøpe en pose smågodt sammen, eller kjøpe gatekjøkkenmat en dag. Er hun fysen på noe etter middag er det vannmelon eller frosne bær med melk på liksom. Er vi på cafe er det svart kaffe hun «koser» seg med. Det går meg litt på nervene. Jeg har jo kjempelyst å dele en pose smågodt på lørdagskvelden, eller spise kebab etter en natt på byen - men hun spiser INGENTING av sånn. Det blir ikke det samme og sitte å kose seg med smågodt når hun siter vedsiden av og knasker gulrot eller melon. Ikke får man den kosen ved å dele noe og ikke føler jeg meg spesielt bra/sunn. Jeg spiser relativt sunt jeg også, men jeg liker lørdagsgodt og å spise på cafe i ferien samt. kunne tillate seg en dessert etter søndagsmiddag eller en veldig sjelden gang i blant Skeie skikkelig ut midt i uka bare fordi man kan. Vi er begge normalvektige, sunne og trener så hun har ikke noe vektproblemer som tilsier at hun må kutte ut matvarer. Heller ikke jeg. Synes det er skikkelig kjipt, og ser ikke for meg å leve sammen for alltid uten å kunne kose seg med lørdagsgodt eller bolle på cafe noen noen gang. Hvordan løser man det? Eller kan det løses… Anonymkode: 57e4d...f1e Kjernen i problemet. Anonymkode: 5cf68...32f 16
Gjest TheCatLady Skrevet 4. august 2021 #10 Skrevet 4. august 2021 Hadde hun spist usunt så hadde vel det også vært feil. Enkelte bare er sånn. Jeg skjønner det ikke, men noen har ikke det behovet for å spise usunn mat.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #11 Skrevet 4. august 2021 Er det en mulighet at dere lager noe godt sammen? Godis som daddeltrøffler, bananbrød, bountykuler eller sorbet. Da kan dere selv bestemme ingredienser og styre sukkermengden, og du kan eventuelt velge å bruke mer søtning i din porsjon enn hva hun vil ha. Da får dere gleden av gjøre noe sammen pluss at dere kan kose dere med god dessert. Anonymkode: d7d1f...707 11
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #13 Skrevet 4. august 2021 14 minutter siden, AnonymBruker said: Men spiser hun sånn for at hun ikke liker den type mat/godt eller spiser hun det ikke for å slanke seg? Anonymkode: 91610...d2c Dette er hovedspørsmålet! Anonymkode: c06d4...47f 6
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #14 Skrevet 4. august 2021 12 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har vært samboere i snart 3 mnd. Hun vil aldri dele en pose potetgull, eller en sjokoladerull, eller kjøpe en pose smågodt sammen, eller kjøpe gatekjøkkenmat en dag. Er hun fysen på noe etter middag er det vannmelon eller frosne bær med melk på liksom. Er vi på cafe er det svart kaffe hun «koser» seg med. Det går meg litt på nervene. Jeg har jo kjempelyst å dele en pose smågodt på lørdagskvelden, eller spise kebab etter en natt på byen - men hun spiser INGENTING av sånn. Det blir ikke det samme og sitte å kose seg med smågodt når hun siter vedsiden av og knasker gulrot eller melon. Ikke får man den kosen ved å dele noe og ikke føler jeg meg spesielt bra/sunn. Jeg spiser relativt sunt jeg også, men jeg liker lørdagsgodt og å spise på cafe i ferien samt. kunne tillate seg en dessert etter søndagsmiddag eller en veldig sjelden gang i blant Skeie skikkelig ut midt i uka bare fordi man kan. Vi er begge normalvektige, sunne og trener så hun har ikke noe vektproblemer som tilsier at hun må kutte ut matvarer. Heller ikke jeg. Synes det er skikkelig kjipt, og ser ikke for meg å leve sammen for alltid uten å kunne kose seg med lørdagsgodt eller bolle på cafe noen noen gang. Hvordan løser man det? Eller kan det løses… Anonymkode: 57e4d...f1e Du virker ikke å ha særlig forståelse for at det hun spiser kan være hennes kos på ordentlig. Kanskje hun rett og slett ikke liker potetgull, godterier og boller, eller kanskje hun ikke tåler disse tingene så godt. Kanskje hun prioriterer å få i seg noe som er så sunt som mulig om hun først skal spise eller drikke noe, i stedet for å fylle mangen med tomme kalorier. Anonymkode: 94ab8...343 25
GammelKaktus Skrevet 4. august 2021 #15 Skrevet 4. august 2021 Herlighet, alt er jo galt. 😄 Spiser hun mye så klager man, ingenting så klager man. Er dette en big deal, er jo mye god sunn mat der ute. Er jo hun som skal kose seg og hvis hun er fornøyd med kaffe når dere er ute så ser jeg ikke problemet. 8
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #16 Skrevet 4. august 2021 Jeg spiser "ekstremt sunt", og etter mange år med et sånt kosthold smaker det faktisk pyton med de tingene du nevner, som smågodt og junkfood. Jeg koser meg virkelig med frukt og hjemmelagde kaker, og synes kjøpesnop er kvalmende søtt og ekkelt. Ikke har jeg et ønske om å gå ned i vekt heller, har hatt idealvekten i 15 år på grunn av kostholdet. Spørsmålet som er relevante her er: - Har hun et anstrengt forhold til mat (ortoreksi), eller liker hun faktisk bare å spise sånn? Hvis det er sistnevnte bør du jobbe litt med deg selv tenker jeg, mannen min spiser akkurat hva han vil uten at hverken jeg eller han bryr seg om det, og han liker både chips og melkesjokolade. Vi er voksne mennesker som bestemmer selv, og ikke blander seg borti den andres kosthold. Anonymkode: 3f89f...b97 31
Sokkepar Skrevet 4. august 2021 #17 Skrevet 4. august 2021 Jeg skjønner deg godt. Det blir ikke det samme uten den kosen når man deler noe godt sammen. Du kan jo spørre henne hva slags forhold hun har til sukker. Eller hvorfor hun ikke vil ha smågodt etc. Men det løser ikke nødvendigvis problemet. Snakk med henne om det. Få henne til å forstå hvor viktig disse kosestundene er med henne. Kanskje dere sammen finner noe godt som oppfyller begges krav? Sånn som sukkerfri godteri man får kjøpt på tights.no? Sukkerfri is/sorbet. Sjokolade med stevia søtning o.l. 11
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #18 Skrevet 4. august 2021 Noen mennesker er litt sånn enten eller type personer. Auschwitz-tilstander eller my 600 pound life. At du ikke klarer å nyte en pose med kreftfremkallende potetgull på egen hånd må du ta på din egen kappe, at den du er sammen med må spise det samme som deg selv når du skal kose deg vitner om en særdeles dårlig utviklet emosjonell håndteringsevne. Dama mi spiser sunt, grøss og gru! Virker som du har tilbrakt for mye tid på KG og blitt som en av de stereotypiske kvinnene her som mener bagateller i forholdet gjør at man bør finne seg noen andre. Skjerp deg mann! Anonymkode: 5d290...ca7 8
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #19 Skrevet 4. august 2021 Må si jeg blir litt forstyrra av denne tråden hvor 1) du tilsynelatende tar det for gitt at det er hun som skal endre seg, og ikke du. 2) flere stiller spørsmål om hvorvidt hun har spiseforstyrrelser - og ingen stiller spørsmål om hvorvidt du har det. Er fader ikke rart vi er et folk som bare eser ut og eser ut. Anonymkode: 42e69...32f 31
Gjest Mysticgirl Skrevet 4. august 2021 #20 Skrevet 4. august 2021 Så utrolig kjedelig. Litt av kosen blir jo borte, når man bare sitter alene og spiser smågodt foran tven. På ferier er det jo koselig spise litt drittmat innimellom, så rart at hun bare vil ha kaffe. Spiser hun aldri ute? Slanker hun seg? Er hun sånn hele tiden eller er det bare en periode?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå