Gå til innhold

Er i uke 5, bør jeg bestille allerede nå hvis jeg vil ha tidlig UL i uke 8?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei:) ja dere ser hva som står i overskriften. Bør jeg bestille allerede nå eller blir det for dumt å bestille 3 uker før? Vet ikke om de har tid når som helst.. og hvor tar de tidlig UL? Er det bare på klinikker som «Aleris» ? Det er ett stykke å kjøre .. men kan jo gå.. 

har lyst på tidlig UL for å se at ting ser greit ut, at hjertet slår osv. Har bare vært gravid en gang før, og det var i mai.. og det ble SA. Så er veldig bekymret for å få SA igjen, eller MA. 

Anonymkode: 79eeb...0b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bestilte en stund i forveien, var ikke mye ledige timer og der jeg ønsket å ha den (der jeg har vært før hos gynekolog) sa de at de hadde stor pågang på timer, de driver også med fertilitetsbehandling og masse annet der. Det er mange private gynekologer som tilbyr tidlig UL men det kommer jo an på hvor du bor hvor stort tilbudet er :) Du kan jo søke etter ultralyd gravid eller gynekolog på google maps og se hva som finnes i ditt område. Mange av dem har timebestilling på nett så da kan du se når de har ledige timer fremover, eventuelt ringe og spørre. 

Anonymkode: a5fd3...0e6

AnonymBruker
Skrevet

De fleste har mulighet for å avbestille timer inntil 24t før så det er jo bare å bestille og så avbestille om du dessverre skulle gå gjennom SA igjen før timen (krysser fingrene for at du ikke opplever det såklart)

AnonymBruker
Skrevet

Du googler «Tidlig ultralyd + Byen du bor i). Mange steder bestiller man på nett og får dermed sette opp timen selv og se når det er ledig. Noen steder er det såpass populært at man bør bestille noen uker i forveien, mens andre steder kan man få time på dagen.

Anonymkode: fed93...0db

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på hvor mye pågang det er. I Oslo kan man fint få time samme dag :)

Anonymkode: 25093...94e

Skrevet

Lurt å bestille så tidlig som mulig, om du vet når du ønsker å dra. Jeg har vært knyttet til Medicus bl.a og der har de ofte hatt tett timeplan.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hei:) ja dere ser hva som står i overskriften. Bør jeg bestille allerede nå eller blir det for dumt å bestille 3 uker før? Vet ikke om de har tid når som helst.. og hvor tar de tidlig UL? Er det bare på klinikker som «Aleris» ? Det er ett stykke å kjøre .. men kan jo gå.. 

har lyst på tidlig UL for å se at ting ser greit ut, at hjertet slår osv. Har bare vært gravid en gang før, og det var i mai.. og det ble SA. Så er veldig bekymret for å få SA igjen, eller MA. 

Hvis du holder til i Oslo anbefaler jeg Oslo city legesenter - var der selv og var fornøyd med gynekologen. Fikk bilder av god kvalitet, fikk ha med samboer og fikk også de tilsendt på mobilen. Du har ikke oppgitt hvor du holder til, men er det Viken/Oslo er det en sjanse for å få time ganske rask:) 

Jeg hadde en i uke 5 og uke 7 (pga blødninger).

Anonymkode: def77...489

AnonymBruker
Skrevet

Fertilitetsklinikken jeg brukte tok meg inn i uke 7. trengte ikke å reservere time- kom bare innom.

Anonymkode: f8cc4...464

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.8.2021 den 20.24):

Jeg bestilte en stund i forveien, var ikke mye ledige timer og der jeg ønsket å ha den (der jeg har vært før hos gynekolog) sa de at de hadde stor pågang på timer, de driver også med fertilitetsbehandling og masse annet der. Det er mange private gynekologer som tilbyr tidlig UL men det kommer jo an på hvor du bor hvor stort tilbudet er :) Du kan jo søke etter ultralyd gravid eller gynekolog på google maps og se hva som finnes i ditt område. Mange av dem har timebestilling på nett så da kan du se når de har ledige timer fremover, eventuelt ringe og spørre. 

Jeg prøvde å google, men bor på en liten plass så virket ikke som det var noe i nærheten. Men bor 1 time unna Stavanger, og der kan jeg ta ultralyd på fertilitetsklinikken vertfall, jeg får sjekke det ut, om de har ledig😊

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...