AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #1 Skrevet 4. august 2021 Man har jo kastet jo bort tiden til arbeidsgiver… ser at jeg virket svært interessert på intervju, men så fikk jeg info om et sentralt punkt, som gjør at jeg ønsker å trekke interessen. Får vondt i magen Anonymkode: 81694...c3f
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #2 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man har jo kastet jo bort tiden til arbeidsgiver… ser at jeg virket svært interessert på intervju, men så fikk jeg info om et sentralt punkt, som gjør at jeg ønsker å trekke interessen. Får vondt i magen Anonymkode: 81694...c3f Nei. Ett sentralt punkt som lønn eller andre viktige betingelser er ett helt fair grunnlag å takke nei på. Anonymkode: 5bd72...0fc 20
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #3 Skrevet 4. august 2021 Det er bare å takke nei. Har du ikke fått tilbud om stillingen enda sender du en e-post hvor du skriver at du trekker søknaden din. Anonymkode: 0dad9...3b0 10
Nooni Skrevet 4. august 2021 #4 Skrevet 4. august 2021 Et intervju er ikke bare for at arbeidsgiver skal kunne vurdere deg og om du passer til stillingen, men også for at du skal kunne vurdere om stillingen og arbeidsplassen er interessant for deg. Det er mange ting man får vite i intervjurunder som ikke fremkommer i utlysningen. Så nei, det er helt uproblematisk å si at du ved nærmere ettertanke har valgt å takk nei. 40
ajarRun Skrevet 4. august 2021 #5 Skrevet 4. august 2021 Nooni skrev (Akkurat nå): Et intervju er ikke bare for at arbeidsgiver skal kunne vurdere deg og om du passer til stillingen, men også for at du skal kunne vurdere om stillingen og arbeidsplassen er interessant for deg. Det er mange ting man får vite i intervjurunder som ikke fremkommer i utlysningen. Så nei, det er helt uproblematisk å si at du ved nærmere ettertanke har valgt å takk nei. Også for? Intervju har et formål, det er arbeidsgiver sin mulighet til å imponere meg. Jeg stiller spørsmål, de svarer. Noe småprat må påregnes, men jeg er der for å finne ut om de er attraktive nok som arbeidsgivere. Hvis det kommer fram at det er ting jeg ikke liker, forteller jeg at jeg har valgt å forfølge andre muligheter, med mindre jeg føler det er noe som kan forhandles om. 6
Nooni Skrevet 4. august 2021 #6 Skrevet 4. august 2021 ajarRun skrev (1 minutt siden): Også for? Hva mener du? 3
Gjest HarryDotter Skrevet 4. august 2021 #8 Skrevet 4. august 2021 ajarRun skrev (2 minutter siden): Også for? Intervju har et formål, det er arbeidsgiver sin mulighet til å imponere meg. Jeg stiller spørsmål, de svarer. Noe småprat må påregnes, men jeg er der for å finne ut om de er attraktive nok som arbeidsgivere. Hvis det kommer fram at det er ting jeg ikke liker, forteller jeg at jeg har valgt å forfølge andre muligheter, med mindre jeg føler det er noe som kan forhandles om. Jeg liker den innstillingen.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #9 Skrevet 4. august 2021 Nei, det er ikke frekt. Ville du synes det var frekt av bedriften å ikke tilby jobben etter et intervju? Sannsynligvis ikke. Det går klart begge veier. Et intervju er for å kartlegge om du møter arbeidsgivers krav, men også om arbeidsgiver møter dine krav. Anonymkode: 55af5...44e 3
ajarRun Skrevet 4. august 2021 #10 Skrevet 4. august 2021 Nooni skrev (1 minutt siden): Hva mener du? I tillegg til hva? Jeg har masse jobber å velge mellom, de har få arbeidssøkere å velge mellom. De må imponere meg, jeg trenger ikke imponere dem. Jeg er der for å bli forført, ikke for å forføre. HarryDotter skrev (Akkurat nå): Jeg liker den innstillingen. Hvis man må tigge om jobb bør man vurdere sin egen kompetanse. 2
Nooni Skrevet 4. august 2021 #11 Skrevet 4. august 2021 ajarRun skrev (5 minutter siden): I tillegg til hva? Jeg har masse jobber å velge mellom, de har få arbeidssøkere å velge mellom. De må imponere meg, jeg trenger ikke imponere dem. Jeg er der for å bli forført, ikke for å forføre. Ok. 1
K.B. Skrevet 4. august 2021 #12 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Man har jo kastet jo bort tiden til arbeidsgiver… ser at jeg virket svært interessert på intervju, men så fikk jeg info om et sentralt punkt, som gjør at jeg ønsker å trekke interessen. Får vondt i magen Anonymkode: 81694...c3f På ingen måte. Et jobbintervju er en toveis greie. Er det en "voksen jobb" så antar jeg at det praktiske tingene som arbeidstid og lønn blir diskutert eller du har til og med tilgang på den informasjonen før jobbintervjuet. Er det mer service bransjen o.l. så er ofte lønn noe av det siste som kommer opp og da må det være lov å trekke seg.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #13 Skrevet 4. august 2021 Helt innenfor, jeg har også takket nei til jobb når jeg har fått tilbudet. Og som nevnt over er intervjuet for å avklare gjensidig interesse Anonymkode: 6015b...1ce
Gjest Føsleguri Skrevet 4. august 2021 #14 Skrevet 4. august 2021 Helt greitt å gi beskjed om at du trekker søknaden.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #15 Skrevet 4. august 2021 23 minutter siden, ajarRun said: Også for? 21 minutter siden, Nooni said: Hva mener du? 19 minutter siden, ajarRun said: I tillegg til hva? Jeg har masse jobber å velge mellom, de har få arbeidssøkere å velge mellom. De må imponere meg, jeg trenger ikke imponere dem. Jeg er der for å bli forført, ikke for å forføre. Haha. Jaok! 😂 Anonymkode: 55af5...44e 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #16 Skrevet 4. august 2021 Jeg takker nei til jobber hele tiden. Er vel litt i samme situasjon som ajarRun, det er de som må selge seg til meg, ikke omvendt. Anonymkode: 44075...eb7
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #17 Skrevet 4. august 2021 24 minutter siden, ajarRun said: I tillegg til hva? Jeg har masse jobber å velge mellom, de har få arbeidssøkere å velge mellom. De må imponere meg, jeg trenger ikke imponere dem. Jeg er der for å bli forført, ikke for å forføre. Hvis man må tigge om jobb bør man vurdere sin egen kompetanse. Ev. så har man ikke et yrke hvor det både er relativt få jobber, og relativt få arbeidssøkere, som kjøreskolelærer - eller dataingeniør/utvikler som for mitt vedkommende. Mange må dessverre "tigge" etter jobber, sånn er det nå bare. Anonymkode: 55af5...44e 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #18 Skrevet 4. august 2021 K.B. skrev (42 minutter siden): På ingen måte. Et jobbintervju er en toveis greie. Er det en "voksen jobb" så antar jeg at det praktiske tingene som arbeidstid og lønn blir diskutert eller du har til og med tilgang på den informasjonen før jobbintervjuet. Er det mer service bransjen o.l. så er ofte lønn noe av det siste som kommer opp og da må det være lov å trekke seg. Ja, jeg var så dum å ikke sjekke tariff før jeg takket ja til intervju… hadde jeg gjort det hadde jeg jo ikke kastet bort tiden til vedkommende, men jeg ble så henrykt over å bli kalt inn😅 ts Anonymkode: 81694...c3f
Danspartan Skrevet 4. august 2021 #19 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man har jo kastet jo bort tiden til arbeidsgiver… ser at jeg virket svært interessert på intervju, men så fikk jeg info om et sentralt punkt, som gjør at jeg ønsker å trekke interessen. Får vondt i magen Anonymkode: 81694...c3f Du må fortelle om det sentrale punktet og hva du føler
Daria Skrevet 4. august 2021 #20 Skrevet 4. august 2021 Det er ikke så uvanlig - det er en grunn til at man når man skal ansette noen ikke bare bestemmer seg som hvem som blir tilbudt jobben, men også hvem an innstiller som nummer 2 og 3. Jeg har fått flere jobber etter at den som fikk tilbudet først valgte å takke nei. Ikke legg så mye følelser i det - det gjør neppe den andre parten. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå