Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, trenger litt råd ang. Huseier. Vi leier halvparten av en tomannsbolig, der utleier bor i den andre halvdelen. Tv og internett er inkludert i leien. Han har alltid hatt veldig sånn «jeg eier mens dere leier av meg så dere har ingenting dere skulle sagt»-holdning. Ved tidligere anledninger der vi har tatt opp ting (på en saklig måte) så har han vært veldig kranglete og lite interessert i å faktisk fikse opp i problemet, men heller vridd det om til at vi tar feil. Veldig pirkete på ting i tillegg. Nå har vi dessverre møtt på et problem i leiligheten, hvor internettet plutselig forsvant (for noen dager siden). Samboer spurte om han da kunne skru av og på ruteren, fikk da til svar at det var problemer med Telenor. Vi regnet med at internett kom til å komme tilbake etter et par dager. Jeg har startet på en utdanning som er nettbasert, som vil si at jeg er 100% avhengig av internett fremover. Derfor spurte samboer igjen i dag om han visste når internettet kom tilbake. Da fikk han til svar at det ikke blir fiksa før om to måneder. Da sa samboer at da burde vi få trekt dette fra husleia, ettersom vi da må betale for internett selv. Huseier svarte da at han kunne trekke 500 for én måned. Samboer sa seg uenig og mente to måneder da internett blir borte tilsammen litt over to mnd, men huseier nektet dette og sa at vi enten kan velge å få trekt 500 kr (for én mnd) eller flytte. 

Er dette greit? Vi har jo rettigheter som leietakere også. Vi vet at internett ikke er det viktigste i hele verden, men når jeg er såpass avhengig av det pga skolen så kan det bli et stort problem og veldig dyrt for oss.. vi betaler jo en viss sum for leiligheten som er inkludert internett. Og det er jo mulighet for å sitte på bibliotek osv å jobbe, MEN det er jo litt prinsipp også.. samboer er desperat etter å flytte nå men vi trives jo veldig godt her.

Anonymkode: 77db2...8c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har vært borti et par slike mennesker/huseier tidligere. Du blir glad om du blir kvitt de fra din hverdag! Flytt!!

Anonymkode: de58c...4ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Står det noe i kontrakten deres om hva det vil si at internett er inkludert i husleia? Er det en mulighet at dere ber om endring av kontrakten og skaffer eget internet-abonnement?

Anonymkode: 4ed17...11b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...