AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #1 Skrevet 4. august 2021 Dere som bruker menskopp, hvor skyller dere den? Jeg vet man heller ut i do, men så skal den jo skylles etterpå. Er det bare jeg som synes det er litt ekkelt å bruke vasken til dette? Må jo nesten klore vasken hver gang da.. Anonymkode: 2d5df...e9d
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #2 Skrevet 4. august 2021 Heller ut i do, skyller den og så vaskes den i vasken med vanlig håndsåpe. Klorer IKKE vasken pga dette! Anonymkode: 21c4b...d44 8
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #3 Skrevet 4. august 2021 Må klore vasken hver gang? Herregud så hysteriske nordmenn er. Fisefine og pripne! Anonymkode: 1f840...467 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #4 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Må klore vasken hver gang? Herregud så hysteriske nordmenn er. Fisefine og pripne! Anonymkode: 1f840...467 Er bare ts som er fisefin og prippen her du! Anonymkode: 21c4b...d44
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #5 Skrevet 4. august 2021 Er nok litt prippen, ja... men er jo en del bakterier. Og kanskje litt ekkelt 🤦♀️ men nå har jeg iallfall bestilt og fått den, så får bruke vasken og drite litt i det.. Anonymkode: 2d5df...e9d
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #6 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er nok litt prippen, ja... men er jo en del bakterier. Og kanskje litt ekkelt 🤦♀️ men nå har jeg iallfall bestilt og fått den, så får bruke vasken og drite litt i det.. Anonymkode: 2d5df...e9d Det er jo ikke farlige bakterier. Avføring derimot. Anonymkode: f7b06...934 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #7 Skrevet 4. august 2021 Skyller i vasken, lar vannet renne godt etterpå. Men det er jo ingen som hverken skal plukke eller slikke nedi vasken, så tenker ikke at det er så fryktelig ekkelt i grunn. Anonymkode: e6353...598 2
Trolltunga Skrevet 4. august 2021 #8 Skrevet 4. august 2021 Når dere er ute i offentligheten og må vaske den på offentlig do? Hva gjør dere da når det ikke er vask annet sted enn sammen med alle andre? Det er dette som stopper meg fra å bruke det, for jeg klarer ikke se hvordan jeg skal løse akkurat det.
Heisenberg Skrevet 4. august 2021 #9 Skrevet 4. august 2021 Jeg tømmer i do og skyller i vasken. Spiser aldri rett av den vasken så jeg har aldri tenkt at det er ekkelt at jeg har skylt menskoppen der.
Heisenberg Skrevet 4. august 2021 #10 Skrevet 4. august 2021 Trolltunga skrev (1 minutt siden): Når dere er ute i offentligheten og må vaske den på offentlig do? Hva gjør dere da når det ikke er vask annet sted enn sammen med alle andre? Det er dette som stopper meg fra å bruke det, for jeg klarer ikke se hvordan jeg skal løse akkurat det. Den tømmes stort sett morgen og kveld og da er jeg hjemme. De to første dagene må den kanskje tømmes en gang midt på dagen også og da har jeg stort sett alltid tilgang på do med egen vask. Eneste gangen på 1 år det har vært en problemstilling for meg var i sommer når vi var flere netter på en campingplass med toaletter uten vask i båsen. Da passet jeg på å gå på do når det var lite trafikk og gikk ikke det satt jeg den inn igjen etter bare å ha tømt og tørket den med papir. 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #11 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Må klore vasken hver gang? Herregud så hysteriske nordmenn er. Fisefine og pripne! Anonymkode: 1f840...467 Må su klore vasken de gangene du er uheldig å få bæsj på fingeren, når du tørker deg også da? For det hender innimellom. Anonymkode: 9d001...33c 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #12 Skrevet 4. august 2021 Trolltunga skrev (9 minutter siden): Når dere er ute i offentligheten og må vaske den på offentlig do? Hva gjør dere da når det ikke er vask annet sted enn sammen med alle andre? Det er dette som stopper meg fra å bruke det, for jeg klarer ikke se hvordan jeg skal løse akkurat det. Våtservietter som hives i søpla. Anonymkode: 9d001...33c
Trolltunga Skrevet 4. august 2021 #13 Skrevet 4. august 2021 Heisenberg skrev (6 minutter siden): Den tømmes stort sett morgen og kveld og da er jeg hjemme. De to første dagene må den kanskje tømmes en gang midt på dagen også og da har jeg stort sett alltid tilgang på do med egen vask. Eneste gangen på 1 år det har vært en problemstilling for meg var i sommer når vi var flere netter på en campingplass med toaletter uten vask i båsen. Da passet jeg på å gå på do når det var lite trafikk og gikk ikke det satt jeg den inn igjen etter bare å ha tømt og tørket den med papir. Takk for grundig svar! Trodde den måtte tømmes oftere. Da tør jeg kanskje prøve. Takk!
Heisenberg Skrevet 4. august 2021 #14 Skrevet 4. august 2021 Trolltunga skrev (3 minutter siden): Takk for grundig svar! Trodde den måtte tømmes oftere. Da tør jeg kanskje prøve. Takk! Go for it. Det kan være litt knot å lære seg å sette den inn riktig men når man først får det til er det så verdt det.
Trolltunga Skrevet 4. august 2021 #15 Skrevet 4. august 2021 Heisenberg skrev (5 minutter siden): Go for it. Det kan være litt knot å lære seg å sette den inn riktig men når man først får det til er det så verdt det. Kan jeg spørre hvor mange du har?
Vipser Skrevet 4. august 2021 #16 Skrevet 4. august 2021 (endret) Trolltunga skrev (23 minutter siden): Når dere er ute i offentligheten og må vaske den på offentlig do? Hva gjør dere da når det ikke er vask annet sted enn sammen med alle andre? Det er dette som stopper meg fra å bruke det, for jeg klarer ikke se hvordan jeg skal løse akkurat det. Man blir veldig observant på hvor det er handikaptoalett, eller hvilke steder som tilbyr toalettavluker med vask 🤓 men som @Heisenberg sier er det ikke problem å tørke av og så putte inn igjen, så lenge det ikke går timevis før neste skylling. også er det nok lurt med truseinnlegg de dagene med størst blødning 👌 For å svare på HI så tømmer jeg i do (oppå litt dopapir så det ikke blir blod værende igjen etter nedtrekk), så skylle i vasken. Vannet renner mens begeret vaskes med såpe, så det skylles unna. Jeg har to stykker, men bruker kun ett beger per runde (koker mellom hver gang). Eneste grunn til at jeg har to er fordi jeg fikk mensen uforberedt, på ferie 😝 Sjekk cleancup_no på Instagram for tips og triks 😁 Endret 4. august 2021 av Vipser
Heisenberg Skrevet 4. august 2021 #17 Skrevet 4. august 2021 Trolltunga skrev (Akkurat nå): Kan jeg spørre hvor mange du har? Har en. Ser ikke behovet for flere. Når mensen er slutt steriliserer jeg den i mikroen (i en pose som fulgte med til det formålet). De 5-7 dagene den er i bruk blir den vasket/skyllet 2-3 ganger daglig.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #18 Skrevet 4. august 2021 Trolltunga skrev (3 minutter siden): Kan jeg spørre hvor mange du har? Det holder med en😊 kok eller steriliser den, ulike metoder etter hvilken kopp man har, etter endt periode. Anonymkode: 21c4b...d44
Djungelvrål Skrevet 4. august 2021 #19 Skrevet 4. august 2021 Trolltunga skrev (26 minutter siden): Når dere er ute i offentligheten og må vaske den på offentlig do? Hva gjør dere da når det ikke er vask annet sted enn sammen med alle andre? Det er dette som stopper meg fra å bruke det, for jeg klarer ikke se hvordan jeg skal løse akkurat det. Man kan ikke stå og vaske en blodig kopp på et offentlig toalett. Det sier seg selv. 1
Trolltunga Skrevet 4. august 2021 #20 Skrevet 4. august 2021 Peonjenta skrev (Akkurat nå): Man kan ikke stå og vaske en blodig kopp på et offentlig toalett. Det sier seg selv. Det er derfor jeg spurte hva man da gjør hvis den må tømmes og vaskes. Fikk svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå