AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #1 Skrevet 4. august 2021 Jeg har nylig blitt statlig ansatt i 70 prosent stilling. Arb tid for kollega med samme type stilling som meg, men 100 prosent, er fra 08:00 til 15:30 (lunch på en halvtime). Jeg har ikke fått Arb.kontrakt enda, men ble forespeilet på intervju at jeg ville ha en dag fri i uka. Men blir det riktig at jeg da skal ha arbtid 08-15.30 de andre dagene, eller vil en 70 % stilling tilsi at disse dagene blir noe kortere? Anonymkode: 0c1d9...989
Enterprises Skrevet 4. august 2021 #2 Skrevet 4. august 2021 Fulle dager. Ofte en dag fri. Evt fulle dager, 1 dag fri og 1halv dag
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #3 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men blir det riktig at jeg da skal ha arbtid 08-15.30 de andre dagene Jada Anonymkode: 5eb04...862
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #4 Skrevet 4. august 2021 Dersom du jobber like lange vakter som de andre men har fri en dag i uken vil du jo jobbe 80%? Anonymkode: 40d71...8ba 3
Agatha Skrevet 4. august 2021 #5 Skrevet 4. august 2021 Helt umulig å svare på, kan bety alt fra at du har kortere dager fem dager i uka til at du samler opp tiden og har flere uker fri rundt ferietiden. 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #6 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jada Anonymkode: 5eb04...862 Egentlig ikke, for at det skal bli riktig så har du fri en dag, 3 fulle dager og en halv Anonymkode: 40d71...8ba
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #7 Skrevet 4. august 2021 En dag fri i uka tilsvarer 80% Anonymkode: a7839...9d0 1
Gjest laPistola Skrevet 4. august 2021 #8 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jada Anonymkode: 5eb04...862 Neida
Gjest laPistola Skrevet 4. august 2021 #9 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har nylig blitt statlig ansatt i 70 prosent stilling. Arb tid for kollega med samme type stilling som meg, men 100 prosent, er fra 08:00 til 15:30 (lunch på en halvtime). Jeg har ikke fått Arb.kontrakt enda, men ble forespeilet på intervju at jeg ville ha en dag fri i uka. Men blir det riktig at jeg da skal ha arbtid 08-15.30 de andre dagene, eller vil en 70 % stilling tilsi at disse dagene blir noe kortere? Anonymkode: 0c1d9...989 Hvis du har blitt forespeilet fri en dag i uken, så skal du vel ha det. Det er da en 80% stilling om du skal ha like arbeidsdager som de andre. Kanskje du skal gå en time før? Kanskje du skal ha 2 dager fri hver 3 uke? Kanskje du sparer opp 4 timer i uken til avspasering ? Helt umulig og si ut i fra dette. Hvis alle alternativene passer deg, ta det som det kommer, hvis ikke spør, evt kom med ønske om hva som passer før du starter.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #10 Skrevet 4. august 2021 Agatha skrev (5 minutter siden): Helt umulig å svare på, kan bety alt fra at du har kortere dager fem dager i uka til at du samler opp tiden og har flere uker fri rundt ferietiden. Det er en dag i uka fri, og vanlig arbeidstid ellers er fra 08-15.30. Ikke noe oppsamling av fri i denne stillingen, så det jeg lurer på er om ikke de andre dagene da skal være litt kortere i en 70 prosent stilling med dette utgangspunktet Anonymkode: 0c1d9...989
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #11 Skrevet 4. august 2021 Anonyminist skrev (1 minutt siden): Hvis du har blitt forespeilet fri en dag i uken, så skal du vel ha det. Det er da en 80% stilling om du skal ha like arbeidsdager som de andre. Kanskje du skal gå en time før? Kanskje du skal ha 2 dager fri hver 3 uke? Kanskje du sparer opp 4 timer i uken til avspasering ? Helt umulig og si ut i fra dette. Hvis alle alternativene passer deg, ta det som det kommer, hvis ikke spør, evt kom med ønske om hva som passer før du starter. Ja, det er det jeg er forespeilet, en dag fri i uka. Jeg har inntrykk av at det blir litt opp til meg hvordan tidene blir ellers, men at jeg skal være på plass i kjernetiden. Det passer best for meg å kutte noen av de andre dagene dag litt i hver ende, så da er det innenfor å foreslå dette selv når jeg skal prate med leder? Det er ferietid nå, så har kun vært der med nærmeste kollega. Fikk bare ikke disse tidene til å stemme med 70 % når de andre har 08-15.30 i full stilling 😅 Anonymkode: 0c1d9...989
Gjest laPistola Skrevet 4. august 2021 #12 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, det er det jeg er forespeilet, en dag fri i uka. Jeg har inntrykk av at det blir litt opp til meg hvordan tidene blir ellers, men at jeg skal være på plass i kjernetiden. Det passer best for meg å kutte noen av de andre dagene dag litt i hver ende, så da er det innenfor å foreslå dette selv når jeg skal prate med leder? Det er ferietid nå, så har kun vært der med nærmeste kollega. Fikk bare ikke disse tidene til å stemme med 70 % når de andre har 08-15.30 i full stilling 😅 Anonymkode: 0c1d9...989 Helt klart innafor og foreslå det. Hvis dere har « kjernetid» høres det jo mest logisk ut og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå