Gå til innhold

Dere som har eldre barn, hvor lenge ga dere grøt på kvelden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge gir man grøt, og når går man over til bare brødskiver m. tilbehør?

Anonymkode: b9d0a...7b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har nylig gått over til brødskive med tilbehør. 

Han er 17 mnd. Ga grøt frem til nå på kveldstid. Men har merket at han ble lei av det, så da gikk vi over til brødmat. 

Fikk egentlig bare beskjed om på helsestasjon å gi så lenge han vil ha det, så da gjorde jeg det:) 

Anonymkode: 822b8...c33

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han gikk litt lei rundt 14 mnd, så da varierte vi. Er jo såpass enkelt at man gir det barnet vil ha og trives med.

Anonymkode: 42aff...cc8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min er 3 år og elsker grøt, så han får det til kvelds/middag. Han spiser brød til frokost, brødmat og middag i barnehagen og grøt til kvelds. 

Anonymkode: a3725...ebc

AnonymBruker
Skrevet

Min er straks 2 og får det ennå, han elsker det. Ingen planer om å slutte. Han spiser godt og variert til alle måltid på dagtid :) 

Anonymkode: 8e6c0...993

AnonymBruker
Skrevet

Mine fikk grøt til kvelds frem til ca 12 måneder. Da ville de ikke mates lengre og akkurat grøt fikk de ikke øve på selv i den fasen. Det flagret jo grøt veggimellom og iom at det blir som sement når den stivner så fikk de heller øve med Youghurt etc når de skulle spise selv med skje. Det var tusen ganger enklere å vaske bort enn størknet grøt som måtte skrapes bort fra Tripp trapp stoler, gulv, bord og vegger😂

Så startet vi igjen med grøt (vanlig havregrøt) rundt toårsalderen når de mestret bedre å spise selv. 

De fikk da skiver, frukt, Youghurt etc til kvelds.

Anonymkode: b80c1...b49

Skrevet

Jeg gav babygrøt frem til rundt 12 måneder ca, men gutten min var aldri noe glad i det. Vi prøvde å bytte over til brødskiver, og det gikk ned på høykant. I etterkant har vi prøvd å gi vanlig havregrøt, og det funker fint, men babygrøten ble han rett og slett aldri glad i. 

AnonymBruker
Skrevet

Sluttet med grøt ganske tidlig, ga middag kl 17/17:30, legging 18/18:30, ser ikke behovet for å proppe ungen

Anonymkode: 01ef8...7b4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har en treåring som ofte vil ha havregrøt som kveldsmat. 

Anonymkode: 16f94...52d

AnonymBruker
Skrevet

Ga babygrøt til han var ca 18 måneder. Etter det gikk vi over til brød og havregrøt.

Anonymkode: 6fa75...074

AnonymBruker
Skrevet

Alltid variert, så hun har fått brød eller grøt til kvelds siden hun var rundt 6 måneder. 
Har en periode nå hvor både hun på 2,5 år og hun på 6 år velger grøt. 

Anonymkode: 6771a...de3

AnonymBruker
Skrevet

Vi spiser havregrøt til kvelds hele familien. Barna har spist havregrøt, og ikke babygrøt, fra de begynte med fast føde (lagde med havremel i starten ig gradvis over på gryn). 

Anonymkode: d681f...70a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...