AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #1 Skrevet 4. august 2021 Det var utrolig vondt. Jeg ble kalt inn til barnehagelederen om at sønnen min på 3 år hadde sagt «Jeg masserer mamma på rumpa». I tillegg hadde han tatt den ene ansatte på puppen, sa hun. Så ventet hun bare på et svar fra meg. Det var så utrolig ubehagelig. Jeg begynte å gråte fordi jeg følte meg beskyldt for å være stygg med sønnen min. Jeg er alene med ham og han er hele verden for meg. Jeg hadde jo ALDRI gjort noe slik og bare det at noen «mistenker» meg for det gjør at hjertet brister. Jeg sa til henne at jeg ikke vet hvorfor han gjorde noe slikt eller hadde sagt det han sa, men at nei, han masserer ikke rumpa mi (eller noe annet) og jeg vet ikke hvorfor han tok den ansatte på puppene? Jeg forstår jo de må gjøre jobben sin, og det er sikkert vanskelig å avdekke slikt, men.. åh.. det var vondt. Det var heller ikke noen av de ansatte på avdelingen som sa noe til meg, men lederen i barnehagen som ikke kjenner sønnen min heller. Noen som har noen råd til meg?? Hva skal jeg gjøre videre nå? Føler meg mistenkt og tydeligvis er det jo noen av de på avdelingen som tror slikt om meg. 😭😭😭 Anonymkode: 3857d...00d 5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #2 Skrevet 4. august 2021 Kontakt advokat. Anonymkode: 53ea8...efc 10
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #3 Skrevet 4. august 2021 Klag på barnehagen. Anonymkode: 62471...2cd 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #4 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kontakt advokat. Anonymkode: 53ea8...efc For å oppnå hva? AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Klag på barnehagen. Anonymkode: 62471...2cd Hvor? De gjør vel bare jobben sin? Anonymkode: 3857d...00d 40
AprilLudgate Skrevet 4. august 2021 #5 Skrevet 4. august 2021 De tror ikke dette om deg spesifikt, men - og heldigvis, så er helsepersonell og de som jobber med barn mer direkte i kommunikasjonen når det gjelder vold og overgrep mot barn. For eksempel er det et ganske vanlig spørsmål med «slår du barnet ditt/har du hatt ønsker om». Samtidig stusser jeg litt på denne samtalen - hadde de ingenting annet de reagerte på ang barnets atferd utover en uttalelse og at han tok en ansatt på puppen? Det de skal se etter er jo endel sndre tegn og - ikke bare en enkelt uttalelse som det. Men tenk heller motsatt: de ville vært enda mer obs om en ansatt oppførte seg underlig. Tenk på alle ledere og kollegaer som har sett gjennom fingrene og ikke tatt opp bekymringer - og så har faktisk ansatte gjennomført mange overgrep. Men ja, skjønner det var skikkelig ubehagelig. 8
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #6 Skrevet 4. august 2021 Sett deg selv i deres sko; ville du latt være å ta det opp med mor når barnet sier slikt? De vet at barn kan dikte og si mye rart, men det er helt nødt til å sjekke det allikevel, for i noen få tilfeller er det snakk om overgrep. De som jobber i barnehagen vet allikevel at det i de aller fleste tilfeller IKKE dreier seg om overgrep, men at barnet har diktet opp noe etter å ha sett eller hørt på andre. Det eneste du kan gjøre er å samarbeide, vis at du ikke har noe å skjule. Har du snakket med barnet om hvorfor han sa at han masserer deg på rumpa? Hvordan vet han hva massasje er? Har han sett det på TV? Hvorfor var han ute etter puppen til en ansatt? Er det kort tid siden du sluttet å amme? Anonymkode: 3bcd6...7ed 6
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #7 Skrevet 4. august 2021 De som jobber i bhg burde vite at dette er vanlig oppførsel på små barn. Min fireåring kan finne på å dytte bestemor på puppen, for hun blir så sjokket og han ler seg skakk.... Maserte rumpa? Kanskje han mener at han har sitti på ryggen din og «dyttet» eller noe ved lek.... jeg hadde ikke reagert på dette om jeg jobbet i bhg om ikke barnet hadde flere tegn som gjorde meg bekymret. Anonymkode: 03b41...2e3 16
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #8 Skrevet 4. august 2021 Fløff skrev (1 minutt siden): De tror ikke dette om deg spesifikt, men - og heldigvis, så er helsepersonell og de som jobber med barn mer direkte i kommunikasjonen når det gjelder vold og overgrep mot barn. For eksempel er det et ganske vanlig spørsmål med «slår du barnet ditt/har du hatt ønsker om». Samtidig stusser jeg litt på denne samtalen - hadde de ingenting annet de reagerte på ang barnets atferd utover en uttalelse og at han tok en ansatt på puppen? Det de skal se etter er jo endel sndre tegn og - ikke bare en enkelt uttalelse som det. Men tenk heller motsatt: de ville vært enda mer obs om en ansatt oppførte seg underlig. Tenk på alle ledere og kollegaer som har sett gjennom fingrene og ikke tatt opp bekymringer - og så har faktisk ansatte gjennomført mange overgrep. Men ja, skjønner det var skikkelig ubehagelig. Ja, jeg er jo veldig glad for at de tar ting alvorlig og passer på barna. Nei, det var ingen andre «tegn» enn disse to hendelsene. Anonymkode: 3857d...00d 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #9 Skrevet 4. august 2021 Rådet er å klage på kompetansen denne lederen har. Maaaange 3 åringer tar ansatte på pumpene. Ikke at de skal gjøre det, men det er nokså vanlig. Her må barnehagelederen settes på plass for dårlig behandling av deg. Du er alene. Vet det er vanskelig. Kanskje du kan kontakte en lokal sexolog eller lignende for å ha med deg på en oppklarende samtale med lederen. Anonymkode: df4bc...2bd 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #10 Skrevet 4. august 2021 Det er nok rutine. Trur ikkje du trenger å bekymra deg sånn eigentlig. Ikkje at eg kan garantera det. Fint at dei tok det opp med deg direkte i staden for å senda bekymringsmelding utan å snakka med deg (alvorlig). Har du nokon tankar om kvifor barnet har seksualisert oppførsel (om det er rett tolking) ? Er det mange folk i livet hans? Heilt seriøst barn seie mykje rart, betyr ikkje at man ikkje skal ta det seriøst men man må på ein måte observera litt over tid og drøfta når alt ellers er fint. Eg har hørt barn sei at «pappa har kjempestor tiss». Viste seg at han hadde tørka ho på do, men måtte ut av dusjen fordi ho trengte badet med ein gong. Bad er ofta «møterom» i småbarnsfamilier. Anonymkode: bdf46...d91 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #11 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Rådet er å klage på kompetansen denne lederen har. Maaaange 3 åringer tar ansatte på pumpene. Ikke at de skal gjøre det, men det er nokså vanlig. Her må barnehagelederen settes på plass for dårlig behandling av deg. Du er alene. Vet det er vanskelig. Kanskje du kan kontakte en lokal sexolog eller lignende for å ha med deg på en oppklarende samtale med lederen. Anonymkode: df4bc...2bd Altså på puppene men det skjønte dere nok 😂 Anonymkode: df4bc...2bd
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #12 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er nok rutine. Trur ikkje du trenger å bekymra deg sånn eigentlig. Ikkje at eg kan garantera det. Fint at dei tok det opp med deg direkte i staden for å senda bekymringsmelding utan å snakka med deg (alvorlig). Har du nokon tankar om kvifor barnet har seksualisert oppførsel (om det er rett tolking) ? Er det mange folk i livet hans? Heilt seriøst barn seie mykje rart, betyr ikkje at man ikkje skal ta det seriøst men man må på ein måte observera litt over tid og drøfta når alt ellers er fint. Eg har hørt barn sei at «pappa har kjempestor tiss». Viste seg at han hadde tørka ho på do, men måtte ut av dusjen fordi ho trengte badet med ein gong. Bad er ofta «møterom» i småbarnsfamilier. Anonymkode: bdf46...d91 Kan ikke kalle inn hver gang en gutt 3 år tar en ansatt på puppene 😂 Anonymkode: df4bc...2bd 13
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #13 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sett deg selv i deres sko; ville du latt være å ta det opp med mor når barnet sier slikt? De vet at barn kan dikte og si mye rart, men det er helt nødt til å sjekke det allikevel, for i noen få tilfeller er det snakk om overgrep. De som jobber i barnehagen vet allikevel at det i de aller fleste tilfeller IKKE dreier seg om overgrep, men at barnet har diktet opp noe etter å ha sett eller hørt på andre. Det eneste du kan gjøre er å samarbeide, vis at du ikke har noe å skjule. Har du snakket med barnet om hvorfor han sa at han masserer deg på rumpa? Hvordan vet han hva massasje er? Har han sett det på TV? Hvorfor var han ute etter puppen til en ansatt? Er det kort tid siden du sluttet å amme? Anonymkode: 3bcd6...7ed Han «masserer» meg på skuldrene av og til😌 og han har siden han var baby likt å få babymassasje. Han var ikke «ute etter» puppen hennes. Hun hadde ligget på gulvet og latt ungene leke med henne. Da hadde han tatt henne på puppene visst. Ja, jeg sluttet å amme da han var 3 mnd gammel. Anonymkode: 3857d...00d
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #14 Skrevet 4. august 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Kan ikke kalle inn hver gang en gutt 3 år tar en ansatt på puppene 😂 Anonymkode: df4bc...2bd Nei det hadde blitt mange samtalar xD Anonymkode: bdf46...d91 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #15 Skrevet 4. august 2021 Dersom de mistenker overgrep skal de ikke ta det opp med deg. Klag inn denne ansatte du. Anonymkode: fcdac...f95 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #16 Skrevet 4. august 2021 Jeg må jo si at jeg hadde nok ikke tenkt tanken på overgrep om et barnehagebarn hadde sagt dette til meg. Det er rimelig uskyldig. Fikk du vite noe om hva som skjer videre? Er «saken» avsluttet fra barnehagen sin side? Anonymkode: 93d12...ad7 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #17 Skrevet 4. august 2021 Om ikke de går videre så la det passere. Anonymkode: 4880d...6ec 1
Gjest Albbas Skrevet 4. august 2021 #18 Skrevet 4. august 2021 Du burde jo spurt hva hensikten med samtalen var? Hva ønsket de å få oppklart? Hvis de mistenke misbruk er det feil av dem å varsle deg først. Hvis de ikke mistenker misbruk, hva er det da de ønsker? Du kan jo kontakte styrer i etterkant og si at du er forvirret av samtalen og usikker på hensikten med denne?
GammelKaktus Skrevet 4. august 2021 #19 Skrevet 4. august 2021 Albbas skrev (17 minutter siden): Du burde jo spurt hva hensikten med samtalen var? Hva ønsket de å få oppklart? Hvis de mistenke misbruk er det feil av dem å varsle deg først. Hvis de ikke mistenker misbruk, hva er det da de ønsker? Du kan jo kontakte styrer i etterkant og si at du er forvirret av samtalen og usikker på hensikten med denne? Helt enig. 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #20 Skrevet 4. august 2021 Albbas skrev (18 minutter siden): Du burde jo spurt hva hensikten med samtalen var? Hva ønsket de å få oppklart? Hvis de mistenke misbruk er det feil av dem å varsle deg først. Hvis de ikke mistenker misbruk, hva er det da de ønsker? Du kan jo kontakte styrer i etterkant og si at du er forvirret av samtalen og usikker på hensikten med denne? Enig. Anonymkode: df4bc...2bd 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå