Danspartan Skrevet 4. august 2021 #1 Skrevet 4. august 2021 Jeg var kjæreste med en dame for noen år siden som ble gravid. Foreldrene hennes tilbød oss og bo gratis i min kjæreste sin mormor sitt hus. Min daværende kjæreste sine foreldre ga oss 420 000 kroner som vi skulle bruke til bolig. Disse pengene ble borte i løpet av de fire årene vi var sammen. Hun sier at jeg har sagt at pengene var satt på fond. Planen var å gjøre det, men det ble ikke sånn. Nå kommer jeg til å arve 260 000 kroner og dette har den idiotiske broren min fortalt eksen. Jeg skylder NAV innkreving 86 000 kroner som vil bli trukket av arven siden det er under tvangsinnkrevning. Men eksen mener at hun har rett på resten av arven og skal gå til advokat. Jeg har tenkt til å ta ut pengene i kontanter så fort NAV har fått sitt. Kan eksdama kreve disse pengene mange år etterpå?
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #2 Skrevet 4. august 2021 Hva ble de 420 000 brukt på? Anonymkode: 061e8...816 23
Nuith Skrevet 4. august 2021 #3 Skrevet 4. august 2021 Hvordan ble pengene "borte"? Hadde dere en kontrakt/avtale på at du skulle sette dem i fond og at hun skulle få dem igjen (med avkastning?) senere? Finnes denne avtalen i så fall skriftlig? Vitner? Finnes det noen skriftlig kommunikasjon mellom dere der du bekrefter at du skylder henne et beløp? 6
Danspartan Skrevet 4. august 2021 Forfatter #4 Skrevet 4. august 2021 Nuith skrev (Akkurat nå): Hvordan ble pengene "borte"? Hadde dere en kontrakt/avtale på at du skulle sette dem i fond og at hun skulle få dem igjen (med avkastning?) senere? Finnes denne avtalen i så fall skriftlig? Vitner? Finnes det noen skriftlig kommunikasjon mellom dere der du bekrefter at du skylder henne et beløp? Pengene ble borte i forbruk og noe til pengespill. Vi har ikke noe skriftlig avtale. Hun har sendt meg bankutskriften hvor hun bare har skrevet fond og overført beløpet til meg. Jeg har ikke signert på noen avtale og det er hva jeg har fortalt eksdama.
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 Populært innlegg #5 Skrevet 4. august 2021 Har du seriøst brukt opp 420 000 kr som dere fikk av hennes foreldre? Eier du ikke skam? Anonymkode: 93f39...124 97
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #6 Skrevet 4. august 2021 Danspartan skrev (Akkurat nå): Pengene ble borte i forbruk og noe til pengespill. Vi har ikke noe skriftlig avtale. Hun har sendt meg bankutskriften hvor hun bare har skrevet fond og overført beløpet til meg. Jeg har ikke signert på noen avtale og det er hva jeg har fortalt eksdama. Fy så kvalmt av deg Anonymkode: 93f39...124 31
Danspartan Skrevet 4. august 2021 Forfatter #7 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du seriøst brukt opp 420 000 kr som dere fikk av hennes foreldre? Eier du ikke skam? Anonymkode: 93f39...124 Dette er penger som hun også har fått glede av igjennom ferier og lignende. Jeg har ikke brukt alle pengene selv. Pengespill var noe jeg gjorde for å prøve å vinne tilbake pengene. Jeg satt ikke igjen med en krone av de pengene da det var slutt
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 Populært innlegg #8 Skrevet 4. august 2021 Om hun har overført pengene til deg med lovnad fra deg om å sette de inn fond, men du har brukt de på pengespill og ferier (uten hennes viten), har hun selvsagt rett på å få pengene. Anonymkode: 16a3a...e41 55
SoWhat? Skrevet 4. august 2021 #9 Skrevet 4. august 2021 (endret) Du har lurt eksen din, fått barn med henne og brukt opp pengene foreldrene ga dere. Og nå vil du ikke gjøre opp litt for deg en gang? Omygod Endret 4. august 2021 av SoWhat? 44
Gjest GulSol Skrevet 4. august 2021 #10 Skrevet 4. august 2021 Hun har overført penger til deg, troende om at du skal overføre disse pengene videre inn på et fond, men du bruker heller opp pengene? Ja, du skylder henne arven. Med mer.
SoWhat? Skrevet 4. august 2021 #11 Skrevet 4. august 2021 Danspartan skrev (2 minutter siden): Dette er penger som hun også har fått glede av igjennom ferier og lignende. Jeg har ikke brukt alle pengene selv. Pengespill var noe jeg gjorde for å prøve å vinne tilbake pengene. Jeg satt ikke igjen med en krone av de pengene da det var slutt Du lurte henne og de var satt i fond. Og du sniker deg unna å innrømme? 12
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #12 Skrevet 4. august 2021 Har du et snev av stolthet og mandighet igjen gir du henne resten av pengene . Anonymkode: 0843d...358 27
SoWhat? Skrevet 4. august 2021 #13 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du et snev av stolthet og mandighet igjen gir du henne resten av pengene . Anonymkode: 0843d...358 Ler. Ser det sånn ut syns du? 11
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #14 Skrevet 4. august 2021 Danspartan skrev (12 minutter siden): Pengene ble borte i forbruk og noe til pengespill. Vi har ikke noe skriftlig avtale. Hun har sendt meg bankutskriften hvor hun bare har skrevet fond og overført beløpet til meg. Jeg har ikke signert på noen avtale og det er hva jeg har fortalt eksdama. Her er to relevante spørsmål: Visste hun om at alle de pengene dere hadde det morro og levde for, var de 420K? Hadde du sagt du skulle sette de i passende fond, men brukte de opp? Anonymkode: d499c...39a 13
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #15 Skrevet 4. august 2021 Danspartan skrev (9 minutter siden): Dette er penger som hun også har fått glede av igjennom ferier og lignende. Jeg har ikke brukt alle pengene selv. Pengespill var noe jeg gjorde for å prøve å vinne tilbake pengene. Jeg satt ikke igjen med en krone av de pengene da det var slutt men altså, dere brukte over 100.000 i måneden over fire måneder? I alle dager? "Ferier og lignende"... leide privatfly og drakk champagne hver dag? Anonymkode: 9d33e...7e2 6
ops2 Skrevet 4. august 2021 #16 Skrevet 4. august 2021 En muntlig avtale er like bindende som en underskrift. Men det er vanskeligere å bevise. At hun har skrevet "Fond" på overføringen er et slikt bevis. Hvis hun har vitner på at dere hadde en avtale om at du skulle sette inn pengene i fond for henne, så er det også et bevis. Jeg ville ikke tro at du slipper unna lettvint. Det blir nok en advokatsak her. For et så stort beløp, gir hun ikke opp. 27
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #17 Skrevet 4. august 2021 Var dere to om å sløse det bort? Visste hun om det? Anonymkode: f88f4...d05 1
A-hunter Skrevet 4. august 2021 #18 Skrevet 4. august 2021 Danspartan skrev (27 minutter siden): Jeg var kjæreste med en dame for noen år siden som ble gravid. Foreldrene hennes tilbød oss og bo gratis i min kjæreste sin mormor sitt hus. Min daværende kjæreste sine foreldre ga oss 420 000 kroner som vi skulle bruke til bolig. Disse pengene ble borte i løpet av de fire årene vi var sammen. Hun sier at jeg har sagt at pengene var satt på fond. Planen var å gjøre det, men det ble ikke sånn. Nå kommer jeg til å arve 260 000 kroner og dette har den idiotiske broren min fortalt eksen. Jeg skylder NAV innkreving 86 000 kroner som vil bli trukket av arven siden det er under tvangsinnkrevning. Men eksen mener at hun har rett på resten av arven og skal gå til advokat. Jeg har tenkt til å ta ut pengene i kontanter så fort NAV har fått sitt. Kan eksdama kreve disse pengene mange år etterpå? Siden ingen andre har tatt seg bryet: Du er en dott, og fryktelig langt unna å være en mann. Gjør nå for en gangs skyld noe som kan minne om å være det riktige å gjøre. 30
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #19 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): men altså, dere brukte over 100.000 i måneden over fire måneder? I alle dager? "Ferier og lignende"... leide privatfly og drakk champagne hver dag? Anonymkode: 9d33e...7e2 Fire år, står det Anonymkode: f88f4...d05 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #20 Skrevet 4. august 2021 Det er bare å begynne med nedbetaling av «lånet». Du har brukt hennes penger, så du får gro litt hår på brystet og gjøre opp for deg. Betal det du skylder. Anonymkode: 57895...7d4 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå