AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #1 Skrevet 4. august 2021 Lurer fordi jeg kun har fått halvparten nå de siste to meldekortene, men ingenting med meg og min situasjon har endret seg. Mener jeg har fylt ut som før, ingen endringer der heller, trykker nei på alt, og ja på siste. Har sendt medling til nav nå, men kan jo alltids spørre om det er slik for flere?? Anonymkode: 70fd3...5eb
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #2 Skrevet 4. august 2021 Du skal i utgpkt få mer i juni, da det ikke trekkes skatt av utbetalingene. Eller så skal utbetalingene gå som før. Går på aap selv og det er ingen endring i mine utbetalinger ihvertfall Anonymkode: d83bb...50f
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #3 Skrevet 4. august 2021 Nei, ingen endring på sommeren. Kan det være at du har sendt de inn for sent? Det vil i så fall gi trekk. Anonymkode: 46a57...547
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #4 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nei, ingen endring på sommeren. Kan det være at du har sendt de inn for sent? Det vil i så fall gi trekk. Anonymkode: 46a57...547 Nei, på siste utbetaling leverte jeg samme dag som det ble mulig... Anonymkode: 70fd3...5eb
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #5 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du skal i utgpkt få mer i juni, da det ikke trekkes skatt av utbetalingene. Eller så skal utbetalingene gå som før. Går på aap selv og det er ingen endring i mine utbetalinger ihvertfall Anonymkode: d83bb...50f Mer? Skjønner ingenting jeg, håper jeg får svar fra veileder. Jeg tenkte å flytte denne måneden og har holdt på å spare til depositum, skulle liksom akkurat ha fått det til i midten av juli, men mistet den leiligheten jeg hadde sett på siden jeg ikke kunne betale alt da.. Anonymkode: 70fd3...5eb
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #6 Skrevet 4. august 2021 Jeg fikk 0 kr nå siden jeg hadde "ferie". Jeg sier det i anførselstegn, for behandler var sommerstengt, og hadde da ingen alternativer som NAV har godkjent for meg. Syns det var kjipt, jeg er jo ikke friskere og har gjort like lite pga sykdom som normalt. Men men. Ellers har jeg fått som normalt. Ville ha sett på utbetalingen inne på nav, se om noe er annerledes. Men - svarer du nei på at du er i behandling/utredning/aktivitet? Anonymkode: a5a09...41b
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #7 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg fikk 0 kr nå siden jeg hadde "ferie". Jeg sier det i anførselstegn, for behandler var sommerstengt, og hadde da ingen alternativer som NAV har godkjent for meg. Syns det var kjipt, jeg er jo ikke friskere og har gjort like lite pga sykdom som normalt. Men men. Ellers har jeg fått som normalt. Ville ha sett på utbetalingen inne på nav, se om noe er annerledes. Men - svarer du nei på at du er i behandling/utredning/aktivitet? Anonymkode: a5a09...41b Men da har du vel vært på ferie selv og? Ellers høres det rart ut Anonymkode: 11b9b...829 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #8 Skrevet 4. august 2021 Jeg får mer om sommeren. Man har to trekkfrie utbetalinger i Juni, og en i Desember. Ellers skal utbetalingene være like med mindre det er noe som gir grunnlag for mindre utbetalinger. Det skal stå på dine sider hvordan de har beregnet utbetalingen, så det er første stopp når noe ikke stemmer. Anonymkode: e8d34...b59
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #9 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg fikk 0 kr nå siden jeg hadde "ferie". Jeg sier det i anførselstegn, for behandler var sommerstengt, og hadde da ingen alternativer som NAV har godkjent for meg. Syns det var kjipt, jeg er jo ikke friskere og har gjort like lite pga sykdom som normalt. Men men. Ellers har jeg fått som normalt. Ville ha sett på utbetalingen inne på nav, se om noe er annerledes. Men - svarer du nei på at du er i behandling/utredning/aktivitet? Anonymkode: a5a09...41b Med mindre du har dratt på ferie og det har gått ut over behandling så skal du ikke trekkes for ferie. At du ikke har noe der og da fordi behandler er på ferie feks gir ikke grunnlag for å trekke stønad. Anonymkode: e8d34...b59 6
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #10 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mer? Skjønner ingenting jeg, håper jeg får svar fra veileder. Jeg tenkte å flytte denne måneden og har holdt på å spare til depositum, skulle liksom akkurat ha fått det til i midten av juli, men mistet den leiligheten jeg hadde sett på siden jeg ikke kunne betale alt da.. Anonymkode: 70fd3...5eb Ja man får mer i juni da det er to trekkfrie utbetalinger som skal fungere som «feriepenger» Anonymkode: e8d34...b59
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #11 Skrevet 4. august 2021 Har du sendt oppdatert skattekort til nav? Om ikke trekker de deg 50% til du gjør det Anonymkode: 62e4d...6be
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #12 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har du sendt oppdatert skattekort til nav? Om ikke trekker de deg 50% til du gjør det Anonymkode: 62e4d...6be Jeg logget inn på skatteetaten nå, står som før, at jeg har frikort. Skal jeg likevel opdatere på noe vis? Anonymkode: 70fd3...5eb
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #13 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg logget inn på skatteetaten nå, står som før, at jeg har frikort. Skal jeg likevel opdatere på noe vis? Anonymkode: 70fd3...5eb Jeg hadde også frikort før jeg fikk aap, så tenkte ikke på dette. Men etter et par mnd begynte de å trekke meg 50% for jeg hadde jo ikke rett på frikort med aap (fikk mer penger enn før) ... så gå inn på skatteetaten og send inn nytt skattekort. Jeg gjorde det... fikk 5% skatt bare, så ikke sikkert du får så mye men du må ordne det. Anonymkode: 62e4d...6be
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #14 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg logget inn på skatteetaten nå, står som før, at jeg har frikort. Skal jeg likevel opdatere på noe vis? Anonymkode: 70fd3...5eb Ja. Du kommer til å ha inntekt langt over fribeløpet. Legg inn forventet inntekt. Anonymkode: 31fe2...021 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #15 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja. Du kommer til å ha inntekt langt over fribeløpet. Legg inn forventet inntekt. Anonymkode: 31fe2...021 Hvor på siden gjør jeg det? Finner et område som heter "andre inntekter", er det her? Unnskyld at jeg spør med teskjea i hånda, ble litt matt nå, alt er jo oppdatert ellers som jeg kan se. Anonymkode: 70fd3...5eb
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #16 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg hadde også frikort før jeg fikk aap, så tenkte ikke på dette. Men etter et par mnd begynte de å trekke meg 50% for jeg hadde jo ikke rett på frikort med aap (fikk mer penger enn før) ... så gå inn på skatteetaten og send inn nytt skattekort. Jeg gjorde det... fikk 5% skatt bare, så ikke sikkert du får så mye men du må ordne det. Anonymkode: 62e4d...6be Kan heller spør deg kanskje, vet du akkurat hvilken "boks" jeg legger inn endringen? Kommer ikke akkurat tydelig frem.. Anonymkode: 70fd3...5eb
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #18 Skrevet 4. august 2021 Ble skikkelig stressa jeg nå, NAV kunne jo tross alt opplyst om dette med skattekort før de evt. begynte med trekk.. (Jeg vet jo ikke om det handler om skattekort enda, men ut i fra svarene dere så virker det som det mest naturlige) Anonymkode: 70fd3...5eb
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #19 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg logget inn på skatteetaten nå, står som før, at jeg har frikort. Skal jeg likevel opdatere på noe vis? Anonymkode: 70fd3...5eb Du har nok svaret på hvorfor du får bare halvparten der. Du må endre til skattekort, da de trekker 50% om du kommer over frikortgrensa. Kontakt skatteetaten så kan de hjelpe deg. Det er for øvrig ikke nav sitt ansvar å passe på at folk har fylt ut skattekortet sitt riktig, så det er ikke nav sin feil. Anonymkode: 67daf...643 6
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #20 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har nok svaret på hvorfor du får bare halvparten der. Du må endre til skattekort, da de trekker 50% om du kommer over frikortgrensa. Kontakt skatteetaten så kan de hjelpe deg. Det er for øvrig ikke nav sitt ansvar å passe på at folk har fylt ut skattekortet sitt riktig, så det er ikke nav sin feil. Anonymkode: 67daf...643 Nei, greit nok, skal holde de ansvarlige for dette, men de kunne jo gjerne gjort meg/oss oppmerksomme for å være hyggelige, -men det ligger vel ikke i NAV's kultur. Lurer fortsatt hvor på skattekortet jeg skal melde inn inntekt fra NAv, noen som vet? "Andre inntekter"? Anonymkode: 70fd3...5eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå