Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En venninne av meg fikk baby i april. Jeg fikk ikke besøkt babyen pga corona. Besøkte dem i helgen..babyen er snart 4 mnd gammel og hun hadde allerede fått hull i ørene 🥴 venninna mi sa at de tok hull i ørene til babyen da hun fylte 3 mnd.

Stakkar liten baby 😰 er dette vanlig å gjøre så tidlig??

Anonymkode: eb1d4...e68

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke så vanlig nei. Og egentlig veldig unødvendig siden en baby ikke bryr seg om utseende. Men det er vel stort sett ikke livsfarlig som du får det til å høres ut som. 

Anonymkode: 1fefd...20e

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars barn bli tvunget til å ta hull i ørene uten sitt samtykke. Syns ikke noe om de som gjør sånn.

Anonymkode: 5b6f2...211

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

Det burde være forbudt. 

Anonymkode: 049ad...4fb

• Liker 37
Skrevet

Kan vel muligens være litt kulturbetinget også

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Hvor får man dette gjort på babyer egentlig?? Ingen salonger gjør vel dette på så små mennesker. Gjorde moren det selv? 

Anonymkode: cf89b...154

• Liker 3
Gjest Alterego666
Skrevet

Veldig vanlig i en del amerikanske land rundt ekvator å ta hyll i ørene på kvinneklinikken.

AnonymBruker
Skrevet

Barnemishandling kaller man sånt. Forkastelig.

Anonymkode: ff485...0df

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor får man dette gjort på babyer egentlig?? Ingen salonger gjør vel dette på så små mennesker. Gjorde moren det selv? 

Fås gjort hos frisør. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig i mange land, men ikke i Norge. 

Anonymkode: 140d6...c4c

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er vel ikke så vanlig nei. Og egentlig veldig unødvendig siden en baby ikke bryr seg om utseende. Men det er vel stort sett ikke livsfarlig som du får det til å høres ut som. 

Oh. Nå kan du vente deg kjeft her! Bare sier det.  🙂 er enig med deg forresten.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanlig i mange land.
Kjenner spesielt til søramerikanske land.
Har venninner derfra med døtre og ca halvparten fikk hull i ørene som baby.
Det er kulturelt og helt normalt i deres slekter.
Mine venninner fikk gjort dette i Spania.

Anonymkode: 3e0fb...f79

• Liker 1
Skrevet
Saph skrev (12 minutter siden):

Fås gjort hos frisør. 

Det skal det i utgangspunktet være aldersgrense på 6 år.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Fra Grønland....oslo

Ts

Anonymkode: eb1d4...e68

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke dette er så vanlig, men vet at venninnen min fikk det av sine foreldre når hun var baby.

Hun var hos en piercer nå i voksen alder og de ville ikke gi henne nye/flere hull i ørene pga arr og skjevheter etter disse, for alt ville bare se fælt ut. Så fraråder folk på det sterkeste og gjøre dette.

For det første er det unødvendig og vondt for babyen.
For det andre kan det ødelegge for barnet når det blir voksent og vil bestemme hull og slikt selv

Moralen her er la kroppen til babyen være i fred! 

Anonymkode: 9cced...013

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Heilt vanlig på Island. Ingen roper barnemishandling der. Personlig ser eg ikkje poenget med det. Rar ting å gjera. 

Anonymkode: 53b36...0df

• Liker 1
Skrevet
mereo skrev (28 minutter siden):

Det skal det i utgangspunktet være aldersgrense på 6 år.

Det er det noen som har glemt å fortelle frisører. 

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hvis noe ikke et livsfarlig så er det fritt frem? 

AnonymBruker
Skrevet

Fikk det også da jeg var under 1år. Pappa er fra et annet land der det er normalt. Ingen problemer i ettertid som noen andre nevner så det kommer vel ann på den om utfører det. Ikke gjør det vondt å ta hull i ørene heller, har ikke sett små barn gråte av det (typ. 5år) og tok selv et par til hull som 13åring, var bare en varm følelse og gikk over på et sekund, ikke vondt og jeg er ikke en tøffing på slikt, gjør vondere å ta blodprøve. Ingen planer om å gjøre det på egne unger men ser ikke egentlig problemet om andre velger det. Hullet synes knapt, det er ikke farlig og når man blir 7år ++ og evt. ikke ønsker å ha det så kan man bare la være å bruke øredobber så gror de igjen. No big deal.

Anonymkode: 4a309...a98

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig i mange land. Noen steder reiser de hjem fra sykehuset med øredobber. 

Anonymkode: c1d81...74f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel en grunn til at piercere, som faktisk har utdannelse innen faget i motsetning til frisører som har en times opplæring ofte har 12, 16 eller 18 års aldersgrense. 

Anonymkode: e937a...012

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...