Gå til innhold

Hvor lang bruker du på å gå til t-banen/bussen/trikken/toget fra der du bor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker 15 minutter til t-banen. Og 10 minutter .Bor veldig sentralt så det er veldig greit å komme seg rundt omkring i Oslo med kollektivt. 
Jeg  vokste opp, i et forstadsområde i Oslo. Der var det 7-8 minutter å gå til banen og 15 minutter til bussen. Tok som regel banen. Likte å gå hjem fra stasjonen hver dag. 

Når blir det for lang gangavstand for deg?  For meg er 20 minutter helt greit, men det hadde vært litt kjipt hvis jeg var avhengig å gå 20-minutter hver dag uansett. Det spørs jo litt hvor man bor. Men f eks langt oppe i Holmenkollåsen og 20 minutter gangavstand til banen og langt til byen, nei takk. 

Er ofte på tur i Østmarka og tenker over hvor stor forskjell det er på Abildsø sammenlignet med Ulsrud, Godlia,Skøyenåsen, Oppsøaø og Bøler. Abildsø har ingen t-bane, og banen er mer effektiv synes jeg. Man blir på en måte koblet på hovednettverket i byen. 

Dette blir kanskje litt Oslosentrisk😂

Men uansett.

Anonymkode: d9712...46d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Haha, veldig lang tid 😅 men litt kortere om jeg går gjennom Finland og Sverige!🤣

Screenshot_20210804-162656_Maps.jpg

Anonymkode: dd224...409

• Liker 20
Gjest laPistola
Skrevet

Jeg bruker 30 sekunder og gå til t- banen, 1 minutt og gå til bussen, ca 20 min og gå til trikk, ca 30 min og gå til tog… 

Jeg vet ikke helt hvor grensen min går, jeg er glad i og gå, men kanskje 30 min i forhold til og få tid i hverdagen da jeg bruker kollektivt til jobb. 

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg bodde i Oslo så var tiden det det tar å gå ned en trapp og ut på veien. Nå bor jeg på bygda og her er strekningen jeg må gå betydelig lenger. Nå tar det omtrent fem minutter å gå. 

Anonymkode: 3adad...f39

• Liker 1
Skrevet

Bruker vel i underkant av 20 min å gå til bussen. Andr veien vet jeg ikke, det er oppoverbakker, og jeg har ikke hatt behov for å gå den veien enda (nylig flytta)

Tog, trikk og bane er ikke et alternativ her jeg bor. Og busser går bare noen få ganger i døgnet 😜

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

40 sekunder

Anonymkode: e02de...159

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

10 minutters gange til kollektivtransport er maks hva jeg hadde giddet. Tar meg ca 3 minutter å gå til nærmeste busstopp, men det tar bare 20 min å gå til jobb så jeg velger heller det. Bor litt i utkanten av sentrum i en middels stor by.

Anonymkode: ddf39...c2b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bor i Holmenkollåsen, det tar meg 15-20 minutter å gå ned til t-banen, og 20-25 min å gå opp igjen 😅 Hvis jeg skal gå til trikken tar det ca 30 minutter å gå gjennom skogen 

Anonymkode: 1bdbb...649

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet

Ca ti minutter til toget. Kan ta matebuss, og da er det ett minutt. Foretrekker å gå så sant været ikke er helt umulig.

Skrevet

Litt over en time til nærmeste bussholdeplass. #livetpålandet 

Screenshot_20210804-165129_Maps.jpg

• Liker 4
Skrevet

Har ca 10-12 min å gå til til buss og bane. Jeg har vanligvis satt absolutt maksgrense på 10 min, men merker nå etter corona at jeg ikke er like opptatt av nærhet til kollektivtransport. Har liksom kommet i en rutine nå på å enten gå, el-sykle eller kjøre bil. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

7 mom til bussen, pg en time til togstasjonen, for den ligger litt utenfor byen der jeg bor 

Anonymkode: a6ee7...b1b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det tar omtrent 4 minutter til buss og 7 til t-bane som tar akkurat litt i overkant av 15 minutter til sentrum. Kunne bort et par stopp lenger ut, men ikke noe særlig mer heller. Bor i bydel Østensjø, 500 meter fra skogen. Passer oss utmerket. Min absolutte smertegrense på gåtid til T-bane (eller tog) til sentrum ville nok vært på ca. 20 minutter.

Anonymkode: 69cfd...e9e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bor på Abildsø. 2 mim til bussen, og du kan raskt hoppe over på banen på ryen om du vil. Ikke så langt å gå til Bøler eller Lambertseter i grunn, vi gjør det ofte. Men ikke nødvendigvis for å ta banen da bussen funker helt greit ned til sentrum. Vil heller bo her med nærhet til naturreservat og marka enn i sentrum, men det handler ved om preferanser. 

Anonymkode: db6dd...dfe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bor 100m fra Solli plass, så ganske kort til alt mulig egentlig😂 Bodde på utsiden av sentrum med ca 10min til bussen, det holdt

Anonymkode: 341a4...b53

• Liker 1
Skrevet

15 min til bussen. Går 4 ganger om dagen😅 Der jeg bodde tidligere var det 3 min til buss, men pleide heller å gå 10 min til buss/tog stasjon.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

3min til t-banen

1min til bussen

20/30min til toget.

syntes alt over 15min er for langt unna t-banen, buss i Oslo er ubrukelig i rushen. Man ser det på boligprisene også (har nettopp kjøpt nytt) med engang det er mer en 15min til t-banen så blir ting mye rimeligere.

Anonymkode: 83d52...5a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

8 minutter å gå til Oslo S.

Anonymkode: 54060...603

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...