AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #1 Skrevet 4. august 2021 Hei, jeg har de siste månedene begynt å klø helt ekstremt i hodebunnen. Noen som har noen tips eller kjerringråd for å bli kvitt det? Bruker neutral sjampo nå, uten at det funker... Anonymkode: 3c593...bad
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #2 Skrevet 4. august 2021 fungoralshampo. Alternativt smøre hodebunnen inn i halvt om halvt med vann og 7% eddik og la det virke i 5 minutter før du vasker håret som normalt. Gjenta det en til to ganger i uka i 2 uker. Det er det som fungerer best på meg. Anonymkode: e6edc...146 2
Cambria Skrevet 4. august 2021 #3 Skrevet 4. august 2021 Jeg hadde funnet ut grunnen til kløe så fort som mulig. Lus? Eksem? Flere typer eksem som kan komme raskt, for eksempel psoriasis. Klør du så du får sår? Hodebunner er forskjellige og det som funker for en funker ikke for alle. Jeg har seboreisk eksem, og for meg hjelper head and shoulders (den lilla) veldig godt (men håret mitt er ikke like glad i den så bruker den bare i perioder det er veldig ille). Har fått produkter på resept som funker utmerket og ved utslett i hodebunnen så blir det bedre etter bare to dager når jeg bruker det. Hvis du har klødd helt ekstremt de siste månedene så tror jeg ikke det er bare tørr hodebunn, men jeg er ikke lege så vet jo selvfølgelig ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #4 Skrevet 4. august 2021 Lege. Det kan være utslett e.l Anonymkode: e8086...549 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #5 Skrevet 4. august 2021 Jeg har ikke lus, kan ikke se noe eksem heller, har fått noen til å titte. Men har ganske høy produksjon av talg i hodebunnen, får liksom fett under neglene når jeg klør. Ts. Anonymkode: 3c593...bad
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #6 Skrevet 4. august 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har ikke lus, kan ikke se noe eksem heller, har fått noen til å titte. Men har ganske høy produksjon av talg i hodebunnen, får liksom fett under neglene når jeg klør. Ts. Anonymkode: 3c593...bad Høy talgproduksjon kan være seboreisk eksem. Altså at du reagerer på soppen/talgen. Få deg Fungoral og bruk hver dag i en ukes tid. Så noen få ganger i uka etter det. Funger bra for meg Anonymkode: 4233d...558 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #7 Skrevet 4. august 2021 34 minutter siden, Cambria said: Jeg hadde funnet ut grunnen til kløe så fort som mulig. Lus? Eksem? Flere typer eksem som kan komme raskt, for eksempel psoriasis. Klør du så du får sår? Hodebunner er forskjellige og det som funker for en funker ikke for alle. Jeg har seboreisk eksem, og for meg hjelper head and shoulders (den lilla) veldig godt (men håret mitt er ikke like glad i den så bruker den bare i perioder det er veldig ille). Har fått produkter på resept som funker utmerket og ved utslett i hodebunnen så blir det bedre etter bare to dager når jeg bruker det. Hvis du har klødd helt ekstremt de siste månedene så tror jeg ikke det er bare tørr hodebunn, men jeg er ikke lege så vet jo selvfølgelig ikke. Har du noen tips for seboreisk eksem i ansikt? Utenom kortison og fungoral krem.. Anonymkode: 4233d...558
Minya Skrevet 4. august 2021 #8 Skrevet 4. august 2021 Bytt shampo og se om det hjelper, jeg kan ikke bruke enkelte typer for da får jeg helt ekstremt mye talgproduksjon i hodebunnen og får et tjukt lag med talg under neglene når jeg klør meg. Prøv fungoral om det ikke endrer seg, og hvis ingenting hjelper, kontakt lege for å sjekke om det er eksem, psoriasis eller andre kjipe ting.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #9 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har ikke lus, kan ikke se noe eksem heller, har fått noen til å titte. Men har ganske høy produksjon av talg i hodebunnen, får liksom fett under neglene når jeg klør. Ts. Anonymkode: 3c593...bad Dette høres ut som seboreisk eksem. Har du prøvd Selsun eller Fungoral mot dette tidligere? Anonymkode: 27f18...064 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #10 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette høres ut som seboreisk eksem. Har du prøvd Selsun eller Fungoral mot dette tidligere? Anonymkode: 27f18...064 Ja brukte fungoral for en stund siden. Syns ikke det hjalp no særlig. Anonymkode: 3c593...bad
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #11 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): fungoralshampo. Alternativt smøre hodebunnen inn i halvt om halvt med vann og 7% eddik og la det virke i 5 minutter før du vasker håret som normalt. Gjenta det en til to ganger i uka i 2 uker. Det er det som fungerer best på meg. Anonymkode: e6edc...146 Fungoral shampoo to ganger i uken er det eneste som virker her, viktig at du lar den sitte i 5 min før du skyller ut. Fås på apoteket. Om den ikke hjelper, bør du gå til hudlege. Anonymkode: 28243...8d4
mereo Skrevet 4. august 2021 #12 Skrevet 4. august 2021 Prøv Daxxin fra apoteket (tror den heter det hvertfall) og John masters organics deep scalp follicle treatment. Funker hver for seg og sammen. De gjorde at jeg klødde langt mindre - ikke i det hele tatt- og må vaske håret sjeldnere.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #13 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du noen tips for seboreisk eksem i ansikt? Utenom kortison og fungoral krem.. Anonymkode: 4233d...558 Ja denne funker som bare det, bare ikke slutt å bruke den fordi eksemen går bort, da kommer det raskt tilbake. Smører kun på de utsatte områdene og vanlig fuktighetskrem på resten av ansiktet morgen og kveld. De har den på de fleste apotek. https://www.farmasiet.no/catalog/allergi-og-astma/eksem/lrp-kerium-ds-krem-401,5000915/?gclid=CjwKCAjw9aiIBhA1EiwAJ_GTSk0mnohqycnWTf6KfsQTL2kOEmldr8wn48upnXZIZkubRS1rPlO46RoCUAwQAvD_BwE Anonymkode: 28243...8d4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #14 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ja brukte fungoral for en stund siden. Syns ikke det hjalp no særlig. Anonymkode: 3c593...bad Har du prøvd salisylsyre for å løsne flasskakene, og så bruke Fungoral? https://www.farmasiet.no/catalog/mor-og-barn/smabarnsplager/salisylsyre-naf-olje-lin--2-60,5000318/ Anonymkode: 27f18...064 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #15 Skrevet 4. august 2021 mereo skrev (1 time siden): Prøv Daxxin fra apoteket (tror den heter det hvertfall) og John masters organics deep scalp follicle treatment. Funker hver for seg og sammen. De gjorde at jeg klødde langt mindre - ikke i det hele tatt- og må vaske håret sjeldnere. Daxxin har jeg ikke prøvd. Åssen er denne mot fett hår? Vasker vanligvis annenhver dag, men da er håret grusomt den andre dagen.. Anonymkode: 3c593...bad
Cambria Skrevet 4. august 2021 #16 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har du noen tips for seboreisk eksem i ansikt? Utenom kortison og fungoral krem.. Anonymkode: 4233d...558 Det skulle jeg ønske jeg hadde. Veldig plaget i ansiktet, så bruker vesentlig mer kortisonkrem enn anbefalt dose og legen nekter å henvise til hudlege fordi hudlege bare vil gi det samme som legen (ifølge legen). Har brukt kortison på øyelokket nesten daglig i over en måned nå (det er jo ikke bra).
Cambria Skrevet 4. august 2021 #17 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja brukte fungoral for en stund siden. Syns ikke det hjalp no særlig. Anonymkode: 3c593...bad Mirakelkuren jeg har er betnovat. Får flytende til å ha i hodebunnen av legen på resept. Kom deg til legen, og be helst om henvisning til hudlege. Der vil du få råd og tips. Jeg holder en knapp på at dette er seboré.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #18 Skrevet 4. august 2021 26 minutter siden, Cambria said: Det skulle jeg ønske jeg hadde. Veldig plaget i ansiktet, så bruker vesentlig mer kortisonkrem enn anbefalt dose og legen nekter å henvise til hudlege fordi hudlege bare vil gi det samme som legen (ifølge legen). Har brukt kortison på øyelokket nesten daglig i over en måned nå (det er jo ikke bra). Spør om Elidel. Helt rått. Følte meg endelig nesten normal igjen. Men skal ikke brukes over lengre tid så jeg må finne et annet alternativ Jeg fikk beskjed om å bruke den i 3 mnd. Anonymkode: 4233d...558
Svartfugl Skrevet 6. august 2021 #19 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-4 den 16.19): Hei, jeg har de siste månedene begynt å klø helt ekstremt i hodebunnen. Noen som har noen tips eller kjerringråd for å bli kvitt det? Bruker neutral sjampo nå, uten at det funker... Anonymkode: 3c593...bad Jeg hadde ekstrem kløe i hodebunnen inntil jeg begynte å bruke Head and shoulders. Ikke sikkert det funker for deg, men forsøket verdt?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå