Gå til innhold

Hva tjener en sykepleier med 10 års ansinitet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tjener en sykepleier som jobber turnus på sykehuset med 10 års ansinitet i året ? 

Anonymkode: 5a023...531

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Google, min venn, er en fin ting; fra nsf.no

Minstelønnssatser fra 1. oktober 2020

Sykepleier:

Ansiennitet (år) Minstelønn (kr)
0 414 000
4 429 000
8 454 000
10 505 000

Anonymkode: 47337...ccc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Google, min venn, er en fin ting; fra nsf.no

Minstelønnssatser fra 1. oktober 2020

Sykepleier:

Ansiennitet (år) Minstelønn (kr)
0 414 000
4 429 000
8 454 000
10 505 000

Men er dette med turnus tillegg ? 

ts 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

ts 

Nei, det er det nok ikke, for det står (over lønnskolonnen) "Minstelønn". Da må det jo være uten noe tillegg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

ts 

Selvfølgelig ikke. Tillegg er jo noe man jobber seg opp ved å jobbe ukurant, noen har ingen ukurante vakter, andre har mange. Tilleggene vil derfor variere etter stillingsprosent og turnusordning. Når man oppgir lønn oppgis alltid grunnlønn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tilleggene får man for de timene man jobber ukurant, noen har nesten ingen ukurante vakter, andre jobber bare kveldsvakter/nattevakter, så det varierer veldig fra person til person, samme med helger, noen jobber hver 3 helg, andre annenhver helg. 

Anonymkode: 5292d...280

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Selvfølgelig ikke. Tillegg er jo noe man jobber seg opp ved å jobbe ukurant, noen har ingen ukurante vakter, andre har mange. Tilleggene vil derfor variere etter stillingsprosent og turnusordning. Når man oppgir lønn oppgis alltid grunnlønn. 

Hvis du ser i hovedindlegget mitt så spør jeg om Hva de i turnus tjener, ikke minstelønn. 

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du ser i hovedindlegget mitt så spør jeg om Hva de i turnus tjener, ikke minstelønn. 

Ts

For at vi kan svarer på det må du fortelle hvor mange timer kveld/natt og helg det skal jobbes. Det er stor forskjell på lønna på de som kun jobber kveld/natt på hverdager og de som jobber full kveld/natt i helgene. Noen ansatt får opp til 20.000 i tillegg andre kun noen få 1000,-. Det avhenger naturligvis også av stillingsprosenten.

Anonymkode: 8d6e6...1c2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke 10 års ansienitet, men tjener rundt 50 k ekstra i året på tillegg, da jobber jeg ca 50% fordeling på dag og kveld, samt halvparten av helligdagene ca, muligens mer enn det. Også hver 3 helg da. De med høyere ansienitet tjener de samme tilleggene. 

Anonymkode: a8c09...8d7

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

For at vi kan svarer på det må du fortelle hvor mange timer kveld/natt og helg det skal jobbes. Det er stor forskjell på lønna på de som kun jobber kveld/natt på hverdager og de som jobber full kveld/natt i helgene. Noen ansatt får opp til 20.000 i tillegg andre kun noen få 1000,-. Det avhenger naturligvis også av stillingsprosenten.

Disse beløp var pr måned.. Noen sykepleier i turnus tjener mer enn LIS leger med kun dagvakter.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ts

Det er helt umulig å svare deg på uten å vite turnusplanen det er snakk om.  3. hver helg, 4.hver helg eller igjen helg? Tredelt eller todelt? Skiftlengde? Prosentandel ukurante vakter? Avdeling som er åpen hele året eller stengt i ferier? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 10 års ansiennitet jobber 50% i tredelt turnus, og 50% på poliklinikk (dagvakter, men noe kveld) på sykehuset. Tjener vel rundt 600k i året, inkl tillegg. Og noen ekstravakter som man nesten må regne med i dette yrket. Vanlig sykepleier på fjerde året. Grunnlønn er 505 000kr.

Anonymkode: 2a35e...d41

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dårligere enn de med kortere ansiennitet og tidligturnus

Anonymkode: 156b4...171

AnonymBruker
Skrevet

Turnustillegg.

Anonymkode: 156b4...171

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-8-4 den 17.04):

ts 

Turnus tillegget er ikke særlig og skryte av det er ca 50kr i tillegg fra 17:00-07:00 og ca 50kr i tillegg lørdag og søndag.

Anonymkode: 47587...a41

AnonymBruker
Skrevet

Merk at lønnstabellen over her er fra 2020. Det er/blir høyere i år. 

Anonymkode: d8cc4...103

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Merk at lønnstabellen over her er fra 2020. Det er/blir høyere i år. 

Anonymkode: d8cc4...103

Det vet vi faktisk ikke. Det ble tvungen lønnsnemd for sykehus, og de forhandlingene har ikke vært enda. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...