Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket bilsete valgte dere? Er det stor forskjell på sikkerheten - eller er det slik at kravene er så strenge at om det var en forskjell ville det ikke blitt godkjent.

ønsker meg et hvor jeg kan snu sete mot meg når jeg fester/ tar ut barnet 

Anonymkode: 75fa0...f65

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi valgte britax swingfix m i-size, kjempe fornøyd!

Og den er ganske vel mottatt på bilstol gruppa på Facebook også, så da er den hvertfall bra 😂

Anonymkode: 73bd0...7e9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi valgte britax swingfix m i-size, kjempe fornøyd!

Og den er ganske vel mottatt på bilstol gruppa på Facebook også, så da er den hvertfall bra 😂

Legger til:

Denne kan roteres mot døren. Det passet vår bil og vårt barn, for det har selvsagt noe å si det også.

Det samme med den er at den bare går til 18kg, men jeg ville absolutt ha svingbar, og jeg er fornøyd med valget.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har maxi-cosi pebble og pearl, veldig fornøyd, de er veldig brukervennlige, absolutt de vi har likt best av alt vi har prøvd. Stort pluss å ha bilstol man ikke irriterer seg over i hverdagen! 👍

De vi har svinger ikke ut, men det er sikkert modeller som ligner som gjør det. Vi har også en cybex sirona som kan svinges utover i besteforeldre sin bil, vi liker ikke denne stolen noe særlig, men den funker jo :)

Det er ikke veldig stor forskjell på sikkerhet på de som er godkjent. Det viktigste er at de brukes bakovervendt og festes godt. 

Les på Forbrukerrådet og Trygg Trafikk :)

Anonymkode: 5e21b...276

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken alder? Babystolen klikkes jo bare på plass, så en stol som kan roteres er unødvendig dyr og svær. Nr 2 stol som kan roteres varer ofte bare til 2-3 år, så det er å regne som en mellomstol, men det er kjekke greier. Det er forskjell. Velg en som er plustestet, så vet du at det er en stol som har gått gjennom de hardeste testene og dermed får du en sikker stol! 

Anonymkode: 67b31...78c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvilket bilsete valgte dere? Er det stor forskjell på sikkerheten - eller er det slik at kravene er så strenge at om det var en forskjell ville det ikke blitt godkjent.

ønsker meg et hvor jeg kan snu sete mot meg når jeg fester/ tar ut barnet 

Og nei, kravene er ikke stor i Norge. Det selges masse drittstoler her til lands, som de stolene med pute i stedet for belte - det strider jo mot alt vi vet om beltets funksjon, og jeg klarer ikke forstå hvorfor det er lov å selge....... Så sett det inn i dette, og snakk med andre enn butikkselgere. De vil kun selge og vet lite. 

Anonymkode: 67b31...78c

AnonymBruker
Skrevet

Hva er budsjettet ditt, og er du forberedt på å kjøpe en ny bakovervendt stol om noen år? 

Anonymkode: 2fd14...07f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva er budsjettet ditt, og er du forberedt på å kjøpe en ny bakovervendt stol om noen år? 

Anonymkode: 2fd14...07f

Har ikke tak. Trafikksikkerhet er viktigst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...