Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Klarer deres 2-3 åringer å spise opp burger og pommesfrites i happy meal fra Mcdonalds?? Gutten min som er 2.5 år vil helst bare spise pommesfrites mens jeg tvinger han til å spise burger også. Da spiser han halv burger og halv pommesfrites + drikke. Er dette nok??

Anonymkode: 116d0...00c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en på 2,5 og de gangene vi er på McD spiser han bare pommes frites. En hel HappyMeal blir for mye.

Anonymkode: a0bfa...079

AnonymBruker
Skrevet

Det er sjeldent vi er på McD, men min 3,5 åring har ikke spist en hel Happy Meal. Hun spiser kanskje halvparten av chipsen og kjøttet i burgeren  

Anonymkode: edc2e...e79

AnonymBruker
Skrevet

Du tvinger han til å spise en hel burger? Jeg som voksen blir mett av en burger. Om det er nok kommer jo an på om ungen vil ha mer. Vil ikke ungen ha mer, er det nok mat. De gangene vi svinger innom McDonald’s spiser vår 2,5-åring to-tre nuggets og ingenting annet. 

Anonymkode: 9d898...1ce

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tvinger du til å spise burgeren? Oppfordre til å smake, men tving ikke. La barnet spise seg til han kjenner seg mett. Jeg er voksen, og greier ikke spise opp uten å bli stappmett. 

Anonymkode: 4a833...3c3

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt om å tvinge barn til å spise grønnsakene sine, men tvinge dem til å spise McDonalds-burger? :klo: 

Jeg spiste ikke opp en slik som liten, tror det er vanlig at barn ikke klarer det. 

Anonymkode: f12e1...0bc

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

De to gangene jeg har kjøpt noe sånt, har jeg kjøpt nuggets til min på 2,5, men han spiser bare halve chipsen og drikker juicen. Kaaanskje en nugget. Resten blir liggende igjen. Så nei :) 

Men ikke tving ham til å spise burger og chips, jeg håper du er et troll. 

Anonymkode: 4bb2f...f5c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Min 2,5 åring klarer ikke spise opp en happy meal. Hun spiser f.eks 1-2 eplebiter, drikker opp juicen og spiser alt fra 1/4-1/2 hamburger. Får noen fries av meg, spiser kanskje 3-4.

7 åringen er litt varierende. Noen ganger spiser han enten burgeren eller eplebitene, andre ganger hele happy mealen. Vil sjelden ha fries. Han får brus når vi er der.

Siden vi er på KG vil jeg presisere at barna velger selv hva de vil ha å spise/drikke på McD. De er mer glad i eplebiter enn fries, så de velger det. Men vil smake fries av meg. Ene liker brus og andre ikke. Vi spiser stort sett sunt og variert og jeg tenker det er helt innafor med litt McD mat av og til!

Anonymkode: 26f67...a20

• Liker 3
Skrevet

Min 6 åring klarer ikke å spise en hel happy meal, hun spiser ca en halv burger og mesteparten av søtpotetfrisene eller eplebitene.

Gjest Albbas
Skrevet

Femåringen min spiser ikke opp alt en gang. Hvis han får nuggets (4 biter) spiser han opp de. 

Skrevet

Hvorfor tvinger du han til å spise mer han han vil? Han er jo snart 3 og kjenner både sult og metthetsfølelse . 

min 3 åring spiser ca halve pomfritesen og smaker bare åå burgeren. Presser han ikke til å spise mer om han ikke vil 

lillebroren på 1,5år spise kanskje 2 nuggets og noen fries

• Liker 2
Skrevet

Min snart 3åring kan spise 10 nuggets om han får. Pommesfrites rører han ikke. Min er ikke så glad i burger, så kanskje prøv neste gang med happymeal med nuggets isteden?

Gjest Robin666
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du tvinger han til å spise en hel burger? Jeg som voksen blir mett av en burger. Om det er nok kommer jo an på om ungen vil ha mer. Vil ikke ungen ha mer, er det nok mat. De gangene vi svinger innom McDonald’s spiser vår 2,5-åring to-tre nuggets og ingenting annet. 

Anonymkode: 9d898...1ce

Et normalt voksent menneske blir ikke mett av en en cheesburger på McDonald's - den veier vel ca 120 gram. 

Skrevet

Ingen av våre har klart å spise opp en barnemeny på den alderen. Husker ikke med eldstemann, men de to yngste spiste ikke hele før de var i skolealder. Åtteåringen spiser fremdeles ikke hele.

AnonymBruker
Skrevet

Fireåringen her spiser ikke opp, men hun er generelt småspist. 6-åringen kan spise opp, men gjør det ikke alltid. 

Anonymkode: 74962...112

AnonymBruker
Skrevet

Å tvinge barn til å spise leder fort til et vanskelig forhold til mat senere. Og skal man først tvinge inn noe, bør det ikke være en burger i det minste. 

Anonymkode: 2a034...910

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å tvinge barn til å spise leder fort til et vanskelig forhold til mat senere. 

Anonymkode: 2a034...910

Enig. De aller aller fleste barn regulerer dette fint selv og stopper når de er mette. Det er synd å ødelegge denne evnen ved å skape grunner til å spise mat som ikke handler om å være sulten. Man skal ikke spise mat for å gjøre foreldre fornøyde, men for å bli mett. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min på 2 år vil ikke ha noe av d

Anonymkode: c8426...fdc

Skrevet

Først nå 10 åringen klarer å spise alt opp, men da må han være veldig sulten. Han er mer den typen som spiser lite men ofte enn mye og sjelden. 😄 

Å tvinge barn til å spise når de er mette er en uting og fører ingenting godt med seg. Har alltid sagt til min at han vet best om han er sulten eller ikke, ingen som bestemmer om han skal spise mer, ikke jeg, barnehage eller skole. Hans mage så han vet best. Han har alltid vært selvregulerende på slikt.

Skrevet

Jeg har ingen problem med McDonalds i ny og ne, men jeg synes 2,5 år er ungt for sånn mat. Man skal aldri tvinge barn til å spise og jeg ville i alle fall ikke brukt energi på å få de til å spise mer på McDonalds (jo mindre jo bedre egentlig).

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...