Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heihei!

Jeg har ikke studert før så jeg lurer på om det er vanlig at man får høstferie fra universitet/høyskole? Jeg skal gå på Høyskolen Kristiania om det har noe og si.

Anonymkode: 11856...b67

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke på uis, men vet at det er forskjellig alt etter hvor du går. 

Anonymkode: 6c36c...748

AnonymBruker
Skrevet

Høstferie har man ikke på universitet/høyskole, med mindre foreleseren tar ferie. 

Anonymkode: d29b2...840

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ofte tar lærene ferie og holder ikke forelesninger men gir innleveringer som må gjøres isteden, på mitt studie var disse innleveringene dobbelt så mye arbeid som en vanlig studieuke

Anonymkode: a7b7f...b1a

AnonymBruker
Skrevet

Vi har forelesningsfri i høstferie. Dette er økonomi ved USN. Grunnen til det er at det settes opp til konteeksamen denne og vinterferie uken. For eksempel sykepleie ved samme skolen har ikke forelesningsfri. Så det er både steds og studie avhengig. Men du kan vel allerede nå sjekke timeplanen din og finne ut av dette?

Anonymkode: 45856...e55

AnonymBruker
Skrevet

Jeg underviser på et universitet. Vi har ikke høstferie, men erfaringen er at studentene drar hjem likevel… Så vi har pleid å ha undervisningsfri torsdag og

fredag, evt ha digital undervisning de dagene. Dette fordi vi har funnet ut at det er bedre å styre at studentene tar fri på ett tidspunkt, i stedet for at de reiser hjem litt nå og da. Noen undervisere er hjemme med egne barn og gir mer fri enn dette, men det gjelder ikke de fleste.
Her varierer det nok veldig mellom studier og studiesteder, men ikke gå ut fra at du får høstferie. 

Anonymkode: ff0c5...352

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring som student ved NTNU er at de foreleserene som er i alderen "har små barn med skoleferie" gir undervisningsfri, resten har forelesninger som vanlig. Men det er svært få studenter tilstede de forelesningene, så mange tar fri den uka likevel. (Ikke obligatorisk oppmøte på mitt studie.) 

Anonymkode: d611e...8b7

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe fast regel for det - noen har, noen har ikke. 

Anonymkode: 3ccaf...b04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...