Gå til innhold

Over 1 million i lønnskostnader å ha en sykepleier ansatt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.nrk.no/norge/norske-koronatestar-er-blant-dei-dyraste-i-europa-1.15592489

"– Klinikk Spero bruker berre helsepersonell til å utføre og analysere testane. Våre sjukepleiarar har i gjennomsnitt 10 år ansiennitet. Lønnskostnader til ein sjukepleiar, med tillegg, er over ein million i året, mens det i utlandet sikkert berre er halvparten så mykje, skriv Shirkhani i ein e-post til NRK."

Over 1 million. Det vil si at opp mot 1 million kroner i lønn for en sykepleier med 10 år ansiennitet. Det er ikke mange bransjer som betaler så godt som for sykepleiere. Det er godt mulig at nybegynnerlønn og grunnlønn er lav, men sykepleiere har virkelig ikke noe å klage på. Akkurat som offshorearbeidere. De har også lav grunnlønn, men alle tilleggene gjør at de er blant de best betalte gruppene  i landet.

Selv om noen fagforeninger skiker høyt og mer lønn, lurer de ikke meg. Jeg håper bare flere evner å avsløre dem.

Anonymkode: b049c...82a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sykepleierens lønn som er en million. Det er lønn + arbeidsgiveravgift + forsikringer og pensjon +++

Anonymkode: 5a68c...4ee

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke sykepleierens lønn som er en million. Det er lønn + arbeidsgiveravgift + forsikringer og pensjon +++

Anonymkode: 5a68c...4ee

Og kurs, sertifiseringer, permisjon med lønn under spesialisering m.m. 

Anonymkode: 441e7...495

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

https://www.nrk.no/norge/norske-koronatestar-er-blant-dei-dyraste-i-europa-1.15592489

"– Klinikk Spero bruker berre helsepersonell til å utføre og analysere testane. Våre sjukepleiarar har i gjennomsnitt 10 år ansiennitet. Lønnskostnader til ein sjukepleiar, med tillegg, er over ein million i året, mens det i utlandet sikkert berre er halvparten så mykje, skriv Shirkhani i ein e-post til NRK."

Over 1 million. Det vil si at opp mot 1 million kroner i lønn for en sykepleier med 10 år ansiennitet. Det er ikke mange bransjer som betaler så godt som for sykepleiere. Det er godt mulig at nybegynnerlønn og grunnlønn er lav, men sykepleiere har virkelig ikke noe å klage på. Akkurat som offshorearbeidere. De har også lav grunnlønn, men alle tilleggene gjør at de er blant de best betalte gruppene  i landet.

Selv om noen fagforeninger skiker høyt og mer lønn, lurer de ikke meg. Jeg håper bare flere evner å avsløre dem.

Anonymkode: b049c...82a

Herregud… det koster mer enn bare lønn. 10 års ansiennitet er grunnlønnen 505 000 om man er ansatt i kommune/stat. Maks grunnlønn for en sykepleier med 16 års ansiennitet er under 520 000,- det er ikke i nærheten av 1 million, og du er veldig veldig trangsynt om du leser det sånn.

Anonymkode: 67394...53f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Sykepleierne kommer alltid til å klage på lønnen, uansett hvor mye de får. 

Anonymkode: f488a...e0a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sykepleieren har ikke 1 mill i lønn (som oftest. Det finnes noen), men det er det det koster inkl. feriepenger, arbeidsgiveravgift, sykelønn osv. 

Anonymkode: 586c8...205

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sykepleieren har ikke 1 mill i lønn (som oftest. Det finnes noen), men det er det det koster inkl. feriepenger, arbeidsgiveravgift, sykelønn osv. 

Glemte pensjon.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tommelfingerregelen på min arbeidsplass er at én ansatt koster 1.mill pr.år, ja. Da er gjenomsnittlønna ca. 600 000 brutto. Resten er avgifter, ferie, pensjon, andre sosiale kostnader.

Anonymkode: 8c49e...2f4

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Pluss sosiale kostnader og de nødvendige verktøy som pc, utstyr, uniformer osv. 

Anonymkode: ac2ce...b30

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok vanlig, jeg jobbet i en liten kommune i Trøndelag og vi hadde også ca. 1 million i kostnader per saksbehandler ansatt.

Anonymkode: 6be37...93f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Syns det mest pinlige med ts sin innlegg er at hun tror lønnskostander er det eneste arbeidsgiver betaler for ved å ha noen ansatt. Det er nettopp alt det andre (arbeidsgiveravgift, pensjon, forsikringer, kurs, ect) som gjør at det ikke er bare bare å ha ansatte som er fraværende grunnet sykdom, foreldrepermisjon ect, det koster en formue for arbeidsgiver. Som sykepleier med maks ans i tredelt turnus kan jeg love deg at lønnen min er LANGT fra millionen.

Anonymkode: 8f46f...fea

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er spesialsykepleier med maks ansiennitet i staten, og har kr 548000 i grunnlønn. Når jeg er ferdig med master, får jeg 20000 kr mer i året. Jeg har  også ca 150000-200000 utbetalt i  tillegg, men det er nettopp tillegg- for ubekvem arbeidstid for det meste. Tillegg er ikke det samme som lønn, og heller ikke noe man får pensjon av senere. Så man kan si at jeg tjener bra, men likevel har relativt lav lønn sammenliknet med andre statsansatte på samme utdanningsnivå. 

Anonymkode: 9816f...e5d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Elsker når folk mener at sykepleiere tjener bra samtidig samtidig som de klager over at det er for få ansatte på legevakten på julekvelden. 

Ja, enkelte grupper tjener ekstra i tillegg til lønn. Men det er fordi de må jobbe på tidspunkt så de kan ta deg i mot når du fikk tredje grads forbrenning av å ta ut julemiddagen fra ovnen. 

Dette gjelder forsåvidt brannvesen, politi ++ 

Anonymkode: 5cb55...db0

• Liker 4
Skrevet (endret)

Altså en sykepleier på 60 tjener ca 520 000 og hun har holdt på med tunge løft hele veien mens politimenn og offiserer i samme alder som regel har sittet 20-30 år på et kontor. 

Endret av Majer
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje medregnet sykefravær? Hvis man ha en 50%stilling i tillegg for å dekke sykefravær så baller det på seg 

Anonymkode: a5a9d...c24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...