Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sett bort fra at arbeidsledigheten i politiet er skyhøy for nyutdannede, hva er gjennomsnittlig startlønn for en nyutdannet fra politihøgskolen? anyone knows?

Anonymkode: 46a2c...e05

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ca. 404 000 kr. Tariffestede tillegg og kompensasjon for særavtale om arbeidstidsbestemmelser på ca. 37 000 kr er ikke inkludert i beløpet. 

Anonymkode: d5dc6...2f2

AnonymBruker
Skrevet

Er det så lavt? Skulle tro politi tjente mye bedre.

Anonymkode: d3aea...655

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det så lavt? Skulle tro politi tjente mye bedre.

Anonymkode: d3aea...655

Det kommer an på hvor i politiet man jobber. Samboeren min har jobbet noen år, men overtid, risikotillegg, ubekvem arbeidstid osv er rundt 200000-250000 i året. Men grunnlønnen han har er ikke veldig høy altså.

Kjenner også flere med 10 års ansiennitet som fortsatt er under 500k i grunnlønn. Det er en grunn til at det er kamp om de røde dagene.

Anonymkode: 2a238...1f5

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Sett bort fra at arbeidsledigheten i politiet er skyhøy for nyutdannede, hva er gjennomsnittlig startlønn for en nyutdannet fra politihøgskolen? anyone knows?

Anonymkode: 46a2c...e05

Du kan jo bare sjekke noen jobbannonser så ser du hva som tilbys. Det varierer nok en del avhengig av type stilling.

AnonymBruker
Skrevet

Veldig vanskelig å gi et godt svar på da det er et hav av ulike turnuser / tillegg / vilkår. I tillegg kommer lønnsannsienitet fra tidligere yrker. 

Jeg jobber tredelt turnus og med ca null overtid (gidder ikke lenger), tjener jeg 700.000 før skatt. I fjor tjente jeg 750.000 med litt diverse tillegg. 

Men dette er altså turnus og er ikke nyutdannet. Men en normal lønn for en som jobber turnus og har 6-10 års ansiennitet. 

Om man er helt nyutdannet og kun jobber dagtid ligger man kanskje på 400-450.000 før skatt om man ikke har gjort noe annet før man ble ferdigutdannet. 

Anonymkode: f8423...3b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...