Gå til innhold

Er det innafor med besøk av mange?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er veldig vanskelig å tenke hva som er innafor og ikke. Er fullvaksinert, men klarer for eksempel ikke å reise til Sverige for å Harry-handle, selv om området er grønt. Jeg føler det ikke er greit (men tenker ikke negativt om de som gjør det). Nå sliter jeg veldig med at jeg har blitt invitert på fest. Et vennepar skal ha fest hvor det er 11 inviterte. Av disse er to fullvaksinerte og to beskyttet. Det er altså bare seks personer som må tenke på avstand etter dagens regler. Jeg er likevel bekymret for smitteutbrudd og er veldig usikker på om jeg skal dra. Jeg har fått så stor frykt for å være delaktig i smitteutbrudd, selv om reglene sier det er innafor. 

Jeg er ikke nødvendigvis ute etter hva dere ville gjort, for det regner jeg med er veldig forskjellig. Men hva tenker dere rundt dette? Hva synes dere er vanskelig og ikke nå som samfunnet løsner igjen, samtidig som vi stadig får beskjed om at en ny bølge er på vei? Jeg begynner å bli veldig sliten av det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det du føler er veldig normalt. Kanskje det ikke er så dumt heller? Å tenke etter før man bestemmer seg og veie for eller i mot. Ikke alle situasjoner er like, så det som er lurt hos noen kan være dumt hos noen andre. 

Jeg gjør det selv og de fleste av mine gjør det samme. Vi vil ikke starte en bølge, vi vil ikke påføre barna noe om vi kan unngå det. Slik det er nå er jeg mer forsiktig hos de jeg vet er uforsiktige, mens de som er forsiktige trenger man nesten ikke tenke engang ( der er avstand, antall, håndvask etc selvsagt). 

Jeg tror det varierer veldig i de forskjellige aldersgrupper. Min alder har vi gjerne omsorg for barn samtidig som mange også tar vare på eldre familiemedlemmer. Da må man prioritere annerledes enn om man bor alene på hybel og kjemper mer mot ensomhet og depresjon enn korona. Jeg håper kanskje vi kan være flinkere med å ha cohorter selv om de kan bli store hos noen. 

• Liker 3
Skrevet

Dette er da helt innenfor reglene? Bare dra og kos deg. Om man ikke skal kunne treffe mennesker nå, når skal man kunne det?

• Liker 5
Skrevet

Vel, når det er lov å arrangere bryllup med 80-100 gjester, må det være innafor å gå på fest med noen venner. 
Så kommer det jo selvsagt helt an på hva man personlig mener om saken. 
Jeg syns det er helt horribelt med disse bryllupene feks, og ble skikkelig sur da jeg selv ble invitert :P Skikkelig kjekt at folk vil gifte seg, for all del, men man kommer i en skvis - for man har jo ikke lyst å være den kjipe festbremsen. 

Om du bestemmer deg for å gå på festen, kan du prøve å overholde retningslinjene, og være obs på symptomer, og flink til å teste deg om de skulle oppstå - selv om du er vaksinert. 

Skrevet
Vera skrev (2 timer siden):

Vel, når det er lov å arrangere bryllup med 80-100 gjester, må det være innafor å gå på fest med noen venner. 
Så kommer det jo selvsagt helt an på hva man personlig mener om saken. 
Jeg syns det er helt horribelt med disse bryllupene feks, og ble skikkelig sur da jeg selv ble invitert :P Skikkelig kjekt at folk vil gifte seg, for all del, men man kommer i en skvis - for man har jo ikke lyst å være den kjipe festbremsen. 

Om du bestemmer deg for å gå på festen, kan du prøve å overholde retningslinjene, og være obs på symptomer, og flink til å teste deg om de skulle oppstå - selv om du er vaksinert. 

Teste meg ved symptomer ser jeg på som en selvfølge om jeg skulle vært aldri så sikker på at det er en forkjølelse. 

Skrevet

Det høres ut som om du har utviklet sosial angst i løpet av det siste halvannet året.

Du er nok dessverre ikke alene om det.

Kom deg ut, du har absolutt ingenting å være redd for.

• Liker 7
Skrevet

Ryddet for helseskadelig råd. Lomvi, mod.

• Liker 2
  • Opprett ny...