Gå til innhold

Morkake festet i fremre vegg- betydning

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får man da større mage- eller er eneste forskjell bare at man ikke kjenner fosterbevegelsene like tidlig?

Anonymkode: 494b8...04f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gravid med nummer 2 nå. Fikk vite at morkaka er foran på magen denne gangen. Jippi tenkte jeg da jeg var ukomfortabel med alt av spark osv med første, er lav så alt kjentes så godt. Men neida, her begynte det i uke 17 og er mye verre enn graviditet nummer 1. så kan ha noe å si, men også ikke. 

Anonymkode: 00e05...4a7

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Får man da større mage- eller er eneste forskjell bare at man ikke kjenner fosterbevegelsene like tidlig?

Anonymkode: 494b8...04f

Har ingenting å si, får ikke større mage. Bare at man ikke nødvendigvis kjenner spark akkurat der morkaka ligger og tar i mot støtene. 

Hadde morkaka foran med begge mine. Kjente mye spark, men ikke midt på, bare sidene. 

Anonymkode: e82c9...0c5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også morkaka foran. Fikk liten mage, så det spiller ingen rolle. Kjente spark ganske sent.

Og så er det vel noe om at morkaka kan være i veien for fødselskanalen, ei i barselgruppa mi fikk ikke føde noen av gangene fordi morkaka var i veien. Hun måtte ta KS. Hos meg flyttet den seg, så jeg fikk føde naturlig. 

Anonymkode: 45454...0f1

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde også morkaka foran. Fikk liten mage, så det spiller ingen rolle. Kjente spark ganske sent.

Og så er det vel noe om at morkaka kan være i veien for fødselskanalen, ei i barselgruppa mi fikk ikke føde noen av gangene fordi morkaka var i veien. Hun måtte ta KS. Hos meg flyttet den seg, så jeg fikk føde naturlig. 

Nei, forliggende morkake heter det når morkaka dekker indre mormunn/åpning ut. Det er noe annet enn å ha morkaka på fremre del av livmor, altså ut mot magen og ikke inn mot ryggen :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, forliggende morkake heter det når morkaka dekker indre mormunn/åpning ut. Det er noe annet enn å ha morkaka på fremre del av livmor, altså ut mot magen og ikke inn mot ryggen :)

Ah, da har jeg blandet kortene. Takk for oppklaring! :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde morkaka foran sist og fikk ikke spesielt stor mage. Normalt stor, I guess, man så at jeg var gravid altså 😅 Men jeg var aldri svær. Brukte samme str i mammaklær, som jeg gjorde i vanlige klær før svangerskapet. 

Anonymkode: 26354...f83

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var liten som gravid, hadde morkaka foran. Eneste forskjell var at jeg merket spark sent, ikke før uke 22.

Anonymkode: d1bcf...4c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...