AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #1 Skrevet 4. august 2021 Mitt søsken skal gifte seg til neste år, og vi fikk nå beskjed om at det blir barnefritt bryllup. De fleste søsknene til begge to har relativt små barn, fra baby til småskole, de har ikke barn selv ennå. Jeg synes det er litt sært å ikke invitere ungene? Eller er det bare jeg som begynner å bli gammel, som ikke synes det passer med flatfyll i bryllup? Får liksom litt på følelsen av at unger ikke skal være med så man kan drikke seg snydens. 😝 Anonymkode: fac03...35f 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 4. august 2021 Det er helt vanlig å ønske et bryllup uten barn. Ikke sært. Anonymkode: 579b7...d72 204
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 4. august 2021 Selvfølgelig inviterer man ikke barn i bryllup. Her er det du som er meget sær. Anonymkode: 13269...2d8 111
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig inviterer man ikke barn i bryllup. Her er det du som er meget sær. Anonymkode: 13269...2d8 Barn bråker og er irriterende. De har ingenting i et bryllup å gjøre. Anonymkode: 13269...2d8 93
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 Populært innlegg #5 Skrevet 4. august 2021 Det er mange småbarnsforeldre som gjerne vil inkludere barna overalt og finner det rart at andre ikke tenker likt. Barn kan ta opp mye plass og man bør tilrettelegge om man skal ha de med. En lang middag med småbarn kan være fryktelig kjedelig og langtekkelig for små barn, så da begynner de å løpe rundt og leke, være urolige og snakke når det egentlig skal være andre som skal høres. Noen har gjerne lyst til å ha ett bryllup der de voksne kan kose seg med middagen, lytte til talene, kose seg med andre voksne og ikke skulle ha evt hylende barn, lekekrok til barn, barn som leker overalt og løper overalt, høy på sukker fra brusen de fikk. Ikke alle er like.. Hilsen småbarnsmamma. Anonymkode: 175d9...776 118
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #6 Skrevet 4. august 2021 Det er litt gammel kjerring å ville ha barn i bryllup Anonymkode: 0f7cb...ce9 37
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #7 Skrevet 4. august 2021 Har ikke barn selv, men alle mine tantebarn hadde blitt veldig lei seg om de ikke fikk se meg som brud. Det er en kjempestor dag for de å være med på at tante og onkel gifter seg! De hadde blitt urolig skuffet om de ikke ble bedt. Synes iallfall de må få være med til etter middag og kaker, men trenger ikke bli helt til slutt. Anonymkode: 92513...d59 18
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 Populært innlegg #8 Skrevet 4. august 2021 I vår bryllup var barna med i kirke/seremonien samt fotografering og mottagelse i festlokalet. De dro med barnepasser mellom mottagelse og middagen. Middag og fest på kvelden var helt barnefri 🥳🥂 Anonymkode: 76963...32b 53
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #9 Skrevet 4. august 2021 Vi hadde barnefritt bryllup selv om vi har barn selv, han var med i kirken og så ble han med barnevakten hjem. Av akkurat de grunnene som er nevnt ovenfor, barn blir urolige, foreldrene får sjelden sitte i fred hele middagen og høre på talene og slappe av. Og det er helt greit, barn er barn, men hvorfor tyne de gjennom en kjedelig middag hvor de må sitte lenge i ro? Alle med barn var faktisk veldig takknemlige for det (med unntak av søsteren min som da nektet mannen å være med for han måtte passe ungene...), for da fikk de en etterlengtet barnefri kveld hvor de kunne hygge seg i voksent selskap og slippe å tenke på å gå tidlig hjem for å være opplagt kl 7 dagen etterpå. Anonymkode: c521e...009 27
Populært innlegg Mezzosoprena Skrevet 4. august 2021 Populært innlegg #10 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Mitt søsken skal gifte seg til neste år, og vi fikk nå beskjed om at det blir barnefritt bryllup. De fleste søsknene til begge to har relativt små barn, fra baby til småskole, de har ikke barn selv ennå. Jeg synes det er litt sært å ikke invitere ungene? Eller er det bare jeg som begynner å bli gammel, som ikke synes det passer med flatfyll i bryllup? Får liksom litt på følelsen av at unger ikke skal være med så man kan drikke seg snydens. 😝 Anonymkode: fac03...35f Hvorfor i all verden skulle det være slik at man ønsker flatfyll i et bryllup fordi man ikke ønsker barn der? Det er nok du som er sær, det er helt vanlig å ha barnefritt bryllup. De er kanskje med i kirka, og helt i starten på mottagelsen ellers er de hos barnevakter. At de ikke har barn selv, er jo enda større grunn til å ikke ville ha andres barn der. 75
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #11 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): I vår bryllup var barna med i kirke/seremonien samt fotografering og mottagelse i festlokalet. De dro med barnepasser mellom mottagelse og middagen. Middag og fest på kvelden var helt barnefri 🥳🥂 Anonymkode: 76963...32b Vi har en liten en nå og planlegger bryllup neste år, da er våres rundt året, og vi skal gjøre det på samme måten som du skriver. Barn er med frem til mottagelsen på festlokalet, også serverer vi barna noe kjapt å spise på der i tilfelle de er sultne etter seremonien og bildene også er etterpåfesten barnefri. Så får folk velge selv om de vil ha barna med i kirka eller ikke. Vi ønsket egentlig barnefrie bryllup nettopp pga at barn er utålmodige og har mye energi og det kræsjer med det vi har planlagt ☺️ Anonymkode: d2f2a...9e2 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #12 Skrevet 4. august 2021 Et bryllup er driiiiiiiiitkjedelig for barn. Man sitter til bords i timevis, masse taler, selskapet varer vanligvis mye lenger enn vanlige familieselskap, og det er uhøflig å dra tidlig. Anonymkode: fd11b...4ce 29
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #13 Skrevet 4. august 2021 Jeg tenker at det er helt og holdent opp til hvert enkelt brudepar å bestemme nøyaktig hvordan de ønsker sitt bryllup. Noen vil ha flatfyll i bryllupet, andre alkoholfritt, noen andre en mellomting. Noen vil ha barn med, andre ikke. Folk er forskjellige - heldigvis! Anonymkode: 6dee6...f56 12
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #14 Skrevet 4. august 2021 Jeg synes noe av det koselige med bryllup er alle generasjoner samlet. Men dere har jo ikke annet valg enn å respektere brudeparets ønsker. Da må de på den annen side regne med at dere ikke kan stille alle voksne heller. Anonymkode: fac76...968 6
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #15 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vi hadde barnefritt bryllup selv om vi har barn selv, han var med i kirken og så ble han med barnevakten hjem. Av akkurat de grunnene som er nevnt ovenfor, barn blir urolige, foreldrene får sjelden sitte i fred hele middagen og høre på talene og slappe av. Og det er helt greit, barn er barn, men hvorfor tyne de gjennom en kjedelig middag hvor de må sitte lenge i ro? Alle med barn var faktisk veldig takknemlige for det (med unntak av søsteren min som da nektet mannen å være med for han måtte passe ungene...), for da fikk de en etterlengtet barnefri kveld hvor de kunne hygge seg i voksent selskap og slippe å tenke på å gå tidlig hjem for å være opplagt kl 7 dagen etterpå. Anonymkode: c521e...009 Tror du at voksne synes det er stas med kjedelig middag? Hadde jeg måttet styre med barnevakt, betale barnevakten og så videre for å komme og høre på kjedelige timelange taler og så se masse fulle folk, ville jeg ha takket nei. Hvorfor arrangerer dere kjedelige bryllup? Anonymkode: 954d7...657 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #16 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Mitt søsken skal gifte seg til neste år, og vi fikk nå beskjed om at det blir barnefritt bryllup. De fleste søsknene til begge to har relativt små barn, fra baby til småskole, de har ikke barn selv ennå. Jeg synes det er litt sært å ikke invitere ungene? Eller er det bare jeg som begynner å bli gammel, som ikke synes det passer med flatfyll i bryllup? Får liksom litt på følelsen av at unger ikke skal være med så man kan drikke seg snydens. 😝 Anonymkode: fac03...35f Skjønner brudeparet veldig godt. Anonymkode: 3446e...f4e 8
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #17 Skrevet 4. august 2021 Det må være opp til hvert enkelt brudepar. Det er ingen universell selvfølge å gjøre det på den ene eller andre måten. Og jeg kan egentlig forstå det når de ikke har barn selv. Det kan være både hyggelig og slitsomt med barn til stede. For oss ville det vært utenkelig å ikke invitere barna, men jeg forstår som sagt at andre tenker annerledes. Anonymkode: e253a...02a 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #18 Skrevet 4. august 2021 Teatrica skrev (7 minutter siden): Hvorfor i all verden skulle det være slik at man ønsker flatfyll i et bryllup fordi man ikke ønsker barn der? Det er nok du som er sær, det er helt vanlig å ha barnefritt bryllup. De er kanskje med i kirka, og helt i starten på mottagelsen ellers er de hos barnevakter. At de ikke har barn selv, er jo enda større grunn til å ikke ville ha andres barn der. Jeg har aldri opplevd barnefritt bryllup, og hadde barn i bryllupet da jeg giftet meg første gangen. Nå som jeg skal gifte meg igjen, vil det igjen bli samme opplegg. Det blir verken taler, fyll eller annet kjedelig eller upassende i bryllupet. Anonymkode: 954d7...657 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #19 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har aldri opplevd barnefritt bryllup, og hadde barn i bryllupet da jeg giftet meg første gangen. Nå som jeg skal gifte meg igjen, vil det igjen bli samme opplegg. Det blir verken taler, fyll eller annet kjedelig eller upassende i bryllupet. Anonymkode: 954d7...657 Og jeg har vært i hopetall med bryllup og alle har vært barnefri. Så deilig slippe ha med barn, de aller fleste klarer ikke sitte stille i kirken og ikke under middag, taler etc. Anonymkode: 77760...23e 24
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #20 Skrevet 4. august 2021 Bryllup er jo uansett ikke noe videre passende sted for et barn, ts. Hvorfor skulle småunger ville feire at tante og onkel ligger sammen? Uansett kjeder barn bare vettet av seg under lengre seremonier, så der er det bare å la dem være hjemme. Under middagen maser de bare om å få leke, og skal man ha dem med senere enn middagen må jo alle voksne være edru - barn og fyll utover et glass vin til middagen hører ingensteds hjemme. Det kunne jo vært lagt opp til en morsom «party med bruden» sekvens for ungene før de ble tatt med av en voksen for barnepass. Men folk som gifter seg fortsatt i vår moderne tid er etter min erfaring veldig opptatt av å ikke tenke nytt, så nytt bør man ikke forvente. Anonymkode: effd2...fcd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå