Gå til innhold

Hva svarer du på disse spørsmålene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er et tulleproblem, jeg vet…

Ungen er 4 år og spør nesten hver dag hvorfor må dere gå på jobb? Jeg har bare svart at mammaer og pappaer må jobbe for å tjene penger så vi kan kjøpe ting vi trenger som mat og klær. Men det er jo ikke helt samt, og jeg ønsker å si at vi også jobber fordi vi liker jobbene våre. Samtidig vil jeg jo ikke at han skal tro vi ikke har lyst til å være med han.

og så har vi sminke. Hver dag spør han hvorfor jeg sminker meg. Hva svarer man? «For å pynte meg?» Jeg vil ikke at han skal tro at han må pynte seg for å være bra nok? 

Noen tips? Hva sier dere? 

igjen, vet at dere ikke er verdensproblemer altså, bare noe jeg satt å tenkte på…

Anonymkode: c4e32...92f

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt, men det er veldig gjenkjennelig, og jeg fikk bare lyst til å dele en sang om temaet.

Sitat

Det e ein liten gutt som spør
D e godt å vit at'n tør
Han vente speinnt på ett svar
Som æ nånn gang kan gi
å du å du
Kor vanskelig spørsmålan kan bli

Endret av Lillemor_Meg
  • Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Du må ikke gjøre dette så komplisert.

Hvorfor må du gå på jobb? Jo, fordi at vi skal tjene penger slik at vi kan betale regningene våre.

Hvorfor bruker du sminke? Jo, fordi det får meg til å føle meg fin.

Ikke legg så forferdelig mye vekt i det - og spesielt ikke dette med at svarene dine kan tolkes som at man aldri går på jobb for annen grunn enn penger eller at personer som ikke sminker seg er pene.

Hvorfor har du rød kjole? Er det fordi grønne kjoler er stygge eller fordi du liker røde kjoler? Altså: du liker deg selv best med sminke, og det må da holde at du får deg til å føle deg fin i det uten at det nedgraderer alle andre som ikke bruker sminke?

AnonymBruker
Skrevet

Du overtenker, du sier bare at man må jobbe for hus, mat, klær osv. 

Du bruker sminke fordi du synes du er finere med selv om du er fin uten også :)

Anonymkode: 44781...d5f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber gjør vi for å tjene penger slik at vi kan bo i hus, spise mat og kjøpe ting som leker og klær. 

Sminke seg gjør mamma for hun føler seg fin da, akkurat som de gjør i Spiderman t-skjorte og prinsessekjole. 

Anonymkode: f8176...f92

• Liker 1
Skrevet

Fordi jobben gir meg penger, slik at vi kan bo i hus og spise mat. Hvis jeg ikke jobber må vi bo i skogen og spise kongler til middag. 

AnonymBruker
Skrevet

Helt greit å si at vi må jobbe for å tjene penger, fordi alle ting koster penger. 

Bruker ikke sminke, så slipper det problemet, men er vel innafor å si at mange voksne  liker å sminke deg fordi de synes det er fint`:-)

Anonymkode: fd43c...8c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...