Gå til innhold

"Gaydar" - noe innbilt eller ekte?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er ei dame som liker andre damer. Er over 30 og har nettopp kommet ut av skapet som man sier. Jeg føler at jeg ofte kan se på ei dame om hun er interessert i meg eller ikke. Det er noe med blikket. Jeg merker daglig interesse av mange ulike damer. Samtidig vet jeg at statistisk sett kan neppe alle disse være lesbiske/bifile/biseksuelle. 

Er det noen her som har lignende erfaring? Finnes gaydar og hva slår ut hos dere andre? 

Anonymkode: df0d8...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis en mann påstod at han kan se på damer at de er tiltrukket av han, hva ville du sagt da? Det blir jo det samme.

Anonymkode: cda4a...65e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elder Millennial

Min er helt søppel i så fall, må ha knekt antennen i det jeg kom ut av skapet 😆

Endret av Elder Millennial
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel, jeg vil påstå at jeg kan merke om en mann er interessert i meg, og hittil har det aldri slått feil. Derimot synes jeg det er veldig vanskelig å få kontakt med kvinner. Jeg ser ikke noe lesbisk ut, så ingen skjønner at jeg liker damer.

Noen homofile er enkle å spotte da, de butche lesbene og de feminine homsene.

Anonymkode: 418c2...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan kanskje forklare hvorfor jeg mener å se om noen er interessert i meg. Merker gjerne en viss nervøsitet eller regelrett stirring. Hvis hun i tillegg har tatoveringer, undercut eller en viss "vibe", tenker jeg at hun liker damer. Men noen ganger er det veldig feminine damer som stirrer eller virker nervøse rundt meg som slår ut som "kaaanskje?". Men jeg tør ikke å spørre! 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trøst

Jeg har ofte rett i mine antagelser, da gjerne basert på litt kontakt. For eksempel merker jeg fort om en kollega er skeiv, uten at hen har hentydet det på forhånd. Det er bare noe som er der, og det har ikke skjedd mange ganger at det er utseende som avslører. Dessuten er det ikke slik at en maskulin kvinne kun er lesbisk og tiltrekkes av andre kvinner, for eksempel. De med et alternativt utseende og stil har gjerne en alternativ levemåte, men da tenker jeg ikke nødvendigvis på at man er skeiv. Heller at man liker det aller meste og er åpen for alt. Kjenner man mennesker og hvordan de er så kan man som oftest se om noen er tiltrukket av en. Jeg fanger dette opp veldig fort hos menn, litt vanskeligere med kvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Elder Millennial skrev (10 minutter siden):

Min er helt søppel i så fall, må ha knekt antennen i det jeg kom ut av skapet 😆

Ja, jeg er jo redd for at jeg innbilder meg alt sammen😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Trøst skrev (1 minutt siden):

Jeg har ofte rett i mine antagelser, da gjerne basert på litt kontakt. For eksempel merker jeg fort om en kollega er skeiv, uten at hen har hentydet det på forhånd. Det er bare noe som er der, og det har ikke skjedd mange ganger at det er utseende som avslører. Dessuten er det ikke slik at en maskulin kvinne kun er lesbisk og tiltrekkes av andre kvinner, for eksempel. De med et alternativt utseende og stil har gjerne en alternativ levemåte, men da tenker jeg ikke nødvendigvis på at man er skeiv. Heller at man liker det aller meste og er åpen for alt. Kjenner man mennesker og hvordan de er så kan man som oftest se om noen er tiltrukket av en. Jeg fanger dette opp veldig fort hos menn, litt vanskeligere med kvinner. 

Ja, hos mange alternative eller mer maskuline kvinner slår ikke min antatte gaydar ut i det hele tatt, det er mer en uforklarlig følelse av interesse. Som du sier, noe som bare er der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan kanskje forklare hvorfor jeg mener å se om noen er interessert i meg. Merker gjerne en viss nervøsitet eller regelrett stirring. Hvis hun i tillegg har tatoveringer, undercut eller en viss "vibe", tenker jeg at hun liker damer. Men noen ganger er det veldig feminine damer som stirrer eller virker nervøse rundt meg som slår ut som "kaaanskje?". Men jeg tør ikke å spørre! 

TS

Jeg blir ofte nervøs eller sjenert om noen flørter med meg eller viser interesse, men det betyr sjelden at jeg er interessert tilbake.

Anonymkode: 24d6f...a09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har alltid følt at jeg har en rimelig god gaydar, uten at jeg helt kan forklare hva som "slår ut". Jeg bare skjønner hvem som er skeive, liksom :klo: 

Anonymkode: 68c74...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gaydar er ikke den som sier om noen er interessert. En gaydar er den som peker ut andre homofile. Den er spot on hos meg, hvertfall

Anonymkode: 19d0f...ec4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trøst
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, hos mange alternative eller mer maskuline kvinner slår ikke min antatte gaydar ut i det hele tatt, det er mer en uforklarlig følelse av interesse. Som du sier, noe som bare er der. 

Jeg har opplevd å blitt tatt for å være lesbisk basert på stil flere ganger, selv om den ikke er maskulin. Noen kvinner definerer dog alt annet enn kjoler, skjørt og pasteller som maskulint, noe som blir litt feil. Men man trenger ikke tilbringe så mye tid med meg for å skjønne at jeg er tiltrukket av menn, hehe.... Og ja, det bare er noe der, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan kanskje ha noe med at en lesbisk kvinne som ser en annen kvinne hun fatter interesse for, vil se ekstra lenge på denne andre kvinnen. Om den andre kvinnen oppfatter blikket, så holdes kanskje blikket det ekstra sekundet eller to som skal til for at motparten skal oppfatte at hun prøver å si "jeg kunne vært interessert i deg, ja...."

En som ikke er interessert, ser jo bort med det samme og holder ikke blikket så lenge som et sekund en gang til en annen, fremmed kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Million skrev (1 minutt siden):

Det kan kanskje ha noe med at en lesbisk kvinne som ser en annen kvinne hun fatter interesse for, vil se ekstra lenge på denne andre kvinnen. Om den andre kvinnen oppfatter blikket, så holdes kanskje blikket det ekstra sekundet eller to som skal til for at motparten skal oppfatte at hun prøver å si "jeg kunne vært interessert i deg, ja...."

En som ikke er interessert, ser jo bort med det samme og holder ikke blikket så lenge som et sekund en gang til en annen, fremmed kvinne.

Det var bra forklart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maxwell

Jeg har en dårlig gaydar ihvertfall, men det er ikke sånn at jeg blir overrasket heller når noen forteller at de er skeive. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gardar er å føle at noen er homofil, ikke intetessert.

Anonymkode: 1d22a...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Handler ikke såkalt "gaydar" om å skjønne at noen er homofile, uavhengig om de er interesserte?

Anonymkode: f3205...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Noen homofile er enkle å spotte da, de butche lesbene og de feminine homsene.

Anonymkode: 418c2...b78

Hva betyr det?

Anonymkode: 1371b...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på en smell før, så jeg har lært meg til å være mer forsiktig med gjettingen😅

Endret av Kwest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Gaydar er ikke den som sier om noen er interessert. En gaydar er den som peker ut andre homofile. Den er spot on hos meg, hvertfall

Anonymkode: 19d0f...ec4

Da har jeg allerede lært noe😊 Men ok, da tror jeg gaydaren min er sann halvveis operativ😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...