AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #1 Skrevet 4. august 2021 Inspirert av den andre tråden om etternavn, kom jeg på noe som jeg sto i for litt siden; En mann jeg datet hadde to barn med ekskona. De hadde moras etternavn, ikke hans. De var gift, ingen tok den andres etternavn, men da barna ble født fikk barna hennes etternavn ikke hans. De hadde hans som mellomnavn, men hallo. SÅ turnoff med en mann som ikke er mann nok til å trumfe gjennom at barna skulle ha hans navn!! Makan til tøffel. Needless to say at han viste med det at han er en madrass som lar seg kontrollere av de rundt ham. Nei takk. Anonymkode: 0f367...09e
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #3 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Inspirert av den andre tråden om etternavn, kom jeg på noe som jeg sto i for litt siden; En mann jeg datet hadde to barn med ekskona. De hadde moras etternavn, ikke hans. De var gift, ingen tok den andres etternavn, men da barna ble født fikk barna hennes etternavn ikke hans. De hadde hans som mellomnavn, men hallo. SÅ turnoff med en mann som ikke er mann nok til å trumfe gjennom at barna skulle ha hans navn!! Makan til tøffel. Needless to say at han viste med det at han er en madrass som lar seg kontrollere av de rundt ham. Nei takk. Anonymkode: 0f367...09e 🤣🤣👍 Anonymkode: 10a10...29b 5
Gjest Dævendøtte Skrevet 4. august 2021 #4 Skrevet 4. august 2021 Tror du gjør ham og ikke minst barna en stor tjeneste ved at du takker nei.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #5 Skrevet 4. august 2021 Kjeder deg i dag? og dårlig oppfinnsomhet? klarer ikke å finne på et eget tema en gang... Anonymkode: e397b...99c 8
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #6 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kjeder deg i dag? og dårlig oppfinnsomhet? klarer ikke å finne på et eget tema en gang... Anonymkode: e397b...99c Haha, det skulle en kanskje tro. Men det er ikke trolling, faktisk. 🤷♀️ Anonymkode: 0f367...09e
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #7 Skrevet 4. august 2021 Kjente en fyr som hadde ugifte, samboende forelde, og han hadde bare moras navn. Grunnen var ene og alene at hun hadde et relativt uvanlig navn. Husker det var forvirrende da jeg ringte dem (på fasttelefon) og faren tok telefonen og svarte med "Jørgensen" og ikke navnet på sønnen og resten av familien. Anonymkode: f5443...710 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #8 Skrevet 4. august 2021 Høres ut som han ble spart ei rar dame. Anonymkode: 7276c...7a2 7
Strange Doll Skrevet 4. august 2021 #9 Skrevet 4. august 2021 Da er min mann en tøffel da som gikk med på at vårt barn fikk mitt etternavn istedenfor hans navn som annenhver av de man møter på gaten har 6
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #10 Skrevet 4. august 2021 Det er veldig vanlig i dag, særlig i høyt utdannede kretser i byene, at barna får mors etternavn om dette er det fineste. Anonymkode: c0258...ec6 4
wandagirl Skrevet 4. august 2021 #11 Skrevet 4. august 2021 Det ser jeg ingen problemer med. Hvorfor skal kone og barn ha hans etternavn? Tenker de fleste ønsker at barna skal ha sitt etternavn. Noen løser det med et mellomnavn, andre finner sammen ut av hvilket etternavn de skal ha.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #12 Skrevet 4. august 2021 Har inntrykk av at det er det mest normale i disse dager. Har knapt ei venninne som ikke har gjort det slik. Anonymkode: 41bbe...885 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #13 Skrevet 4. august 2021 Barnet vårt har mitt etternavn, ikke hans som mellomnavn engang. Var det som passet best, og han tenkte det samme! Hvorfor skal ikke vi kvinner få lov til å ha vårt etternavn på barna? Hvilket årstall lever du egentlig i? Anonymkode: 5dba6...89b 5
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #14 Skrevet 5. august 2021 Mine har bare mitt, skjønner ikke problemet? Vi hadde en hver fra før, og da vi fikk et felles barn så ville han ikke ha to etternavn (ble for langt), og siden mitt barn allerede hadde mitt etternavn tenkte han det var like greit han yngste også fikk mitt. Hans særkullsbarn har bare hans etternavn (tror muligens eksen også har beholdt det etternavnet, uten at jeg har ofret det en tanke). Anonymkode: 24e94...132
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #15 Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-4 den 11.30): Inspirert av den andre tråden om etternavn, kom jeg på noe som jeg sto i for litt siden; En mann jeg datet hadde to barn med ekskona. De hadde moras etternavn, ikke hans. De var gift, ingen tok den andres etternavn, men da barna ble født fikk barna hennes etternavn ikke hans. De hadde hans som mellomnavn, men hallo. SÅ turnoff med en mann som ikke er mann nok til å trumfe gjennom at barna skulle ha hans navn!! Makan til tøffel. Needless to say at han viste med det at han er en madrass som lar seg kontrollere av de rundt ham. Nei takk. Anonymkode: 0f367...09e Kontrollspørsmål. Er du en madrass som lar deg kontrollere av de rundt deg, eller planlegger du å gi barna dine ditt etternavn? Anonymkode: 8baea...2ee 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #16 Skrevet 5. august 2021 Strange Doll skrev (På 4.8.2021 den 11.58): Da er min mann en tøffel da som gikk med på at vårt barn fikk mitt etternavn istedenfor hans navn som annenhver av de man møter på gaten har Ja, det er han. 😊 Anonymkode: 0f367...09e
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #17 Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (På 4.8.2021 den 15.48): Har inntrykk av at det er det mest normale i disse dager. Har knapt ei venninne som ikke har gjort det slik. Anonymkode: 41bbe...885 Really? Den må du lenger ut på landet med. Jeg jobber med barn, og ingen av dem har kun hatt mors etternavn med mindre de er alenemødre. AnonymBruker skrev (21 timer siden): Barnet vårt har mitt etternavn, ikke hans som mellomnavn engang. Var det som passet best, og han tenkte det samme! Hvorfor skal ikke vi kvinner få lov til å ha vårt etternavn på barna? Hvilket årstall lever du egentlig i? Anonymkode: 5dba6...89b Fordi mannen skal få bringe slektsnavnet videre? Fordi han må lære å stå opp for seg selv og la barnet hans få etternavnet sitt i stedet for å la seg overkjøre av en feminist som absolutt skal ha sitt eget navn på barnet? AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kontrollspørsmål. Er du en madrass som lar deg kontrollere av de rundt deg, eller planlegger du å gi barna dine ditt etternavn? Anonymkode: 8baea...2ee Jeg er ikke en madrass nei. Disse mennene derimot… Om jeg noen gang skulle fått barn skulle de selvfølgelig fått farens etternavn, ja. Pga tradisjon og fordi det er sånn det skal være. Anonymkode: 0f367...09e 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2021 #18 Skrevet 5. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Really? Den må du lenger ut på landet med. Jeg jobber med barn, og ingen av dem har kun hatt mors etternavn med mindre de er alenemødre. Fordi mannen skal få bringe slektsnavnet videre? Fordi han må lære å stå opp for seg selv og la barnet hans få etternavnet sitt i stedet for å la seg overkjøre av en feminist som absolutt skal ha sitt eget navn på barnet? Jeg er ikke en madrass nei. Disse mennene derimot… Om jeg noen gang skulle fått barn skulle de selvfølgelig fått farens etternavn, ja. Pga tradisjon og fordi det er sånn det skal være. Anonymkode: 0f367...09e Vel, slekten hans bor ikke i Norge og barnet har kun med min side av familien å gjøre, så for BARNETS skyld er mitt etternavn det beste. Ba ikke om det engang, han ville også det skulle bli sånn. Handler da for fan ikke om å være alfahann. Kan da være mange grunner! Du har misforstått begrepet feminist forresten. Eller er du ikke for likestilling mtp jobb, lønn, delt rettighet mtp barna? Anonymkode: 5dba6...89b 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2021 #20 Skrevet 6. august 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg er ikke en madrass nei. Disse mennene derimot… Om jeg noen gang skulle fått barn skulle de selvfølgelig fått farens etternavn, ja. Pga tradisjon og fordi det er sånn det skal være. Anonymkode: 0f367...09e Du er jo det om du ikke står på krava? Så veldig tradisjonelt er det jo ikke. Dine foreldre og besteforeldre og kanskje oldeforeldre gjorde det slik. Men før det fikk man fars- eller mors fornavn med sønn eller datter og kanskje navnet på plassen man bodde på. Og fra 70-tallet og utover har en økende andel valgt å gjøre det annerledes. Så det er strengt tatt sånn du vil det skal være, mer enn sånn det er. Men det er en ærlig sak det altså, det blir bare litt kleint når du prøver å presentere din personlige mening som gjeldende norm. Anonymkode: 8baea...2ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå