Gå til innhold

Hvordan bli mer "approchable"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter veldig med å få nye venner, tror selv at en del av grunnen til dette er at jeg ikke ser "approchable" ut (fant ikke bedre ord på norsk). Tror jeg er ganske avsteng ubevisst, og at folk derfor unngår å ta kontakt. Jeg har selv også prøvd å ta kontakt, men dessverre har det aldri utviklet seg til ett vennskap.

Noen som har noen gode råd?

Anonymkode: ca1a8...cf5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Merker selv at folk tiltrekkes av smil, vennlighet og interesse. Prøv å smile og være grei mot de du vil bli kjent med uten å forvente vennskap. Da blir du oppfattet som en hyggelig person. Det er viktig å ikke bli klengete, men heller være åpen for invitasjoner fra andre. Humor er også viktig!

Anonymkode: 3d967...3a6

Skrevet

Ordet du leter etter er nok "oppnåelig" eller "tilnærmelig"...? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

-Hev blikket, ikke sitt med nesa i tlf hele tiden som de fleste hele tiden gjør. På venterommet, på toget osv. Hev blikket og se deg rundt, legg merke til ting. Kanskje sitter det en kjekk fyr på den venterommet og betrakter deg, og digger at du ikke er en av de som sitter på tlf - men som lever i NÅet 

-Trenger ikke gå rundt å glise hele tiden, men øv deg på å smile litt med øynene også. Er du veldig stiv i ansiktet og holdningen din så prøv å "løs opp" litt. Jeg blir anstrengt selv når jeg prater med folk som ser ut som de skal drite på seg hvert øyeblikk. 

Anonymkode: f32f7...23b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

🙂

Anonymkode: ca1a8...cf5

Skrevet

Ordet på norsk er: tilgjengelig.

I tillegg bør du være noenlunde sikker på skrivemåten hvis du skal bruke engelske ord og uttrykk.  Det skrives:  approachable

For  svare på det du spør om.  Smil og et åpent imøtekommende vesen er en vinneroppskrift.  Ikke gjem deg ned i en telefonskjerm.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det handler, som mye annet, om øvelse: øv deg på å være tilgjengelig og hyggelig overfor de rundt deg. Ikke ta det så seriøst - snakk med folk uten at dere skal bli venner nødvendigvis. Observer hvordan andre folk får kontakt med andre - det er lov å «kopiere» andres måter, hvis du liker dem. Føler du at du mislykkes i dette så tenk på at det i alle fall gir deg trening.

Anonymkode: abe43...736

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

La deg inspirere av Solveig Kloppen i En kveld hos Kloppen.  Se hvordan hun bruker kroppsspråk og ansiktsmimikk for å være tilgjengelig. 

Anonymkode: 137dc...28a

Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.8.2021 den 11.28):

Jeg sliter veldig med å få nye venner, tror selv at en del av grunnen til dette er at jeg ikke ser "approchable" ut (fant ikke bedre ord på norsk).

Det skrives approachable, og det norske ordet er tilnærmelig.

Gjest Alterego666
Skrevet
Pillarguri skrev (2 timer siden):

Ordet på norsk er: tilgjengelig.

Nei.

AnonymBruker
Skrevet
Alterego666 skrev (På 2021-8-5 den 15.46):

Nei.

At du gidder 🙉 

Anonymkode: 89243...c58

AnonymBruker
Skrevet
Pillarguri skrev (På 5.8.2021 den 16.47):

Og hva er det du sier nei til ?

https://www.dinordbok.no/engelsk-norsk/?q=approachable

Det er veldig direkte oversatt, men betydningen er likevel ikke den samme. Å være tilgjengelig i norsk betydning vil si at man er lett å få tak i. 

Tror ordene TS leter etter kanskje kan være imøtekommende, omgjengelig eller tilnærmelig. Altså en person som er lett å komme i komme i kontakt med.

Anonymkode: dc818...2ae

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.8.2021 den 5.54):

Det er veldig direkte oversatt, men betydningen er likevel ikke den samme. Å være tilgjengelig i norsk betydning vil si at man er lett å få tak i. 

Tror ordene TS leter etter kanskje kan være imøtekommende, omgjengelig eller tilnærmelig. Altså en person som er lett å komme i komme i kontakt med.

Anonymkode: dc818...2ae

Herregud. TS leter ikke etter det norske ordet, men tips til hvordan hun kan BLI mer approachable.

Anonymkode: 50c92...a64

Skrevet

Jeg tenker, ts, at å bli mer «approachable» (eller tilgjengelig) ikke er svaret på noe som helst. I de to begrepene ligger en passivitet som utelukkende er negativ. Å stille seg passivt «åpen for kontakt» fører ikke deg nærmere venner. 

Man får nemlig ikke venner av at tilfeldige folk føler at det er ok å snakke til en. Av det får en bare kontakt med masse tilfeldige folk. 

Det du er på jakt etter tips om er hvordan du identifiserer, tilnærmer deg og vinner over folk du har utbytte av å være sammen med. Og da er jo spørsmålet: hva slags folk vil du ha som venner, ts? Hvem vil du søke opp, snakke med og tilbringe tid med? For felles for all suksess er at du må regne med å være den aktive part.

Anonymkode: f23f4...1ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...