AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #121 Del Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes du var svært frekk mot meg, så personangrepet startet du selv med. Anonymkode: 5c2df...41f Du får sitere "personangrepet" mitt. Du viser tydelig at du er veldig hissig og nedlatende selv til brukere som kommer med konstruktiv kritikk eller prøver å belyse på en annen måte enn slik du ser det. Du kaller gjestene dine for uhøflige. Kaller du deg selv for høflig når du ikke engang tåler å lese at folk ikke er enige med deg. Anonymkode: 74ab6...5bd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 4. august 2021 #122 Del Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vet jo hva de spiser; kjøtt, ost, egg osv. Men jeg synes ærlig talt ikke at det er mitt ansvar å ha huset fullt av den slags kun til ære for dem. Jeg synes de kan bidra litt selv, men det viste de altså ingen vilje til å gjøre. De ble bare sure da jeg foreslo noen endringer. Anonymkode: 5c2df...41f Hadde lagd rene pastaretter, salater med bønner og lignende bare på trass😀 Dietten kan de spare til de er hjemme igjen eller kjøpe og lage maten selv 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #123 Del Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du får sitere "personangrepet" mitt. Du viser tydelig at du er veldig hissig og nedlatende selv til brukere som kommer med konstruktiv kritikk eller prøver å belyse på en annen måte enn slik du ser det. Du kaller gjestene dine for uhøflige. Kaller du deg selv for høflig når du ikke engang tåler å lese at folk ikke er enige med deg. Anonymkode: 74ab6...5bd Jeg trenger ikke lete bakover i innlegg, jeg kan jo bare sitere dette siste fra deg. De fleste svarer anonymt her, og det er vanskelig å skille alle innleggene fra hverandre. Jeg setter selvsagt pris på at du har forsøkt å være konstruktiv i enkelte innlegg. Anonymkode: 5c2df...41f 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #124 Del Skrevet 4. august 2021 De har spiseforstyrrelser eller? Anonymkode: 66a85...8b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #125 Del Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg trenger ikke lete bakover i innlegg, jeg kan jo bare sitere dette siste fra deg. De fleste svarer anonymt her, og det er vanskelig å skille alle innleggene fra hverandre. Jeg setter selvsagt pris på at du har forsøkt å være konstruktiv i enkelte innlegg. Anonymkode: 5c2df...41f Du klarer å finne meg fra anonymkoden min. Hvis du snakker sant så får du jammen meg sitere personangrepet mitt på deg. Jeg venter fortsatt på at du skal sitere mitt personangrep på deg. Du er hissig og nedlatende når du tyr til personangrep. Anonymkode: 74ab6...5bd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #126 Del Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi har hatt besøk av en familie på fem i to dager nå, de skal etter planen bli i en uke. Jeg vet fra før at ingen av dem har allergier, og handlet derfor inn helt vanlig mat. Det viser seg at samtlige familiemedlemmer har bestemt seg for å spise streng lavkarbo fremover, alle er litt overvektige og har funnet ut at dette er måten å gå ned i vekt på, og kun forsyner seg av mat som ikke inneholder særlig med karbohydrater. Poteter, pasta, brød osv styrer de helt unna (de har med seg egne knekkebrød), men forsyner seg til gjengjeld grådig av kjøttpålegg, ost, egg, kjøtt og fisk. Jeg koker litt innvendig, men har ennå ikke funnet noen fin måte å ta opp dette på. Hva er den beste løsningen her? Anonymkode: 5c2df...41f Jeg hadde ikke regnet med at dere kun spiste pålegg. Så nå er det tomt. Kan dere ikke dra på butikken og handle det dere vil ha ut uka? Ellers blir det pasta med brød til, altså. Problem løst Anonymkode: 868f1...fd9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 4. august 2021 #127 Del Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg vet at hva som er et sunt kosthold eller ei kan diskuteres. Det finnes ingen fasit som fungerer for alle, selv om jeg har gjort meg opp en mening om hva som fungerer for meg. Kjære vene, folk får da spise hva de vil, men man behøver ikke opptre uhøflig av den grunn. Jeg synes jeg strakk meg langt i denne saken, og jeg synes ikke jeg er urimelig. Anonymkode: 5c2df...41f Så flott at du har funnet ut hva som fungerer for deg, og da du er enig i at det ikke finnes en fasit på hva som fungerer for alle, kanskje dine familiemedlem nå har funnet det som fungerer for dem. Så støtt dem! Ja, den kan bidra med matinnkjøp… Ja, du har strukket deg langt, lar dem ferdes i nabolaget gratis og greier. Travelt på jobb i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #128 Del Skrevet 4. august 2021 Helt ærlig slik jeg leser innleggene dine ts, så ligger den en moralisme der som jeg har litt problemer med. Du er veldig gjestfri på alle områder, men du liker ikke måten de spiser på - og vil ikke betale for det. Jeg vet mange reagerer på mengden kjøtt jeg spiser og mener det er alt for dyrt. Selv kjøper de gjerne (og spanderer på gjester) is, brus, kaker, ferdigsmurte baguetter, snacks, godteri, dyr frukt og en del mer. Ting som koster mye mer totalt sett enn min mat. En is koster vel omtrent like mye som en pakke pålegg? Jeg er helt enig i at de burde sagt fra på forhånd om hvordan de spiser. Avhengig av familiekulturen (forstår det som de er relativt nære), så er det mer eller mindre naturlig å være med på å kjøpe inn og lage mat. Det du har skrevet gjør at jeg tenker at det kom overraskende på de da du ba om at de skulle handle inn. De gikk i forsvar, og du går i forsvar når noen av oss her ikke er helt enig med deg. Det burde gå an å rydde opp i for dere? Sånn praktisk - så går det fint an å kjøpe f.eks røkt hamburgerrygg for å steke den, så skjære den opp i tynne skiver til pålegg. Ikke dyrt. Eller en oksestek? Litt ekte majones eller seterrømme til gjør at det metter godt. Ovnsbakt laks kan også brukes til pålegg på knekkebrødene de har med. Anonymkode: 4143a...e76 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #129 Del Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Lunsj: middagsrester, fritatta, wok, supper, gratenger, salater (med tofu/laks/kylling/fiskekaker), linsegryter, grønnsaksstaver og hummus, pokebowls, eggmuffins ( i farten), okonyimaki, ulike retter med bønner, cottage cheese, quinoasalat, squashnudler med pesto, tunfisksalat på rugsprø... Anonymkode: 8428f...69b Men om man har gjester en uke, jobber samtidig og synes brødmat er utmerket til lunsj så er man kanskje ikke så veldig motivert for å lage okonyimaki og gratenger til lunsj. For min del fungerer det bedre med en lav fett-diett for å gå ned i vekt. Jeg synes det er utfordrende å ha svigermor som kjører en høy fett-diett på besøk. Hun spiser likevel vår mat når hun er på besøk, og jeg spiser også hennes mat når jeg er på besøk hos henne (selv om det inkluderer store mengder seterrømme). Anonymkode: 773c3...7ab 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WhisperingWind Skrevet 4. august 2021 #130 Del Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg pleier ikke å be gjester om å betale for maten, men de fleste gjester som er hos oss i lengre tid, pleier å tilby seg å handle inn litt og eventuelt lage en middag og to på egen regning. Jeg aner ikke hvordan jeg skal legge dette fram på en grei måte, jeg kan jo ikke akkurat begynne å regne på hvor mye av pålegget og middagen de spiser, vi andre spiser jo også av det samme. Anonymkode: 5c2df...41f Vet dere, jeg visste ikke at dere hadde et spesielt kosthold. Kostholder deres er for dyrt for meg. Dere er hjertelig velkommen å bli her, men dere må nesten kjøpe inn deres egen mat😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #131 Del Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg venter fortsatt på at du skal sitere mitt personangrep på deg. Anonymkode: 74ab6...5bd Jeg tolker deg dithen at det du stort sett får ut av det jeg forteller, er at jeg opptrer ubehøvlet overfor gjestene mine. Jeg synes dette er urimelig av deg, og også et personangrep (i den grad man kan kalle anonyme uttalelser på et anonymt forum for personangrep). Men nok om det. Jeg har fått mange konstruktive innspill, takk for det, tilstrekkelig til at jeg kan konkludere for meg selv. Anonymkode: 5c2df...41f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 4. august 2021 #132 Del Skrevet 4. august 2021 Loff77 skrev (33 minutter siden): Hadde lagd rene pastaretter, salater med bønner og lignende bare på trass😀 Dietten kan de spare til de er hjemme igjen eller kjøpe og lage maten selv Så koselige a.. familieferier funker best med trass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #133 Del Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Men om man har gjester en uke, jobber samtidig og synes brødmat er utmerket til lunsj så er man kanskje ikke så veldig motivert for å lage okonyimaki og gratenger til lunsj. Anonymkode: 773c3...7ab Jeg svarte ikke TS i innlegget du siterer. Men en som føler det er vanskelig å finne lunsjretter. Okonomiyaki tar forsåvidt ca 5 minutter fra start til slutt (forenklet variant). Gratenger lager jeg for tre dager i slengen. Anonymkode: 8428f...69b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loff77 Skrevet 4. august 2021 #134 Del Skrevet 4. august 2021 Anonyminist skrev (Akkurat nå): Så koselige a.. familieferier funker best med trass. Ha ha nei er en grunn til at jeg ber familie bo i nærheten og ikke hos oss, så kan man sees når man vil 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 4. august 2021 #135 Del Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): De har spiseforstyrrelser eller? Anonymkode: 66a85...8b2 Hvem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Mocca* Skrevet 4. august 2021 #136 Del Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hvorfor skal respekten og viljen til å møtes bare gå én vei? De bor gratis hos oss i en uke, inkludert mat, turer i nærområdet (vi spanderer inngangsbilletter til attraksjoner) og alt annet, og så skal de bli sure over at jeg foreslår at de bidrar litt i matveien? Nei, det er ikke økonomien det går på, men jeg synes faktisk det er upraktisk og styrete å lage spesialmiddager til en hel gjeng, særlig når jeg jobber 50 % den aktuelle uka, og har mer enn nok fra før. Jeg synes ærlig talt at det er besøket mitt som er urimelig her, og alle innleggene av typen du kommer med her, gjør meg bare mer irritert og overbevist om at jeg ikke er urimelig. Anonymkode: 5c2df...41f Skjønner ikke hvorfor du må lage spesialmiddager? Selv spiser jeg lavkarbo, har spist strikt lavkarbo også. Måltidene hjemme har aldri vært spesiale, vi har tilpasset tilbehøret slik at det passer barna som ikke spiste lavkarbo, og gjester som ikke spiste lavkarbo. Ikke har jeg støtt på noen som har sett på det som et problem å ha besøk av de som spiser lavkarbo heller, de spør hvordan de kan tilpasse. Eggerøre, omelett, egne knekkebrød/brød som vi kan ha litt ekstra pålegg og smør på, grønnsaker som vokser over bakken som ekstra tilbehør, og de kan da lage mindre pasta ris og poteter fordi ikke alle spiser det. Opplever faktisk at de fleste har større problemer med at jeg har cøliaki og ikke tåler kumelk, få som tar hensyn til ting jeg faktisk blir syk av umiddelbart. De eneste jeg opplever som negative til lavkarbo maten, og som ikke ønsker å tilpasse noe... Er ett søsken, og det er veldig tydelig at det er fordi den personen ikke klarer å gjøre noe med eget vektproblem, lavkarbo funka heller ikke fordi personen ikke gadd å sette seg inn i kostholdet.... Altså misunnelse fordi andre gjør noe med vekt og helse, når man selv ikke klarer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #137 Del Skrevet 4. august 2021 Har selv i perioder måttet spise fordyret kosthold (utprøving med tanke på allergier, tarmbetennelse osv). På besøk bidrar jeg da til matbordet, tar med en ekstra pakke egg eller annet jeg spiser unormalt mye av og enten setter i kjøleskapet eller tilbereder så jeg har mat jeg kan spise. Det er da bare normal høflighet? En kan da ikke forvente at vertskap skal legge opp til og bekoste dyre spesialdietter. Det er rett og slett frekt. Her burde de bidratt med å supplere med kjøttpålegg, ost, egg osv. En må være sånn passe sosialt mistilpasset om en ikke føler seg litt beklemmet av å pakke innpå med dyrt pålegg osv? Hadde de kjøpt en ost, er par pakker egg, ekstra kylling f.eks, så hadde nok stemningen vært annerledes. Anonymkode: 06acd...334 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #138 Del Skrevet 4. august 2021 Om du/dere jobber den uka de er på besøk, så skulle det nå bare mangle at de stiller opp med middag klar til de som kommer hjem fra jobb. Mangler de totalt sosiale antenner? Og hvorfor betale inngang på lokale attraksjoner og slik…? Litt redd dere har gjort dere selv en bjørnetjeneste, og skapt en forventning om at hos dere dekker dere alt, også slikt som er normalt å stå for selv på besøk. Sånn sett kan det ha satt dem i forlegenhet, at du brått vil forandre på slik ting har vært. Da er det ikke unormalt å reagere med sinne, når en havner i forsvarsposisjon Anonymkode: 06acd...334 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #139 Del Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har man spesielle behov og er hos andre må man selv kunne tilpasse seg. Jeg sliter med laktoseintoleranse, men spiser laktasetabletter på besøk for å kunne spise f.eks gratinerte poteter og ikke bare kjøtt. MÅ man ha lavkarbo får man kjøpe tabletter som binder karbohydrater når man er borte. Du som besøkende skal tilpasse deg, ikke omvendt, spesielt ikke om man ikke sier noe. Kan man ikke tilpasse seg vertens tilbud får man holde seg hjemme. Anonymkode: ca685...b7d Lurer veldig på hva de tablettene som binder karbohydrater heter? For det har jeg aldri hørt om. Anonymkode: 53773...d0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 4. august 2021 #140 Del Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lurer veldig på hva de tablettene som binder karbohydrater heter? For det har jeg aldri hørt om. Anonymkode: 53773...d0c Du finner garantert noe om du søker, det er også garantert at det ikke funker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå