AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #1 Skrevet 4. august 2021 Vi skal på 5 måneders kontroll i neste uke, og for gøy veide jeg barnet hjemme nå i dag, og hun har lagt på seg 600 gram siden 3 måneders-kontrollen. Er ikke sikkert at vekta vår her hjemme er helt nøyaktig. Hun er frisk og aktiv, og har vært en stor baby siden fødsel, men burde jeg bekymre meg? Anonymkode: 9e046...fce
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #2 Skrevet 4. august 2021 Hvordan veide du henne? Ville ikke stolt på noen andre vekter enn ordentlige babyvekter, heller ikke badevekt hvor du veier deg selv med og uten baby og trekker fra differansen. Det ble skivebom når vi gjorde det😅 Er hun fornøyd, aktiv og tisser og bæsjer og sover greit? Det er de viktigste markørene for god babyhelse, vekt og veksthastighet svinger mye, når platåer og spurter. Anonymkode: c367f...e73 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #3 Skrevet 4. august 2021 Det høres litt lite ut, men ville ikke bekymret meg før etter kontroll når du vet ekstakt vekt og fått helsesykepleiers vurdering. Kan være det er akkurat etter kurven? Anonymkode: a8e31...ed3 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #4 Skrevet 4. august 2021 Fra 4,89 kg noen dager før han var 3 måneder, til 6,13 kg da han var akkurat 5 måneder - altså opp rundt 1,24 kg. Normalt høy og rimelig slank gutt, men har vokst jevnt hele veien. Vet at mange barn vokser mye mer i rykk og napp enn han har gjort. Anonymkode: 6ddd1...ba1 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #5 Skrevet 4. august 2021 Vent å se når du kommer på hs og får veid og snakket med helsespl. De legger på seg mindre mlm 3-6 mnd og så lenge hun er fornøyd og har våte bleier avf er det sjelden noe å bekymre seg for! Anonymkode: 478fb...bc9 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #6 Skrevet 4. august 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvordan veide du henne? Ville ikke stolt på noen andre vekter enn ordentlige babyvekter, heller ikke badevekt hvor du veier deg selv med og uten baby og trekker fra differansen. Det ble skivebom når vi gjorde det😅 Er hun fornøyd, aktiv og tisser og bæsjer og sover greit? Det er de viktigste markørene for god babyhelse, vekt og veksthastighet svinger mye, når platåer og spurter. Anonymkode: c367f...e73 Brukte badevekta med meg og baby ja😂 Godt å høre, da venter jeg til kontrollen uten å bekymre meg siden alt er bra med henne ellers😊 Anonymkode: 9e046...fce
AnonymBruker Skrevet 4. august 2021 #7 Skrevet 4. august 2021 Takk for svar alle sammen😊 Ble bare usikker på om jeg burde kontakte helsestasjonen. Men da venter jeg til kontrollen og ser hva helsesøster sier, siden baby er frisk og fornøyd ellers😊 Anonymkode: 9e046...fce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå