Gå til innhold

Dere som har vært gravid 3 ganger eller mer, ble dere kvalmere for hvert svangerskap?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid for tredje gang, og er så innmari kvalm. Første svangerskap var jeg ikke kvalm i det hele tatt, andre svangerskap litt kvalm en liten periode, og nå i tredje svangerskap er jeg altså dritkvalm. Er dette tilfeldig, eller er det flere som har hatt det sånn? 

Anonymkode: 4468e...140

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var ikke kvalm med første og siste, men med mellomste hadde jeg ekstrem svangerskapskvalme og var innlagt halve svangerskapet 

AnonymBruker
Skrevet

Samme opplevelse her! For min del tror jeg det var fordi jeg var mer sliten de to siste svangerskapene, og kunne i mindre grad hvile når jeg trengte det. Med førstemann kunne jeg jo ligge på sofaen hele dagen om jeg ville, not so much med en treåring og en 5 åring 😅 

Håper det snart blir bedre for deg! Utrolig slitsomt med den kvalmen. 

Anonymkode: fb0b9...547

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med nr 1: hyperemesis fra uke 5 til uke 40😵💫(gutt) 

Med nr 2: kvalm/oppkast fra uke 5 til uke 18. (gutt)

Med nr 3: uke 8 nå og foreløpig ikke kvalm🤯

Anonymkode: cf787...dec

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Med nr 1: hyperemesis fra uke 5 til uke 40😵💫(gutt) 

Med nr 2: kvalm/oppkast fra uke 5 til uke 18. (gutt)

Med nr 3: uke 8 nå og foreløpig ikke kvalm🤯

Har samme som deg med de to første, var litt kvalm mellom uke6 og9 denne gangen, er 17 uker nå og lurer på om denne er jente😅❤️

Anonymkode: ada9a...ad0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har samme som deg med de to første, var litt kvalm mellom uke6 og9 denne gangen, er 17 uker nå og lurer på om denne er jente😅❤️

Betryggende og høre at det faktisk går an. Har bekymret meg for at det er noe galt siden jeg ikke er kvalm denne gangen.😅 

har du vært på ultralyd? Du må oppdatere når du vet kjønn😍

Skrevet

Jeg var kvalm med første. Fra uke 6- 20 - jente.

Jeg var ikke kvalm med andre,  kanskje en dag bare - gutt 

Utrolig kvalm med tredje , hundre ganger verre enn første gang. Fra uke 6- 24 - jente. 

Om det er tilfeldig eller ikke at jeg var kvalm med jentene,  vet jeg ikke.. 

AnonymBruker
Skrevet

4 svangerskap nå.

To første hyperemesis til uke 39. Jenter.

To siste, ekstrem kvalme uten oppkast. Gutter.

Anonymkode: 5b943...2b5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg skal ha jente og er ikke kvalm i det hele tatt, var kanskje litt uggen helt i starten og hadde dårlig matlyst, men det var snakk om noen dager 😸

Anonymkode: a85b7...2c3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Prelunia skrev (4 minutter siden):

Jeg var kvalm med første. Fra uke 6- 20 - jente.

Jeg var ikke kvalm med andre,  kanskje en dag bare - gutt 

Utrolig kvalm med tredje , hundre ganger verre enn første gang. Fra uke 6- 24 - jente. 

Om det er tilfeldig eller ikke at jeg var kvalm med jentene,  vet jeg ikke.. 

Jeg er i uke 34 og ikke vært kvalm, skal ha jente 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Betryggende og høre at det faktisk går an. Har bekymret meg for at det er noe galt siden jeg ikke er kvalm denne gangen.😅 

har du vært på ultralyd? Du må oppdatere når du vet kjønn😍

Skal på oul 16.8😍

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skal ha jente og er ikke kvalm i det hele tatt, var kanskje litt uggen helt i starten og hadde dårlig matlyst, men det var snakk om noen dager 😸

Kansje håp for meg da😅 
var mest uggen istarten og dårlig matlyst men gikk fort over❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Samme opplevelse her! For min del tror jeg det var fordi jeg var mer sliten de to siste svangerskapene, og kunne i mindre grad hvile når jeg trengte det. Med førstemann kunne jeg jo ligge på sofaen hele dagen om jeg ville, not so much med en treåring og en 5 åring 😅 

Håper det snart blir bedre for deg! Utrolig slitsomt med den kvalmen. 

Anonymkode: fb0b9...547

Tusen takk 😊 Er slitsomt med kvalmen ja. Men nærmer meg uke 10 nå, så håper det snart går over 😀

Anonymkode: 4468e...140

Gjest 96erjente
Skrevet

«Greit» kvalm med første, ekstremt med andre, mye mindre med tredje. Med tredje hadde jeg mer av hodepine da. 

Skrevet

Var ikke kvalm med noen av mine 9

AnonymBruker
Skrevet

Med første var jeg ikke kvalm. Med andre hadde jeg noen få blaff (vi snakker sekunder) av uggenhet. Tredje var jeg litt uggen noen uker. 

Anonymkode: 73fcf...1fe

AnonymBruker
Skrevet

Aller mest kvalm første gangen. Mindre andre gang.

Anonymkode: ee500...793

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som gjør at samme kvinne kan bli kvalm i et svangerskap, men ikke et annet? Skjønner at alle svangerskap er ulike, og at det sikkert høres ut som et dumt spørsmål, men jeg lurer oppriktig; hvordan kan samme kvinne bli kjempekvalm i et svangerskap, men ikke et annet? Blir man ikke kvalm fordi alt presses opp? Presses det mindre opp når man er gravid med nr 2 (eller 1)?

Anonymkode: 1b7b1...adc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva er det som gjør at samme kvinne kan bli kvalm i et svangerskap, men ikke et annet? Skjønner at alle svangerskap er ulike, og at det sikkert høres ut som et dumt spørsmål, men jeg lurer oppriktig; hvordan kan samme kvinne bli kjempekvalm i et svangerskap, men ikke et annet? Blir man ikke kvalm fordi alt presses opp? Presses det mindre opp når man er gravid med nr 2 (eller 1)?

Anonymkode: 1b7b1...adc

Sorry men nei, vi blir gravide pga hormoner.

Skrevet

Vært motsatt for meg. Var veldig kvalm med nr.1 og 2. Kastet opp daglig i første trimester med dem. Ikke kvalm èn dag med nr.3 og hittil nr.4.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...