Gå til innhold

Hvor går man for å stemme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå kan jeg endelig stemme, men hvor gjør jeg det? Er det på kommunehuset?

Anonymkode: 3f73b...eeb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det står på valgkortet du får tilsendt i forkant,  og sikkert også på kommunens nettsider. 

• Liker 1
Skrevet

Vil tro du får all informasjonen du trenger ved å kikke litt på hjemmesidene til kommunen du bor i.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På selve valgdagen er det stemmelokaler ofte på skoler i de ulike bydelene her. Det kan sikkert variere hva slags lokaler som brukes, men tror skoler/gymsaler er nokså vanlig.

Forhåndsstemming kan her gjøres på kommunehuset ja, eller på biblioteket. Det kan nok variere mer.

Men infoen vil være tilgjengelig på valgkort, kommunens/bydelens hjemmesider og annonseres i lokalavisen her - pluss nyhetsoppslag.

Anonymkode: 0ffe2...ad4

Skrevet (endret)

Jeg fikk VALGKORT tilsendt på Digipost i år, og på dette kortet (som man printer ut og tar med) står det oppgitt hvor stemmelokalet er, samt klokkeslett og hvilke to dager det er. Som oftest er det en skole eller noe med en stor gymsal som brukes.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå kan jeg endelig stemme, men hvor gjør jeg det? Er det på kommunehuset?

Anonymkode: 3f73b...eeb

Det står på valgkortet, som man i år får tilsendt via Digipost.

Anonymkode: 53c7d...91d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor kan man forhåndsstemme da? Gleder meg til man kan logge inn med bank-id og stemme på nett.

Anonymkode: 45967...40a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor kan man forhåndsstemme da? Gleder meg til man kan logge inn med bank-id og stemme på nett.

Anonymkode: 45967...40a

Det vil ikke skje, det er for utrygt med risiko for hacking fra utenlandske makter som kan påvirke valget.

Anonymkode: 53c7d...91d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...