Gå til innhold

Koronavaksine og mensen. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vanligvis kunne stilt klokken etter menstruasjonen min. Har vært så regelmessig at det nesten er morsomt. Er nå en uke over tiden, og får blendahvite graviditetstester. Noen som har opplevd det samme? At vaksinen forskyver mensen? Kan ikke finne noen annen årsak til at den ikke har kommet. 

Anonymkode: e129c...0c4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke hatt mensen siden jeg tok vaksinen i midten av juni. Er heller ikke gravid. Jeg begynte på cerazette i midten av februar og hadde to uker mens og en uke uten, to uker mens og en uke uten helt frem til vaksinen. Enten er det vaksinen eller så er det endelig cerazette som har funnet sin funksjon 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 56087...86a

AnonymBruker
Skrevet

Det skjedde med meg måneden før jeg tok vaksine, var ikke gravid, hadde bare plutselig en lengre syklus enn jeg pleier. Så det kan være helt tilfeldig også. 

Anonymkode: 19bb6...c55

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg har vanligvis kunne stilt klokken etter menstruasjonen min. Har vært så regelmessig at det nesten er morsomt. Er nå en uke over tiden, og får blendahvite graviditetstester. Noen som har opplevd det samme? At vaksinen forskyver mensen? Kan ikke finne noen annen årsak til at den ikke har kommet. 

Har flere venninner og familie som har blødningsforstyrrelser, men motsatt at det du beskriver. 

Anonymkode: 922b8...272

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har flere venninner og familie som har blødningsforstyrrelser, men motsatt at det du beskriver. 

Anonymkode: 922b8...272

Ja jeg har også bare lest om motsatt, at man har FÅTT mensen av vaksinen liksom… Rart dette her. Jeg er jo voksen, har hatt mensen i mange år og den har alltid komt med MAKS en dag slingringsmonn, men vanligvis kommer den omtrent på timen. Nå er jeg en uke over 🤷🏽‍♀️

Skrevet

Jeg tok vaksinen når jeg hadde mensen, så dette blir spennende å følge med på😎

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merket ingen forskjell.

For noen år tilbake gikk jeg  plutselig 10 dager over tiden, jeg som trodde jeg var sååå regelmessig. Var ikke gravid eller noe annet spesielt. Det kan bare være sånt som skjer noen ganger.

Anonymkode: f3959...0ec

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tok 1. dose under mensen, og det samme med 2. dose. Har fem ukers syklus, og tok siste dose for få dager siden. Merket ingen forskjell denne syklusen og forventer egentlig ikke at det skal være noen forskjell neste gang heller…. 🤔

Skal ikke kimse av at noen får bivirkninger av vaksinen som påvirker mensen, men samtidig er det veldig mange jenter/damer som får vaksinen, og en del vil også oppleve endringer i mens/syklus naturlig, uavhengig av vaksinen. 🤷‍♀️

Anonymkode: 6742d...c9e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

EL og mens ble forskyvd 2 dager hos meg etter dose 1. Så 2 dager lengre syklus enn normalt. merket ingenting etter dose 2 

Anonymkode: b41ef...b99

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har helt regelmessige sykluser på 28 dager, men etter at jeg tok pzifervaksinen i slutten av juni har jeg ikke hatt mensen. Den er altså 3 uker forsinket nå. Det rare er at jeg er ganske sikker på at jeg har hatt eggløsning like etter jeg tok vaksinen (kjenner eggløsningen på kroppen og jeg temper), men likevel kom aldri mensen. 

Anonymkode: ce650...bca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

tok vaksine 2dager før El. El +mens ble 2dager forsinket. pleier å være veldig regelmessig syklus. 

Anonymkode: 0b957...3db

AnonymBruker
Skrevet

Er fullvaksinert, og tok Moderna. Merket ingen forskjell. Både eggløsning og mensen kom til vanlig tid

Anonymkode: 2b5c9...b38

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hormonspiral og har ikke merket noe (har ikke mensen), men ei venninne gjorde det. Hun var ferdig med mensen ei uke før første vaksine, men fikk den igjen noen dager etterpå. Da varte den også i nesten 3 (!) uker! Kan begynne å lure på hva som er i de vaksinene 😯

Anonymkode: 3e242...fe0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har hormonspiral og har ikke merket noe (har ikke mensen), men ei venninne gjorde det. Hun var ferdig med mensen ei uke før første vaksine, men fikk den igjen noen dager etterpå. Da varte den også i nesten 3 (!) uker! Kan begynne å lure på hva som er i de vaksinene 😯

Anonymkode: 3e242...fe0

😂

Anonymkode: b41ef...b99

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er forbi overgangsalderen, og har ikke hatt blødninger på 2 år.

2 dager etter 1.dose småblødde jeg i 2-3 dager.

Anonymkode: 1b844...e5f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst til å bli gravid. Burde jeg da ikke ta vaksinen?

Anonymkode: 8993f...928

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har lyst til å bli gravid. Burde jeg da ikke ta vaksinen?

Anonymkode: 8993f...928

Jeg fikk ingen endringer eller bivirkninger,hadde vanlig mensen også etter vaksinen også gravid på første forsøk etter det. 

Anonymkode: 29c1d...f40

Skrevet

Jeg fikk 4 dager forsinket etter 1.dose. EL to dager FØR 2.dose. Er i DPO nå. IKM 19.08, så får se om det blir forsinket igjen.

Skrevet

Hos meg ble EL forskjøvet med cirka 2-3 dager, og fikk da mensen et par dager senere enn normalt også. Ellers ikke merket noe til blødningsforstyrrelser. Har kun tatt 1 dose foreløpig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...